Baby van 4 maanden heeft 3 dagen koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JongetjeM, 10 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hallo dames,
    Onze baby heeft sinds donderdagochtend koorts, eind van de dag was het al 40 graden en zijn we ha post geweest. Alles verder goed, griepje..
    Maar ook vandaag nog 38.7 temp, drinkt ongeveer 400 ml per dag en plast nog wel wat. Oogt verder ook totaal niet ziek, is uiteraard wel wat minder happy. Hoest wel veel en klinkt 'vol' . Als de koorts morgen niet weg is overleg ik sowieso weer. Hebben jullie dit wel een gehad bij jullie kleintje?? Blijven jullie dan zetpil geven of niet? Tips e.d. zijn welkom.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Koorts is bij mij nooit de graadmeter wel of geen pcm. Pcm kan koortsverlagend werken, maar dan moet je eigenlijk wel een spiegel houden. Dus elke x uur geven. Doe je dit niet, dan kan je een koortsstuip veroorzaken.
    Dus ik kijk vooral naar hoe een kind zich voelt en geen het dus niet als ze nog redelijk vrolijk zijn.

Verder kan je beter kleine beetjes aanbieden dat de normale hoeveelheden.

Verder kan het helpen om bedje omhoog te zetten en evt een ui onder het bed.

3. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    400 ml is erg weinig met koorts. Hoe vaak bied je melk aan? Mijn dochter drinkt als ze ziek is ongeveer iedere 2uur een klein beetje (borst). Maar ook bij flesvoeding kun je natuurlijk vaker kleinere flesjes geven. Als wij ziek zijn eten of drinken we ook geen grote hoeveelheden in 1x tenslotte.

4. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Ze drinkt altijd flessen van 180. Nu krijgt ze elke 3 uur 90 aangeboden, met of minder wil ze niet. De nachten trekt ze dan ook helemaal door, laatste fles dus ook 90 weigerde ze gisteren ook. Dan slaapt ze van 19 totdat ik haar wakker maak anders slaapt ze om 8.30 nog

5. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Ik zou dan echt vaker aanbieden, bv om de 2 uur. Al drinkt ze maar 40, alle beetjes helpen. Je kindje drinkt nu meer dan de helft minder van normaal waarschijnlijk en heeft al meerdere dagen koorts. Als je kindje echt niet meer wil drinken dan zou ik persoonlijk laten checken bij de huisartsenpost. Ben je bekend met het risico op uitdrogen?

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.050
    15.075
    113
    Continue kleine slokjes aanbieden kregen wij toen als advies elke 20 minuten. Mocht melk maar ook water zijn bij ons (overigens een zware baby voor dr lengte die altijd wel at). Als ze vol is qua snot is drinken heel moeilijk je kan daarvoor t beste een kan fysologisch zoutoplossing en een pipetje halen bij de apotheek en dan voor t drinken die neus spoelen (vinden ze niet leuk maar werkt veel beter dan neusspray). Evt. zetpil geven en stomen spoelen en dan fles die hebben wij toen als laatste redmiddel ingezet. Ze moest kiezen tussen ademhalen en drinken, wilde wel drinken maar dat ging niet. Dus vandaar de volle lading gegeven.

Hoge koorts kan je kleine beter handelen dan jij en ik. Je moet niet gek kijken als ze met 39-40 graden nog vrolijk spelen of springen en jij vol verbazing daarnaar kijkt en bij jezelf nagaat hoe jij je voelde de laatste keer dat je boven de 39.0 zat. Voornamelijk hoe ze zich gedragen en hoeveel ze drinken is een graadmeter.

Wat averlhach al zei, kies je voor paracetamol dan consequent geven. Dus ook als ze lekker ligt te slapen MOET je die dingen op de klok zetten. Als t niet nodig is dan niet doen maar goed in de gaten houden en echt drinken er in proberen te krijgen. Soms wil zo koel mogelijke fles wel eens soelaas bieden.

Mocht je er een hebben liggen, een grotere maat speen pakken of een 1-2-3 speen. Te snel drinken is wellicht vervelend voor evt krampjes maar als de hoeveelheid slijm en de normale speen teveel inspanning is stoppen ze door vermoeidheid, dan maar liever krampjes risico dan te weinig drinken.

Weet niet of je kleine nét 4 mnd is of richting de 5 mnd loopt maar die van ons kreeg toen dr eerste tandjes, zat ook vol (wanneer niet eigenlijk) en had koorts.

Mocht je dat overigens vermoeden, smeer die billen dan vast preventief in want die ontlasting en urine is een behoorlijke aanslag op dat huidje terwijl die van ons er eigenlijk zelden tot nooit last van heeft had ze toen puntbloedinkjes op dr kont en schaamlippen, huidje ging helemaal stuk. Hier werkte zinkolie (vrij verkrijgbaar in de apotheek) t beste. Etos heeft t ook van dr swaab bij de huidaandoeningen ligt t daar (heb me rot gezocht bij de babyafdeling vandaar dat ik t vast meegeef) Je hebt wel billendoekjes (of amandelolie en doekjes) nodig om t er af te krijgen en elke keer dun smeren. Oridza, bepanthen, sudocreme kreeg t niet meer bijgewerkt (en met open huidje mag dat ook niet allemaal meer) met zinkolie was t de volgende dag al heeeel veel rustiger. Spul hebben we sindsdien preventief in voorraad naast de oridza voor de reguliere onrust van dr huid te bestrijden.

7. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Heel erg bedankt voor de tips en adviezen. Inmiddels is ze weer koorts vrij en weer behoorlijk zichzelf. Tandjes verwacht ik niet de boys kregen die pas na 9 maanden. Maar wie weet.

Deel Deze Pagina