Baby horen trappen met oor op buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door IndyLynn, 5 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Bij de verloskundige hebben we drie weken geleden het hartje gehoord. Af en toe hoorde we tussendoor een harde bonk. Volgens de verloskundige duidelijk een trapje.

Ik zit nu in week 16. Als mijn vriend nu zijn oor op mijn buik legt, ter hoogte van de baby, hoort hij ook af en toe zo'n bonkje!
    Het hartje horen kan nog niet op deze manier, maar ik vraag me af of het inderdaad kan kloppen dat hij de baby hoort schoppen daar binnen :)!

(Ik heb ook even aan zijn buik geluisterd, om te horen of ik daar niet toevallig ook van die bonkjes hoor, maar dat was niet zo, haha!)

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Leuk zeg! :)

3. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Hoi,

Persoonlijk denk ik niet dat dat te horen is met het "blote" oor vanaf de buitenkant. Een doppler "vertaalt" beweging in de buik naar de geluiden die je eruit hoort komen. Dat "zwoesjjj" geluid zijn trapjes. Vergelijk het met als je in een microfoon blaast. Dan komt er een hard geluid, maar zonder microfoon is dat heel zacht. Wanneer de baby in de buurt van de doppler radius beweegt, wordt dat opgevangen, maar het schopt nog tegen zacht weefsel of door vruchtwater heen.

Dit denk ik hoor, dus niet getoetst:D Het zou wel erg leuk zijn als het toch inderdaad trapjes zijn die hij hoort!

Deel Deze Pagina