Lieve dames, Ik overweeg om deze week te starten met een coachingstraject omdat wij al drie jaar proberen om zwanger te worden en het helaas nog niet is gelukt. Wij zijn heel open over onze kinderwens en veel mensen weten ook dat wij op dit moment in het MMM traject zitten. Ik merk dat onze omgeving veel begrip probeert te tonen, maar dat zij ook gewoon niet weten hoe het voelt als de wens zo groot is en het niet lukt. Iedereen haalt ons is, soms al met twee kinderen in no-time en zonder enige moeite. Ik merk aan mijzelf, vooral nu we in de MMM zitten, het heel erg zwaar heb als het niet gelukt is. Er 'niet mee bezig zijn' gaat gewoon niet, hoeveel leuke dingen wij ook doen samen of met vrienden. Ik ben erg gespannen, dit merk ik aan mijn gesnauw tegen mensen en vooral mijn vriend... Daarnaast ben ik er wel van overtuigd dat een ontspannen lichaam en geest, bijdraagt aan het slagen van een zwangerschap. Ik ben tenslotte 2x zwanger geweest (helaas zonder goede afloop) maar dit lukte omdat we er bij de eerste keer nog heel ontspannen in stonden, en bij de tweede keer we op een verre vakantie waren geweest...ik hoop dus dat deze coaching mij helpt alles weer een beetje helder te zien. Heet iemand ervaring met coaching op dit gebied? En heb je er baat bij gehad?
Ik heb geen ervaring met coaching, maar weet wel dat zwanger proberen te worden een enorme aanslag op je gemoedstoestand kan zijn. Heel goed van je, dat je hulp zoekt!!!!!! Heel veel sterkte!
Dankjewel Junior1, ik hoop ook dat het een gunstig effect heeft . Donderdag mag ik voor een kennismaking langskomen.
Wat toevallig. Ik vraag me de laatste tijd af of dit soort trajecten bestaan en nu lees ik dit. Ik ga met je meelezen. Ik heb er namelijk ook behoefte aan.
Hi Elfjes, wij zijn vast niet de enige die er behoefte aan hebben . Ik vond het moeilijk om toe te geven dat ik misschien wel wat hulp kan gebruiken. Maar ik ben een aantal jaren geleden voor iets anders ook bij een personal coach geweest, en dat heeft mij toen erg geholpen. Dus niet geschoten.... Ik zal via dit topic af en toe wel een update posten, hopelijk heb je er iets aan!
Wij gaan volgende week een kennismakingsgesprek aan met een maatschappelijk werker die verbonden is aan onze gyn. Kan na twee jaar wel wat praktische tips gebruiken om het vol te blijven houden en onze mentale weerbaarheid wat te vergroten. Ben benieuwd of het helpt!