Dames help! Wij gaan al jaren lang 1x per jaar met een hele groep vrienden een weekendje weg in juni. Zo ook volgend weekend weer. Tijdens het weekend word er altijd heerlijk gegeten, meer dan genoeg gedronken en het is een van de weinige keren per jaar dat ik lekker sigarettjes rook En nu.... ben ik 6 weken zwanger en kan al het bovenstaande niet. Eigenlijk willen we het nog niet bekend maken (moet er zelf nog een beetje aan wennen) maar 2 vna mijn beste vriendinnen behoren ook tot de groep die meegaat en ik weet zeker dat het mensen gaat opvallen als ik neit rook en drink. KOrtom, wie heeft de ultime smoes?
Ik zou het gewoon zeggen. Hoef je er niet om heen te draaien. Mocht het onverhoopt misgaan dan heb je je vrienden vast ook weer hard nodig. En denk dat het anders toch gaat opvallen...
Idd antibiotica en dan ruim van tevoren al een beetje bij je vriendinnen laten vallen dat je niet zo lekker bent en naar de dokter gaat, anders komt het ook zo uit de lucht vallen op dat weekendje en is het niet zo geloofwaardig
We willen het best op tijd vertellen maar ik wil het eerst aan onze ouders vertellen en mijn moeder is nu op vakantie
Oh ja das lastig dan. Ik zou allang mijn moeder gebeld hebben, tegen haar kon ik nog niet een uur stilhouden Maar kan me voorstellen dat je ervoor kiest het persoonlijk te vertellen...
en als je het dan nog écht gelofwaardig wil doen, dan kijk je of je tabletten kunt vinden ofzo die doorgaan voor antibiotica (foliumzuur ofzo, en anders misschien op jacht naar placebo's )
Maagzweer, dan word je kotsberoerd van roken en drinken. En daarbij is het ook nog eens gevaarlijk om dan te roken en drinken. De ultieme smoes.
Ik zou het maar gewoon zeggen.. Want straks als je het met bijvoorbeeld 12 weken wel zegt, dan weet iedereen dat je een heel weekend tegen ze gelogen hebt.. ik zou dat als vriendin niet op prijs stellen!
Volgens mij ben je met een maagzweer echt goed ziek, dan ga je dus niet 'gewoon' een gezellig weekend hebben. @TS: is niet meegaan met het weekend geen optie?
Ik zei dat ik gestopt was met roken... En dáárom ook even niet ging drinken, want als ik ging drinken had ik mezelf misschien niet in de hand en zou ik misschien weer gaan roken Iedereen geloofde dit maar het speelde misschien ook mee dat een zwangerschap wel het allerlaatste was wat ze bij mij verwachtten.
Nee niet meegaan is echt uitgesloten. Vertellen is ook geen optie, ik wil echt eerst de ouders het vertellen
Ik denk dat ik dan niet mee zou gaan. Natuurlijk kan een weekend zonder alcohol ook heel gezellig zijn maar de verleiding is dan toch een stuk groter als je gezellig met een groep vrienden zit en ik denk dat ik dan echt even flink zou balen als ik niet mee kon drinken.. Als ik dan toch mee zou gaan en het niet zou willen vertellen zou ik denk ik gaan voor de antibiotica smoes, hoewel ik denk ik niet dat zelf niet lang zou volhouden.. Denk dat ik mn mond wel voorbij zou praten
Ik ga absoluut mee, dit weekend is altijd zo gezellig dat wil ik niet missen. Ik ben niet bang dat ik de verleiding van de drank niet kan weerstaan ofzo. Ik drink normaal, dit weekend uitgezonder, nagnoeg nooit dus dat zal wel goed komen en balen zal ik al helemaal niet. Ik denk dat ik idd maar het verhaal ophang van de Antibiotica en als mijn beste vriendinnetjes er niet intrappen (de rest zal het wel slikken denk ik) dan vertel ik ze gewoon hoe het zit... wat betreft mijn mond voorbij houden weet ik zeker dat ik het kan, bij onze dochter wisten we vanaf 17 weken dat we een meisje kregen en tot aan de geboorte hebben we ons beide niet een keer voorbij gepraat
Ik zou idd zeggen dat je een keelonsteking ofzo te pakken hebt en dat je daardoor antibiotica hebt gekregen. Ik zou niet boos worden als mijn vriendin dat zo zou doen. Ik snap dat je eerst je ouders wilt vertellen en dan pas je vrienden. Ik zou denk ik dan pas na gaan denken en dat dan pas alle puzzelstukjes op de plaats vallen. Meid gewoon mee gaan, denk dat de meeste niet zullen denken in de richting van zwangerschap hoor . Gewoon aangeven dat je je niet lekker voelt of dus die antibiotica (was ook mijn smoesje, en het smoesje van een kennis en zelfs daar trapte ik in ).
nouja zeg... net of het weekendje niet leuk kan zijn zonder dat je drinkt of rookt?? Zou inderdaad ook zeggen dat ik aan de antibiotica zit, die smoes met die placebo vind ik wel een goed idee
Blaasontsteking waarvoor je antibiotica slikt??? Verklaart gelijk het evt. vaker naar de wc gaan! Enne...veel plezier he!? Maar bovendien; gefeliciteerd met je zwangerschap!