Voedingstijden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ster27, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Onze zoon van 2,5 week krijgt sinds een week flesvoeding welke we op aanraden van de kinderarts en het cb verdikken met Johannesbroodpitmeel in verband met het spugen (als we het niet doen spuugt onze zoon geheid alles weer uit).
    Nu moet hij minimaal 7x85 ml. drinken maar hij drinkt ongeveer 7x100ml. waarvan hij gemiddeld een keer per dag een behoorlijke hoeveelheid van een flesje uitspuugd. In de kraamweek mochten we 's nachts max. 5 uur tussen de voeding laten zitten. Nu vragen we ons af of we (indien onze zoon zichzelf niet meldt) dit niet met een uurtje kunnen verlengen zodat we vaste voedingstijden kunnen aanhouden (overdag om de 3 uur en 's nachts 1 keer 6 uur ertussen) of is dit te snel en moeten we hier nog even mee wachten?

2. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat ligt ook aan het gewicht van je kindje. Ze mogen per pond 's nachts een uur doorslapen. Dus bv 3 kg is 's nachts 6 uur doorslapen :) Als je kindje niet wakker wordt, zou ik hem lekker laten slapen. Heerlijk toch!

3. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Ik heb ons dochtertje nooit wakker gemaakt voor een fles. Als ze honger hebben komen ze wel. In het begin spuugde ze bijna elke dag de fles van 22.00 uur eruit, maar toch sliep ze ondanks dat met ongeveer 4 weken door tot 6 uur. Cb zei ook dat ze blijkbaar genoeg had aan de flessen die ze kreeg, dus kon ik het zo laten. Dochtertje slaapt sowieso lang 's nachts. Ze is nu 6 mnd. en slaapt van 20.30 - 09.30 uur.

Deel Deze Pagina