dag dames, nou ik ben in de tussentijd al 3 x bij de gynaecoloog geweest.. ik blijk cystes te hebben! ze zitten naast en onder mn baarmoeder! mijn mn kindje gaat alles super.. lekker aan het groeien en zelfs groter dan het gemiddelde .. hartje ook lekker horen kloppen! maar over die cystes... ik moet elke 2 weken terugkomen om te kijken of het is gegroeid.. en jaa hoor het was gegroeid afgelopen donderdag!... ik moet dus hoogstwaarschijnlijik worden geopereerd bij 16 weken.. maar ik vroeg me af wie dit ook weleens heeft meegemaakt of van gehoord.. want ik hoor wel meer vrouwen die cystes hadden, maar niet tijdens hun zwangerschap.. want het lijikt mij togh dat het schadelijk is voor de baby als je moet worden geopereerd? iemand misschien wat meer informatie? liiefs maria
ik had tijdens de zwangerschap van mijn dochter ook een cyste maar die zat in/op de eierstok. Zagen ze met een echo op 30 weken Ze vertelde toen aan mij dat dat normaal was en weer weg zou trekken zal ik eenmaal bevallen zou zijn... Ik was er wel van geschrokken maar dacht het zal wel over gaan.. en heb er eerlijk gezegd ook nooit meer aan gedacht.. Dit zal wel wat anders zijn aangezien ze bij jou in de baarmoeder zitten. Ik kan je helaas geen ervaringen meegeven over een operatie ofzo, maar wens je wel bij deze veel succes.... En als het schadelijk is zullen ze toch geen operatie aangaan?
bedankt voor je antwoord.. maar ze zitten GELUKKIG niet in mn baarmoeder maar ernaast en boven.. bij mij zeiden ze ook eerst dat misschien zelf weg zou trekken.. maar omdat het groter was geworden moet het waarschijnlijk wel worden weggehaald.. want anders kan mijn baarmoeder niet genoeg groeien omdat het in de weg zit maarja we hopen op het beste dat als ik 3 juli weer kom dat het togh kleiner is.. liiefs
Missmaria.. als het kwaad kan opereren ze waarsch. niet... Ik ben ook in mijn zwangerschap geopereerd.. wel erg spannend dus als het niet hoeft, niet doen!
Laat je eigen zowiezo eerst even HELEMAAL informeren over de ingreep en de mogelijke schade voor je baby voor je akoort gaat met de ingreep. Ik heb een cyste gehad in mijn vagina maar die is weg gehaald nog voor ik ook maar dacht aan zwanger worden. Dus ervaring oid heb ik ook niet voor je. Wil je wel veel sterkte wensen. En geluk! Want als hij nu weer kleiner is/wordt dan zal het toch niet hoeven of wel?
en voor wat was jij geopereerd dan als ik mag vragen?.. want je moet toch onder narcose als je moet worden geopereerd?.. maar is dat dan niet schadelijk? liiefs
maar bij jouw is de cyste dus wel operatief weggehaald?.. en moest je toen helemaal onder narcose dan? nee als hij kleiner word dan gaat het vanzelf weg zei de gynaecoloog.. dusjaa daar hopen we natuurlijk nog op.. liiefs
Ik ben geopereerd voor mn blinde darm... die was flink aan t ontsteken en was al een klein stukje opengegaan, dus dan MOET je wel met spoed geopereerd worden.. Onder narcose inderdaad en nog lang ook, de operatie zou hooguit een uur duren, maar ben al met al 4 uur weggeweest..