wanneer trappen naar de ribben?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sweetlakecity, 7 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Tot nu toe voel ik de meeste beweging in me rechter zij op de hoogte van me navel. Meer dus onderin. DAar schuift het heen en weer en port het heen en weer.
    Weinig last van trappen richting de ribben.
    Is de kleine te klein of gewoon erg lief? Hahaaa.

Wanneer ga je daar "last" van krijgen?
    Soms als ik rechtop lig in bed voel ik wel kleine plopjes hoog boven in. Ik dacht eerst dat is me hart maar die gaat wel erg onregelmatig ;)

Alvast bedankt voor de antwoorden

2. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Bij mij schopt hij sinds 2 weekjes tegen mijn ribben. Het gaat nog niet superhard, maar wel een onaangenaam gevoel..
    Nu heb ik wel een hele lange en smalle baarmoeder. Dus waarschijnlijk ligt het daaraan?

3. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik ben daar ook benieuwd naar. Mijn kleintje is ook zo lief. Ik voel wel sinds enkele dagen echt hele stevige bewegingen. Alsof hij echt heel sterk aan het worden is. Of af en toe een gekke bult in mn buik. Maar geen trapjes tegen de ribben.

4. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Ik heb bij mijn eerste zwangerschap helemaal niet gehad dat mijn zoontje tegen mijn ribben aan trapte...gelukkig maar want volgens mij is dat best pijnlijk :( ...hopelijk gaat deze kleine dat ook niet doen...we wachten het af :D

5. mel123

mel123 Actief lid

21 nov 2007
    369
    0
    0
    Vanaf ongeveer 27 weken had ik best vaak last van mijn ribben toen ik de vk vroeg zei ze dat het best eens kon zijn dat het kindje daar tegen aan schopte.
    Toen ik met 29 week een pretecho had bleek dus dat er 1 voetje bij mijn ribben lag.
    En sinds 30 week voel ik echt heel vaak trappen tegen mijn ribben. Soms doet het echt serieus pijn :(

6. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    bij de eerst heb ik helemaal geen trappen op mijn ribben gehad terwijl ze el al heel snel met haar hoofd naar beneden lag. ze trapte wel vaak naast mijn navel, ik had helemaal een beurs gevoel. vaak drukte ik haar voetje weg omdat het wel erg pijn deed.
    ik heb ook een lange smalle baarmoeder.

7. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Als je kindje netjes met het hoofdje naar beneden ligt, liggen de beentjes meestal ook naar beneden. Ik heb zowel bij de vorige als nu (34 weken) nog niets tegen mijn ribben gevoeld. Geniet ervan, het schijnt heel pijnlijk te zijn!

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Bij mij ligt de kleine tot nu toe (met elke controle) met het hoofd al naar beneden en kont omhoog.
    Voeten liggen meer opzij zeg maar. Kont Voel ik wel regelmatig.

Tot nu toe geen last van trappen tegen mijn ribben... meer de kont dus die in de wegzit.

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik denk dat dat verschillend is. sommige zullen er veel last van hebben andere haast niet. ligt aan de ligging ook. bij mijn tweede zwangerschap had ik behoorlijk wat gekneusde ribben zoals ik ook al in het topic van de drukke kindjes geschreven had. ik kan je vertellen dat dat alles behalve prettig is. deze zit ook meer onderin en ik hoop dat hij dat nog heeeeeel lang blijft ;)

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb maar 1x een trapje tegen m'n ribben gehad.. au! zo gemeen! Maar verder dus niet meer, niet iedereen heeft het hoor. Hopelijk blijft het je bespaard ;)

11. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

oke gelukkig.
    Het is feest bij mij daar onderin. Wahahaaa.. daar trapt ze genoeg en dat doet soms wel eens echt pijn :(

Deel Deze Pagina