tunneltent

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door manoontje, 5 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Hopelijk kunnen jullie me helpen...
    Wij willen volgend jaar graag gaan kamperen met onze 2 jongens.
    Nu zijn we op marktplaats aan het kijken voor een tent, maar ik vind het zo lastig... Helaas geen budget voor een nieuwe tent.
    We willen graag een wat ruimere 6-persoons tent.
    Nu zit ik te kijken naar tunneltenten omdat die me wel mooi en ruim lijken. Maar welke dan? Er staan zoveel verschillende soorten op...
    Hebben jullie ervaring met tunneltenten? En welke beviel jullie wel of niet? Graag hoor ik jullie ervaringen.
    Alvast bedankt!

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik heb er geen ervaring mee maar misschien eens gaan kijken bij een grote camping winkel? zodat je veel verschillende tenten naast elkaar kunt zien en kunt zien wat praktisch is en wat niet? en dan daarna op marktplaats gaan zoeken naar meteen het juiste model?

3. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Ik zou met name beginnen met hoeveel geld je uit wil geven.
    Je hebt namelijk katoenen, polyesther en tussenvormen in alle prijsklasses.

Wij hebben sinds begin dit jaar via marktplaats een bardani tunneltent gekocht, niet de goedkoopste maar wel een supertent.

4. sjak

sjak Niet meer actief

Tunneltenten zijn inderdaad fijn en vaak ruim. Maar het ligt echt een beetje aan wat jullie willen. Ga je naar 'mooi-weer-landen' of naar Oostenrijk (vaak regen) of blijven jullie ook in Nederland (ook regen :))
    Wij hebben de ambato 6 deluxe, dit is een grote tunneltent die geschikt is voor oa Oostenrijk en Nederland. Wij gaan volgend jaar voor 'simpeler' een coleman, welke weten we nog niet. De ambato (zwaar katoen en heerlijk ruim) is groot en minder makkelijk op te zetten dan een coleman (polyester en kleiner), maar wij willen volgend jaar het mooie weer opzoeken en waarschijnlijk in drie landen kamperen.

Het prijsverschil is dan ook groot ambato rond de 1000 eu en de coleman rond de 300eu.

O en houdt er rekening mee dat een 6 persoonstent geschikt is voor 4 personen!!

5. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Dank je voor de tips!
    We willen graag naar het mooie weer toe, Frankrijk waarschijnlijk. Maar goed, ook daar kan het regenen natuurlijk...
    Ik had al gezien dat ik de 4-persoons tenten echt te klein vindt. Nu zijn mijn jongens nog wat kleiner, maar als ze iets groter zijn is wat meer ruimte echt wel fijn.
    Ik heb nu een tent op het oog, de Idaho 6 van Vrijbuiter. Die ziet er ruim uit, inritsbaar grondzeil, katoen/polyester, en ook heel belangrijk; in de prijsklasse die we willen.
    Maar ik zal ook nog eens kijken naar de merken die jullie noemen, Bardani en coleman.

6. sjak

sjak Niet meer actief

Ik denk dat dit een prima tent is!! Kijk ook nu (of na het seizoen) voor alle andere dingen die je nodig hebt. Stoelen + tafel een kastje (wel handig met kinderen. Servies kan heel duur, maar ook heel goedkoop. Ik heb borden van het kruidvat (harde en grote) en we gebruiken de picknickborden en bekers etc van de Hema van €1 voor 6!!
    Gasstelletje of een kleine kadac is heel handig.
    En wat handig is (niet noodzakelijk!) is zo'n losse extra luifel voor de schaduw en evt in de regen lekker buiten droog zitten, heb je van coleman ook.
    Emmer en/of teiltje voor bv de afwas of badje vullen koop ik altijd ter plekke ivm ruimte.

Veel plezier, als je nog vragen hebt stel he ze maar!

7. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Dank je voor de informatie Sjak!
    Ik heb ook nog naar de Ambato 6 deluxe zitten kijken, en dat is ook een erg mooie tent. Maar dus zwaar op te zetten begrijp ik?

We willen inderdaad de komende tijd dan al gaan kijken naar alles wat verder nodig is. En voor onze verjaardagen (weet anders toch nooit wat te vragen..dus komt goed uit)
    En eventueel een dakkoffer huren/kopen ivm de spullen die mee moeten. We hebben geen aanhanger (wel een ruime stationwagon), dus het lijkt me een hele uitdaging om alles mee te nemen...

8. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Hmm..nog eens zitten kijken naar de Ambato 6, en die spreekt me toch steeds meer aan. Vind het erg fijn dat je de luifel open en dicht kan doen en er gaas voor kan doen.
    Sjakie, weet jij of dit inderdaad handig is. En weet jij of er ook gordijnen aan de binnenkant zitten?
    Er staan er veel op marktplaats en ook voor leuke prijzen.

9. sjak

sjak Niet meer actief

De voorfluiten kan helemaal dicht met 'vliegengordijn en ik vind dit met mijn kleine meid heel erg handig! 'S ochtends doe ik de 'voordeur' open en dan is de luifel dicht, maar kan je wel al buiten koffie dri ken zonder dat mijn peuter al wegrent naar de zandbak. :)
    Er zitten gordijnen binnen voor de grote ramen, zelfde kleur als het tentdoek.

De tent staat (en ingericht) in een uur, afbreken eigenlijk hetzelfde. Dus dat is het probleem zeker niet! Hij weegt 56 kilo (geloof ik...) in twee pakketten, het doek is zeer goede kwaliteit, maar ook zwaar dus.
    Maar wij willen volgend jaar naar 3 landen en dan dus 3 campings, dus 3 keer opbouwen en afbreken. Vandaar dat wij een coleman 5 of 6 willen, die zijn lichter en sneller op te zetten. Er is er zelfs al een die in 10 minuten staat, maar daar moeten wij ons ook nog verder in verdiepen

De ambato vind ik persoonlijk een supermooie tent en heerlijk ruim, je kunt gewoon binnenzitten, dus je bent niet helemaal afhankelijk van het weer. Wij kamperen dus ook veel in Nederland en Oostenrijk. (Wel een verwarminkje mee dan)

Deel Deze Pagina