Al drie dagen last van diarree en overgeven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MomToBe, 12 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Ben vanmiddag als nog bij de dokter geweest met haar... Het was een virus en al bijna over zei die.. die omdat ze aan het begin koorts erbij had en hevig moest spugen, maar nu allemaal niet meer en ook weer begint te eten.. wel is ze heel stilletjes nog.. ze kruipt als ze moe is ook echt tegen me aan en valt dan bijna in slaap... dit doet ze normaal echt niet.. ze valt pas in slaap in d'r eigen bedje en nooit op schoot ofzo...

Hebben jullie verder nog tips wat betreft haar voeding schema en slaapschema... die is echt compleet door de war. Hoe kan ik dit nu weer een beetje gewoon krijgen... vooral slapen! Ze is nu een paar x per nacht wakker, voor dat ze ziek werd, ca. 2 weken geleden laat maar zeggen sliep ze normaal altijd van 7 tot 7.....

Haar dag schema is normaal als volgt...

Als ik moet werken...
    7 uur wakker, aankleden, bij papa liggen...
    Tegen half 8 de fles...
    9 uur fruit (vers) bij het KDV
    9.30 tot 11 slapen
    half 12 1 broodje + fles 180cc bij het KDV
    14.00 sap + koekje
    14.15 slapen tot ca. half 4 of 4 uur
    16.30 groente hap + yoghurt
    19.00 fles 180 cc + 4 schepjes bambix
    En dan naar bed......

Als ik vrij ben..

7.30 wakker...
    Tegen 8 uur fles...
    Daarna samen douchen met mama..
    Slapen ca. 1.5 uur...
    ca. 10.30 fruit..
    Ca. 12.00 broodje + evt fles ligt eraan hoeveel brood.
    Daarna weer slapen ca. 1.5/2 uur.
    ca. 15.00 rijstewafel/soepstengel + diksap of thee..
    Ca. 17.00/17.30 mee eten met ons.
    Vaak van 5 tot 6 ook nog slapen..
    19.00 fles + pap
    daarna slapen.

Is dit een beetje het zelfde als andere kindjes van deze leeftijd? Wanneer haal je de 2e fles er helemaal af? Mag je daar voor ook gewone half volle melk doen.. bij het broodje dus smiddags...

2. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Er is niks mis met je schema's. Gewoon lekker zo houden en haar weer erin proppen.

Wat 's nachts betreft, ik ben daar heel makkelijk in, ik zou ze gewoon laten huilen. Je hoort wel wanneer het menens wordt/is.

Je kunt proberen om bij de boterham gewone melk te geven. Dit doe je dan gewoon na elk hapje een slokje. Maar de opvolgmelk mag ook hoor. Hier halen ze toch nog weer extra stoffen uit die ze nodig hebben.

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel was ook helemaal van slag nadat ze ziek was geweest. Ik heb de tijd ervoor genomen en binnen 3 dagen was het ritme er weer.... Ze slaapt weer de nacht door en eet alles weer op de oude tijden.

Gewoon doorgaan met je schema, je kindje neemt het vanzelf wel weer over/is er weer tevreden mee als het goed is.....

4. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Ze heeft vandaag weer goed gegeten, brood vanmiddag en vanavond ook warm eten.... met toetje.. dus dat ritme heeft ze weer een beetje terug.. nu hopelijk ook het slapen vannacht.. overdag gaat het slapen wel okay.. maar snachts is ze echt nog een keer of 2 of 3 wakker... als ik haar dan verschoon en weer haar speen in doe en knuffeltje erbij gaat ze wel weer slapen.. maar je raakt er zelf zo vermoeid door! vooral als ik de volgende dag weer moet werken. (ik werk 3 dagen in de week)....

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano heeft precies hetzelfde gehad! dit heeft toch een week geduurd alles bij elkaar. wij zijn zaterdag zelfs naar de EHBO geweest. We konden hem 3x per nacht omkleden omdat de stront rond zijn oren zat, wat overigens op een gegeven moment alleen nog maar water was, daarnaast verminderde plasluiers en zonder traantjes huilen. De arts zag nog niet echt reden om hem op te nemen maar dat was meer omdat Dano de ORS wel goed binnenhield. alleen melk kwam er met een harde kracht weer uit. nu na een week en een dag nadat het begon kan ik zeggen dat mijn mannetje weer de oude is.

het enige is dat hij nu weer snachts wakker is, maarja dat hoort erbij.

owja en het is vreselijk besmettelijk!!!!! Dano heeft mij en mijn schoonvader ook aangestoken. mijn schoonvader si als hartpatient er zelfs door opgenomen geweest in het ZH.

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

7. Moo

Moo Bekend lid

21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Nou dan kom ik toch ook nog even mijn verhaal doen...

Afgelopen zondagavond is het begonnen. Hij weigerde zijn avondeten en toetje en later ook zijn laatste fles.
    Van zondag op maandag is hij begonnen met spugen, diarree en koorts 38,8. Drinken ging redelijk, maar wel te kort, eten sowieso uiteraard niet. Huisarts aan de lijn gehad (eigenlijk voor iets anders).

Dinsdag steeg de koorts tot 40,2, nog steeds overgeven, maar redelijk wat vocht binnen, nog steeds wel te kort. Nog steeds diarree. Huisarts hier tot 2 keer toe langs geweest.
    540 cc aan vocht

Woensdag koorts weer weg, maar nog steeds misselijk, dus niet eten. Drinken hetzelfde als gister, net als de diarree. Aan het eind van de middag bij de dokter geweest en prompt kreeg meneer babbels. Geen plasluier gehad.
    560 cc aan vocht.

Donderdag leek het 's ochtends beter te gaan, tot begin van de middag. Weer misselijk en kokhalzen en vanaf dat moment weigerde hij ook al het drinken. Wel nog diarree en verminderde plasluiers. Aan het eind van de middag zat ik weer bij de huisarts. 's Avonds zat ik toch weer bij de huisartsenpost omdat hij nog steeds niet dronk. Daar is een middenooronsteking geconstateerd en we hebben nu een penicillinekuur voor hem.
    330 cc aan vocht.

Vrijdag nog steeds ziek, suf, hangen, heel veel slapen en geen eetlust. Drinken lijkt 's ochtends goed te gaan, maar keldert 's middags weer. Helemaal geen poep gehad vandaag. Telefonisch contact gehad met de dokter. 2 kleine plasluiers.
    410 cc aan vocht.

Ik snap het niet...Overal lees je dat die kleintjes snel uitdrogen en geen arts die dit alarmerend vind. :(
    Die kuur moet met 2/3 dagen gaan werken en we zijn gisteravond begonnen, dus kunnen nog niet zeggen of het zijn werk gaat doen. Maar ik vind het toch geen prettig idee dat er maar zo weinig in gaat.
    Hij is vanaf maandag ook al ruim een kilo afgevallen. :confused:

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Hier vonden ze het wel direct gevaarlijk, maar nu is Jesper natuurlijk ook nog wat jonger. Maar direct opgenomen met een sonde ors, ze wilden geen risico nemen.

9. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Hier ook weer naar hiis gestuurd. Nou heeft Sven in 5 dagen maar 2x gespuugd en elke dag 2/3 diarree luiers, maar hij eet niet en drinkt ook niet zoveel als anders. Zijn plasluiers vind ik ook erg droog. Probeer hem nu om het uur a twee uur te laten drinken,maar hij wil niet echt..

10. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik zo vast ORS in huis halen, kan geen kwaad om dit te geven.
    hier is nu alles gelukkig achter de rug maar heeft wel dik een week geduurt
    sterkte meiden

11. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn heeft ontzettende diarree gehad toen ze 7 maandjes was. Wel 8 tot 10 diarreeluiers op een dag. Op dag 3 toch maar de HA gebeld. Ik hoefde niet eens langs te komen. Het kon wel 2 tot 3 weken duren, werd me verteld. Ik moest wel de plasluiers in de gaten houden.

Vorige week was ze ook ziek. Echt ontzettend spugen. Van die tekenfilmstralen.
    En ze weigerde al het drinken.
    Dus toch maar weer de HA gebeld. Er werd me verteld dat wanneer ze 12 uur geen plasluier had, ik aan de bel moest trekken.

Sterkte met jullie zieke kleintjes!

Deel Deze Pagina