Hallo dames, Ik ben nu net de 15 weken gepasseerd en heb sinds een week last van uitslag in de binnenkant van mijn armen/ellebogen. (Is daar trouwens een naam voor? Haha) Het lijkt op eczeem, wat ik wel vaker heb gehad. Dit is rood, jeukt, en wat schilferachtig van structuur. Nu ben ik al heel erg allergisch aangelegd voor van alles, maar dit kan ik niet plaatsen. Ik had er vaker wel eens last van in de zomer, dat kwam dus door de warmte, maar dat is nu ook nog ver te zoeken. Heb geen nieuwe kleding, ander wasmiddel, etc.. Kan dit dat eventueel door de zwangerschap komen, door de hormonen ofzo? Heeft hier iemand ervaring mee?
Ik heb al een paar jaar last van eczeem en dat is bij mij in de zwangerschap even een periode erger geworden en daarna heb ik er tot aan de eind van de zwangerschap juist helemaal geen last van gehad, was zo gelukkig.. een week na de bevalling kwam het weer terug .. Maar da's inderdaad 'normaal' dat je eczeem (kan) ontwikkeld tijdens je zwangerschap
Jup.. ik ben bekend met eczeem, maar tijdens zwangerschap is dit erger geworden. Moet zeggen dat ik nu een zalf heb gekregen van de dermatoloog die goed werkt!