wanneer en hoelaat leggen jullie je baby in bed

Discussion in 'Baby en dreumes' started by dolfijntje1985, Feb 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

Mar 28, 2007
    977
    1
    18
    ik had een vraagje wanneer en hoelaat leggen jullie, jullie kleintjes in bed.
    mijn zoontje is nou bijna 5 weken en als hij sochtends wakker word geef ik hem zijn voeding en leg ik hem in de box.
    maar vaak is hij de hele ochtend wakker en blijft dan steeds huilen.
    hij heeft altijd vanaf het begin in de box gelegen en dat vond hij altijd goed lag veel te slapen, maar de laatste paar dagen huilt hij heel veel.
    en als ik hem s'middags zijn voeding geef daarna gaat hij even in bedje slapen ong van 1 tot 4 en dat gaat heel goed.
    daarna haal ik hem weer uit zijn bedje en krijgt hij weer zijn voeding en gaat hij weer in de box of op de bank bij ons.
    en dan gaat hij pas weer om 10 uur ,half 11 naar bed maar hij blijft de hele avond heel overstuur huilen wat we ook doen niks helpt.
    nou hebben we hem gister om half 9 in zijn bedje gelegt want hij bleef maar huilen en in zijn bedje was hij stil ik ging afentoe ff kijken maar hij lag wel gewoon wakker met zijn handjes in de lucht te zwaaien.
    maar ik vind het zo zielig om hem de hele dag alleen op zijn kamertje in zijn bedje te laten liggen terwijl hij toch wakker is.
    hoe doen jullie dat hoevaak en hoelaat gaan ze bij jullie naar bed.
    sorry voor het lange verhaal maar ik weet ff niet wat we nou moeten doen dus ben heel benieuwd naar jullie reactie.
    alle tips zijn welkom

liefs diane

2. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Toen mijn zoontje 5 weken was, had ik het volgende ritueel:

wakker worden, voeding, knuffelen, even spelen op schoot of in de box, bij het eerste gaapje of teken van vermoeidheid weer in bedje leggen.
    Mijn zoontje was iedere keer ongeveer 1 uur wakker en ging dan weer slapen.

Het is niet erg dat je kindje wakker in bedje ligt, als hij het zat wordt dan gaat hij wel huilen hoor.

Het is erg normaal dat jonge baby's 's avonds een tijdje huilen.
    Dit gaat meestal rond een maand of 3 wel weer over.

3. littlestar

littlestar Actief lid

Dec 6, 2007
    116
    14
    18
    rond de 5 weken is het eerste sprongetje,dan zijn ze huileriger,hangeriger en humeuriger (zie boek: oei! ik groei)

het kan ook zijn dat hij oververmoeid is hoor,een baby van die leeftijd is als hij wakker is geworden ongeveer een uur wakker en dat is inclusief verschonen,voeden en spelen.

4. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    dan slaapt je baby wel erg weinig voor dat ie zo jong is. ik leg amy na elke fles weer in bed, bij het eerste gaapje. ze red het meestal maar een uur tot anderhalf uur om wakker te zijn bij de fles. misschien huilt hij wel omdat hij moe is en in de box zich niet meer neer kan geven

5. dolfijntje1985

Mar 28, 2007
    977
    1
    18
    dat dacht ik dus ook dat hij te weinig slaapt michien dat hij daarom wel huilt maar ik leg hem wel na elke voeding in de box met een dekentje over hem heen maar hij slaapt dan bijna niet en aan het eind van de middag en sávonds helemaal niet. en blijft maar huilen sóchtends slaapt hij michien een half uurtje 3kwartier in de box en begint dan weer te huilen.
    maar anders ligt hij bijna de hele dag in zijn bedje.

liefs diane

6. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    het is normaal dat babys veel op bed liggen. ik zou het toch proberen, na elke fles bij het eerste gaapje boven in bed leggen in een prikkelvrije omgeving. als je baby oververmoeid is slaapt het helemaal niet meer

7. littlestar

littlestar Actief lid

Dec 6, 2007
    116
    14
    18
    en niet in de box laten slapen maar ristig in zijn eigen bedje.

8. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik deed het met Noa precies zo.

Jouw kindje is idd nog veel beneden. Rust en regelmaat is erg belangrijk voor babys. Het is juist goed dat ze ook in bedje leren slapen en dan is het niet erg dat ze wakker liggen. Zo komen ze ook aan hun rust toe, want als ze op zijn krijgen ze veel prikkels.

Je kleintje huilt naar mijn idee zoveel omdat het oververmoeid is, want drie uurtjes overdag is naar mijn gevoel erg weinig slaap.

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Baby's slapen eenmaal veel en dat hebben ze ook echt wel nodig.
    Wij deden en doen eigelijk nog steeds, wakker, verschonen, flesje, knuffelen en spelen, bij een teken van vermoeidheid naar bed.
    Ik laat mijn zoontje niet in de box ofzo slapen.
    Bedje is om te slapen de rest is om te spelen.

Ook mijn zoontje houd het na zijn flesje zo 1 of 1 1/2 uur vol en is dan ook wel moe.
    Hij gaat altijd wel even huilen als hij in bed word gelegt, maar dat is eigelijk zo weer over en valt hij lekker in slaap.
    Ik haal hem eruit als hij huilt, ook al is hij wakker, als hij het naar zijn zin heeft vind ik het wel goed.

10. Morrighan

Morrighan Bekend lid

Nov 21, 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Hij is echt te lang wakker voor een baby van die leeftijd hoor.

Een baby van +/- 5 weken oud is al na ongeveer een uurtje écht moe!
    Wij hadden ook last van een baby die veel huilde.

Wij kregen het advies om heel veel regelmaat in te bouwen.

Dus wakker, voeden, even in de box of op de arm en na ongeveer een uur slapen. Onze kleine man had hier in het begin wat moeite mee (huilen toen hij in bed ging) we lieten hen max 10 minuutjes huilen/krijsen. maar bijna altijd viel hij voor die 10 in slaap. hij was er binnen 3 dagen al aan gewend.

Na een week of acht kunnen ze 5 kwartier wakker zijn, na 3 maanden 1,5 uur enz.

En goed op je kindje letten! moe signalen (bijv. huilen als hij geen vieze lusier heeft, en gegeten heeft = in bed leggen)

Hoop dat je er wat aan hebt.

11. Morrighan

Morrighan Bekend lid

Nov 21, 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Overigens legden wij heb gewoon (wakker) in zijn bedje, dan gaat hij die herkennen als slaapplaats.

In de box laten slapen is eigenlijk niet zo goed als hij al slecht slaapt want dat is zijn "speelplek"

Wij hadden in het begin ook het gevoel dat hij alleen maar in zijn bed lag, maar het is echt het beste voor hem! Hij krigjt vanzelf langere wakker periodes.

12. Kimos

Kimos Actief lid

Aug 13, 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Zoë krijgt ook haar flesje,dan ff knuffelen/spelen maar dan toch echt wel weer naar bed. In de box slapen doen we niet,wat wij vinden dat de box om te spelen/gezelligheid is. Werkt prima bij ons. Succes!

13. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Ook hier, rust en regelmaat!

Wakker worden, voeden, verschonen (wassen/aankleden), voeden (nog een klein hapje), knuffelen en kletsen, even in de box tot de eerste tekenen van vermoeidheid, en weer naar bedje. Dat alles bij elkaar in mx. 1 uur..

Pas sinds vandaag leg ik ze in de box! Eerder lag ze wel in de reiswieg in de box, maar omdat ze steeds zo onrustig was, heb ik een week geleden toch maar het slapen in bedje ingevoerd. Tegen de maaiende armpjes hebben we een bakerzakje gekocht, waarin ze slaapt.

Werkt prima zo, en ik heb een blije uitgeruste baby ,die ik maar 5 uurtjes per dag bij me heb. Dat wordt straks al wel weer meer, nu moeit ze goed slapen want ze heeft alle energie nodig om goed te groeien..

Bij het consultatiebureau en op internet vind je meer info over het rust en regelmaat principe. Ik heb zelf daarvoor het bekje 'Regelmaat brengt rust" van Ria Blom gekocht (www.debakermat.nl).

Het is even wennen maar het werkt echt..
    Succes!

14. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Als hij wel rustig in bed is dan zou ik hem idd vaker in bed leggen. Dan krijgt ie denk ik toch iets te veel prikkels als ie beneden is. En is het zielig? Weet niet, als ze het erg vinden gaan ze toch wel huilen.

Wij hebben Sam in het begin ook in de box laten slapen, dat ging goed. Maar zij was gewend om veel mensen (verpleging) om zich heen te hebben. Maar als zij onrustiger was geweest en wel rustig in bed, dan was ze lekker naar bed gegaan.

15. mamavanSara

Feb 17, 2008
    18
    0
    0
    persoonlijk begeleider
    Hoi Diana,

toen Sara nog klein was wisten wij niet dat baby's maar 45 á 60 min per keer wakker zijn incl. voeden. Ik dacht een baby slaapt wanneer het moe is en dat kan overal. Maar dat is niet zo. Een baby moet je in bed leggen om te laten slapen. Wij hebben Sara toen ook echt naar bed gebracht na een uurtje wakker zijn. Dit hielp heel goed. Hiervoor huilde Sara ook de gehele dag en was gewoon oververmoeid.
    Succes ermee.

16. Morrighan

Morrighan Bekend lid

Nov 21, 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    idd dat boekje hebben wij ook (Ria Blom is overigens ook onze CB arts :D, dus dubbelop advies)

17. Smeetje

Smeetje Bekend lid

May 28, 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Wij houden nog steeds rust en regelmaat aan en dat gaat prima! Na elke voeding even kletsen en dan naar bed. Nu is ze steeds wat langer wakker na de voeding, maar bij de eerste tekenen van moeheid (in de oogjes wrijven/gapen) leg ik haar in haar bedje. Ze slaapt goed, echt tot de volgende voeding en is er gemiddeld ong. 1,5 uur uit tijdens het voeden. Ze is een vrolijk meisje wat de hele dag lacht, mede ook doordat ze echt haar rust krijgt. We hebben haar nooit in de box gelegd om te slapen...

Lees het net: wij hebben het boekje ook van Ria Blom en Kyra bakerden we vanaf de 2e week ook in, hebben het net afgebouwd. Ze slaapt alleen snachts nog ingebakerd.

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    sven bleef op die leeftijd echt nog niet zo lang op, nu nog niet trouwens. als hij huilerig in de box wordt blijft hij inderdaad wel wakker. toch valt hij in slaap als ik hem in zijn bedje leg. dat slaapt over het algemeen toch veel rustiger en beter voor kleintjes. het is niet zielig dat ze zo veel in hun bedje liggen hoor, dat is gewoon hun ritme. kleine kindjes slapen gewoon nog heel veel. sven was indertijd na de voeding nog ongeveer een half uur tot maximaal een uur wakker. daarna was het echt weer tijd om te slapen.

19. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    De eerste 5 weken ongeveer sliep Marit ook heerlijk in de box...tot idd rond de 6 weken, toen wilde ze echt gewoon slapen in haar eigen bedje..

en idd wanneer we moeheid zien (handjes wrijven in de ogen)hup meteen in bedje leggen...soms nog ff jengelig maar valt ze wel in slaap!

20. dolfijntje1985

Mar 28, 2007
    977
    1
    18
    hoe doen jullie dat dan als jullie bijv weg willen met de kleine ik ging altijd sóchtens met hem wandelen en lekker winkelen en als ik dan om half 1 weer thuis kwam kreeg hij zijn voeding en lag er dan om kwart over 1 in tot ong 4 uur en dan kreeg hij weer zijn voeding.
    doen jullie dan eerst zijn voeding en dan weg gaan met hem en als je dan thuis komt weer zijn voeding en dan naar bed ofzo?
    want vooral in het weekend zijn we veel winkelen of bij de opa's en oma's langs hoe doen jullie dat dan?

liefs diane

Share This Page