nou duurt het nog even voordat het zover is maar het komt steeds dichterbij natuurlijk en dan ga je je dingen afvragen.... mijn moeder heeft 3kinderen gebaart en alledrie de bevallingen zijn begonnen met het verliezen van een slijmpropje gevolgd door weeen nou vraag ik me af is het zo dat ik ook zo zal bevallen (niets is zeker natuurlijk) maar is de kans groter dat bij mij ook de bevalling zal beginnen met het verliezen van het slijmpropje en niet met het breken van mn vliezen bv. ? of zit er geen verband tussen ????
In mijn geval zit er geen verband tussen. Mijn moeder heeft dagen lichte weeën gehad, daarna zette het door en pas bij het persen de vliezen gebroken. Bij mij begon het met gebroken vliezen en paar uurtjes daarna weeën. Het enige is dat mijn moeder bij beide kinderen geen persweeën heeft gehad en ik bij mijn bevalling ook niet. Hoop deze keer wel maar ga er maar vanuit van niet..
mijn moeder heeft 2 keer goede bevllingen gehad, alleen bij beide moesten ze de vliezen breken. ik heb een spoedkeizersnee ghead (heftig bloed verlies), dus nooit kunnen vergelijken ook omdat die van mij lekker dwars lag(1,5jr later nog steeds dwars hahahhaa) wel heb ik een betere zwangerschap gehad, zij misselijk ik geen 1 keer
bij mij absoluut niet!!!!! gelukkig!!!!!!!! mijn moeder bij mij => spoedkeizersnee mijn moeder bij mijn broertje=> 5 uur sochtends vliezen gebroken naar het ziekenhuis erg zware bevalling (2 knippen, gescheurd naar achteren) pomp gebruikt en mijn broertje is om 5 uur geboren in eerste instantie leefde hij bijna niet meer was helemaal blauw en zijn lang bezeig geweest om hem weer op te pinken ik +de eerste 5 uur begonnen 12 uur werden de weeën pijnlijk wou poliklinische maar ziekenhuis zat vol dus naar een ander ziekenhuis zag ik niet zitten ivm lange reistijd kreeg een knip en kwart over 4 is jelle geboren ambulanche zou me mee nemen want jelle zijn hartje was niet goed maar ik moest thuis anders kwam het dus niet goed een knip werd gezet en buikexpressie en daar was hij, wel mooi van kleur en alles was goed ik de tweede weederom 5 uur eerste wee, 9 uur vk 2 cm, 10 uur kwam ze weer 5 cm, toen werden de weën pijnlijk kwart voor 12 is hendrik geboren dus ik had buij de laatste een super bevalling, weinig pijn en goed te doen alleen na die tijd wel veel naweeën gehad. bij allebei vliezen werden gebroken, op een donderdag geboren, om 5 uur eerste weee, en twee dagen voor de uitgerekende datum
Bij mijn moeder en mij ging het precies het zelfde Vliezen braken, na een half uur weeen, na 6 uur hadden we onze dochter vast
Hier absoluut niet dezelfde bevalling als mijn moeder. Zij heeft er toch nog een uur of 9 over gedaan en ik ben met de tang gehaald omdat ik bleef draaien. Bij mijn moeder begonnen de weeën eerst. Bij mij braken eerst de vliezen en toen gebeurde er bijna een uur langs helemaal niets. Toen kwam er een wee, en vrij senl daarna een weeënstorm en van de eerste gewone tot de laatste perswee duurde de bevalling slechts anderhalf uur.
Best wel ja, allebei begonnen met het breken van de vliezen bij de eerste en ook was er bij ons allebei de vaccuumpomp nodig.
Niet helemaal hetzelfde. Bij mijn moeder begon de bevalling uit zichzelf en ik ben ingeleid omdat ik overtijd liep. Voor de rest wel hetzelfde en maar goed dat ik dat niet wist. Ik wou er niet uit bij mijn moeder en ze hebben bovenop haar gezeten om me er uit te duwen! Bij mij dus hetzelfde verhaal, na 1,5 uur persen hebben ze mijn zoontje er ook uitgeduwd door hard op mijn buik te drukken (zeer pijnlijk). Ik loop nu nog met BI, dit had ik al wel, maar zo'n bevalling heeft ook niet echt meegeholpen. Ik hoop bij een eventuele volgende dat ik dan wel weer zo'n bevalling mag als mijn moeder, in een poep en een scheet klaar
Hier ook niet.. Mijn moeder heeft er bij mij 12 uur over gedaan en is op natuurlijke weg bevallen. Ik moest worden ingeleid en na 14 uur had ik nog maar 4cm ontsluiting. Dat werd een spoedkeizersnede. Dit keer een geplande KS.
Totaal niet hetzelfde... Mijn moeder had 2 keer een 'normale' bevalling (dus 10-12 uur bezig geweest van begin tot einde, begonnen met weeën en later pas vliezen gebroken, kind er relatief makkelijk uit en placenta zonder problemen). Mijn bevalling echter... 09/10/09 00:47 uur - vliezen gebroken 11/10/09 15:30 uur - bevallen na inleiden omdat weeën niet vanzelf regelmatig werden en ik dus na 53 uur weeën pas 4 cm ontsluiting had. Daarna veeeeel bloed verloren door knip die een bloedvat meenam EN een placenta die er niet uit wilde, dus daar ook nog voor naar de OK gemoeten. Dus nee, totaal geen overeenkomst. Helaas!!
mijn moeder 2 keer zware bevalling gehad, veel complicaties etc... en ik op zich redelijk snelle bevalling met geen complicaties... wel onze zwangerschappen het zelfde, nergens last van gehad...
lijkt mij erg fijn als ik hetzelfde ga krijgen als mijn moeder want ik was er razendsnel en lekker thuis geboren toen, hihi
mn moeder (2kids)heeft de weeen nooit als echte pijn ervaren en haar moeder ( mn oma)....die 6 kinderen gebaard heeft ook nooit...allemaal goede vlotte bevallingen...Hoge pijngrens...en dat heb ik normaal gesproken ook met alles...zeg niet snel dat iets ECHT pijn doet...maar goed...bevallingen zijn natuurlijk niet te vergelijken ....mss piep ik straks heel anders
Mijn moeder heeft 4 relatief'gemakkelijke'snelle bevallingen gehad. Bij mij ging het ook heel vlot,ging in 2 uur tijd naar volledige ontsluiting. Alleen had ik de pech dat ons meisje klemzat en daardoor nog naar het zh moest. Maar ze is toch in nog geen 5uur tijd geboren. Ook bij allebei de weeen niet echt als pijnlijk ervaren,oke lekker is anders. Dus ja ik kan wel zeggen dat er veel overeenkomsten waren. Kan het helaas niet meer aan haar zelf vragen maar gelukkig weet mijn vader er nog veel van.
Hihi, grappig onderwerp! Geen idee of de bevalling hetzelfde begint, maar weet wel dat m'n oma, moeder en tante alle drie een weeënstorm hebben gehad... Dus da's iig wel iets waar ik rekening mee houd (voor zover dat kan).
Hier niet hetzelfde(bij de 1e dan).Mijn ma moest ingeleid worden vanwege zwangerschapssuiker(bij 2 zwangerschappen) en binnen paar uur was ik geboren.Bij mijzelf braken eerst de vliezen en 48 uur later is onze zoon geboren..Nu ben ik weer in verwachting dus afwachten.
He, dit is super, zo'n bevalling wil ik ook graag! Mijn moeder deed er ook lang over, ik graag een stuk sneller .
Mijn eerste bevalling ging precies hetzelfde als die bij m'n moeder. Gebroken vliezen, na 3 uurtjes mocht ik persen en na 1,5u persen moest de vacuümpomp en een knip eraan te pas komen. Bij haar was dit net zoals bij mij. Ook de placenta liet op zich wachten (een uur) en bij haar was dit precies zo. Het enige verschil is dat zij een meisje kreeg en ik een jongen. Nu maar hopen dat m'n 2e bevalling weer net zo gaat als die van haar, die was namelijk net even sneller maar heel goed te doen. Daar teken ik bij deze graag voor.
sowieso beginnen maar weinig bevallingen met het breken van de vliezen in mijn familie bevallen alle vrouwen makkelijk, ik ook. alleen had mijn moeder rugweeen en ik buikweeen.