Ik heb 2 stoeltjes op mn unionflora mamafiets. Toen ik alleen het stoeltje voor had ging het prima maar nu dat stoeltje chter is hopeloos. Zodra ik Ivy er in zet kntelt de fiets al. Ligt dat aan mijn standard (midden) of is het normaal. Hoe zetten jullie je kind er in zonder dat de fiets kantelt? Ik durf nu namelijk nooit Ivy met de fiets van de psz te halen.
Kantelt hij naar achteren? Dat doet de mijne ook, maar dan blijft hij gewoon op het achterwiel staan en valt niet om ofzo. De eerste keer schrok ik me ook rot..
Ik heb een gazelle bloom, maar heb precies hetzelfde probleem. Nu heb ik ook wel zware kindjes erop, maar ik vind dat een moederfiets het wel moet kunnen hebben. Maar goed, nu durf ik het ook bijna niet meer aan, dus gaat de fiets maar in de verkoop en komt er waarschijnlijk een bakfiets voor in de plaats met 3 wielen, die kantelt vast niet.
Ik heb dat ook! Hier een batavus mambo. Met alleen het stoeltje vóór ging het prima, maar nu met alleen het stoeltje achter is het een drama! Hij kantelt zo snel opzij. Kan nu Lucas er echt niet meer op zetten en dan de fiets loslaten. Dat vond ik juist het grote voordeel van een mama-fiets. Niet dat ik erbij wegloop, maar wel dat hij erop zit en ik even mijn jas dicht kan doen ofzo (ik noem maar wat). Nu dus maar telkens heel goed vasthouden
ik bedoel naar opzij inderdaad. Ik heb dus echt geen idee hoe ik dat moet doen, mn dochter er in zetten en tegelijkertijd de fiets vsthouden
Ik had dit ook en heb er een andere standaard op laten zetten. Mijn fiets (Gazelle Bloom) viel al om als er een beetje teveel wind stond. Fietsenmaker heeft er een gewone zij-standaard op gezet, maar dan een extra lange, dus stabiel. Dan kon ik iig m'n kinderen veilig op de fiets zetten..
Ik hou meestal mijn zoontje goed vast als ik hem erop zet en hem vastzet. Hij is het 'zwaargewicht' waardoor de fiets gaat kantelen, dus als ik hem vasthou, blijft de fiets ook staan. Ik zet hem dan met 1 hand vast en met de andere hand hou ik hem bij de arm. Als hij dan vastzit kan ik met die vrije hand mijn fiets goed pakken. Maar dan nog vind ik het tricky hoor @ loetje: werkt dat ook met 2 kids? 1 voor én 1 achter?
Ja, werkt ook met 2 kids. Eerst de voorste in het zitje, stuur in de richting van de standaard gedraaid laten staan. Dan heup tegen fiets, arm van 2e kindje om je nek laten slaan en op fiets zwieren met 1 arm. Grote voordeel van de zijstandaard is dat àls je fiets kantelt, hij àltijd jou richting opkomt en dus niet van je af valt.. Ik had altijd m'n heup tegen m'n fiets en heb nooit enge taferelen aan de hand gehad, dat in tegenstelling tot die belachelijk smalle dubbele standaard die er standaard opzat..
Hier precies hetzelfde: ook een omvallende bloom toen hij nog een dubbele stndaard had en nu met lange gewone standaard blijft hij prima staan.
Je kunt je dochter sowieso leren om (als jullie beiden links naast de fiets staan) haar linkerarm om jou nek te laten slaan, terwijl jij bukt en met je rechterarm om haar middel pakt. Met je linkerhand houd je je stuur van je fiets vast en met behulp van je rechterheup til je in 1 beweging je dochter in het achterste zitje. Alle clipjes en dingetjes om je dochter vast te zetten, zijn vaak met 1 hand te bedienen... Bedenk wel, dat wàt voor standaard je ook op je fiets hebt zitten, je altijd met het probleem blijft zitten dat je fiets om kan vallen. Je kunt hem sowieso niet loslaten. Ook met zij-standaard niet. Alleen staat je fiets dan wel een heel stuk stabieler en valt minder snel om. En dus mocht hij wel om willen vallen, komt hij altijd jou richting op, dus je kunt het boeltje zo weer in evenwicht zetten...
ja dat heb ik ook. eerste keer schrok ik me ook rot. maar het blijft gewoon staan, gaat gewoon wegens gewicht op achterwiel vallen zeg maar.
hier ook een gazelle bloom. ik heb er een nieuwe standaard onder laten zetten, wel een dubbele maar eentje die iets verder uit elkaar staat en vering heeft. Nu blijft ie een stuk beter staan.
Ik heb ook een Union moederfiets, die wil ook nog al eens opzij kukelen als ik de kinderen er in zet. Tegenwoordig zet ik de fiets meestal altijd bij een muurtje en op de kleuterschool hebben ze van die soort hekken waar je je fiets tegen kunt zetten. Aan de andere kant sta ik dan, mocht de fiets vallen, dan valt hij hoogsten een stukje tegen het muurtje of tegen mij aan. Ik zet eerst de oudste achterop, want die blijft tenminste rustig zitten en dan de jongste, die wil nogal eens wiebelen, er af halen weer andersom. Zo te lezen is zo'n extra zijstandaard misschien geen gek idee.