Gestopt met de pil vanaf oktober

Discussion in 'Zwanger worden' started by Evi27, Nov 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Evi27

Evi27 Actief lid

Nov 15, 2006
    289
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik dacht maak even een nieuw onderwerp. Ik ben in oktober gestopt met de pil. Ik ben (al) na 30 dagen ongesteld geworden. Ben benieuwd of het regelmatig blijft. Zijn er meer meiden gestopt in dezelfde maand en hoe is het jullie vergaan?

Ben er zelf best nuchter over en niet heel erg mee bezig. We zien wel!

Liefs Evi

2. Elisa

Elisa Actief lid

Nov 6, 2006
    258
    0
    0
    Amersfoort
    Hoi Evi,
    Ik ben op 19 oktober gestopt en ben op 21 november ongesteld geworden. Ik ben op mijn 12e jaar begonnen met de pil omdat ik zeer pijnlijk menstrueerde. Nu ben ik 23 en voor het eerst gestopt. Mijn ongesteldheid was verschrikkelijk. Wat deed het zeer. Kwamen ook echt grote bloedstolsels uit, bah. Ben ook erg benieuwd of het regelmatig blijft... Hoopte dat ik in de eerste maand meteen zwanger zou raken. Weet dat de kansen erg klein zijn. We willen graag een tweeling en ik heb gelezen dat als je in de eerste maand na het stoppen met de pil zwanger raakt de kans op een tweeling groot is. Helaas is het niet gelukt. Nu maar hopen dat het snel raak is.
    Groetjes!

3. Evi27

Evi27 Actief lid

Nov 15, 2006
    289
    0
    0
    Ik ben ruim 10 jaar aan de pil geweest. Had dus ook niet verwacht dat het al zo snel op gang zou komen. Jij was ook weer snel op gang dan!

Voordien had ik ook een zeer pijnlijke menstruatie. Had dat deze keer niet, maar ben wel bang dat ik het weer terug krijg. Met de pil was het een stuk aangenamer!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,516
    36,476
    113
    hoi meiden,

ben ook in oktober gestopt en na 36 dagen ongesteld geworden, valt mij ook erg mee hoor.

groetjes

5. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

Nov 6, 2006
    314
    0
    0
    Hoi,

Ik ben 5 oktober gestopt. Toen heb ik daarna mijn normale bloeding zoals in de stopweek gekregen en daarna niks meer... Ik wordt er gek van dat ik nog steeds niet ongesteld ben. Het lijkt wel of mijn lijf het niet doet. Ik zit nu al op de 52e dag van mijn cyclus en nog geen rode duivels inzicht. Ik vraag mij af na hoeveel dagen ik mij zorgen moet maken en ik naar de dokter moet. Hebben jullie een idee?

6. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,601
    0
    0
    Ik ben op 23 oktober gestopt met de pil en denk dat ik rond dag 32 ongesteld ben geworden.
    Maar echt ongi ben ik nog steeds niet... sinds afgelopen vrijdag wat bruin bloedverlies en sinds zondag mijn bekende voor de pil rugpijn en sindsdien wat rood maar alles zie ik alleen maar omdat ik een tampon gebruik voor de zekerheid...
    Had ook meer verwacht maar was vroeger voor de pil (die ik ongeveer 10 jaar geslikt heb) ook weinig ongesteld (minder dan met de pil) dus misschien nu ook wel weer.... Daarom maar de eerste dag met verse bloedspoortjes als dag 1 van mijn nieuwe cyclus genomen...

Hou ook mijn temp wat bij om eens te zien wat mijn cyclus doet en ik heb zoals het lijkt (maar ook voelde) dat ik op dag 14 netjes een eisprong gehad heb.... dus heb goede hoop!

7. love31

love31 Actief lid

Nov 20, 2006
    281
    0
    0
    huisvrouw
    hoihoi

ik ben 11 oktober met de pil gestopt.
    en had een cyclus van 32 dagen..gelukkig een beetje op tijd,en niet zoals sommige die er erg lang op moeten wachten,dat lijkt me vreselijk.
    nu moet ik 8 december mijn nod krijgen(hopelijk nie natuurlijk)

8. Niet meer actief

Ik ben met de pil gestopt en nu al 3 keer op de 32e dag (in de ochtend) ongesteld geworden, je kan wel zeggen dat mijn cyclus mega vast is haha

9. Evi27

Evi27 Actief lid

Nov 15, 2006
    289
    0
    0
    Hey Lucky,

Heb een vriendin bij wie het 4 maanden duurde en toen ze naar de dokter belde zei hij dat het kon. Het kan zelfs een half jaar duren!

10. Evi27

Evi27 Actief lid

Nov 15, 2006
    289
    0
    0
    Dat is lekker! Dan weet je het precies!

11. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

Nov 6, 2006
    314
    0
    0
    @Evi

En hoe is het nu met die vriendin? Al zwanger of nog bezig (en hoe lang dan al?) Ik had vroeger als ik de pil doorslikte al het gevoel van: "dit kan toch nooit goed zijn dat mijn lichaam niet wordt schoon gemaakt" en nu wacht ik al zo lang... Ik heb het gevoel dat het een bende is vanbinnen.

4 maanden of een half jaar lijkt mij helemaal lang Dat kan toch nooit goed zijn?

12. Evi27

Evi27 Actief lid

Nov 15, 2006
    289
    0
    0
    Die is nooit ongesteld geworden en is na ongeveer 4 maanden zwanger geraakt!

Vind het ook niet echt normaal. Maar je kan natuurlijk als het lang duurt de dokter bellen. Maar bij haar zei hij dat het wel een half jaar kan duren.

13. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

Nov 6, 2006
    314
    0
    0
    Oké Evi. Bedankt! Ik voel mij nu wel iets geruster. Ik wacht denk ik maar even tot het nieuwe jaar en ga dan maar eens naar de dokter bellen.

14. Evi27

Evi27 Actief lid

Nov 15, 2006
    289
    0
    0
    Hey love 31,

Veel succes 8 december! Ik duim voor je en anders op naar de volgende ronde!

15. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Het is niet de bedoeling hier een soort groepjes topic van te maken.
    Er loopt een topic pas gestopt met de pil..

Sluit je anders aan bij de NOD topics.

16. Kenja

Kenja Lid

Nov 6, 2006
    57
    0
    0
    Apeldoorn
    Hoi, hoi,

Ook ik ben in oktober gestopt en had na 35 dagen mijn eerste ongesteldheid. Mijn komende NOD is op 11 december er vanuit gaande dat deze cyclus weer 35 dagen duurt. Wat ik wel raar vond is dat ik voor en tijdens de pil altijd een heel erg pijnlijke menstruatie had, maar deze eerste keer zonder pil stelde die juist helemaal niets voor. Wel (maar) 2,5 bloed, maar geen enkel krampje. Gek, hè ?

Volgens mij heb ik afgelopen weekend mijn vruchtbare dagen gehad. Mijn borsten waren in één keer een heel stuk gevoeliger. Bovendien zou dat goed kunnen kloppen volgens de banner. Nu dus afwachten wat er 11 december gaat gebeuren. Spannend !

Na hoeveel dagen overtijd kun je eigenlijk het beste gaan testen ? Oh.... ik zie het antwoord al onder de banner staan.....

Groeten,
    Kenja

17. Evi27

Evi27 Actief lid

Nov 15, 2006
    289
    0
    0
    @ Kenja

Dat had ik ook! Ik had er voordien ook altijd heel erg last van. Was dus bang dat dat weer zo zou zijn. Maar misschien komt dat wel. Ben ook nog maar 1x ongesteld geworden.

Spannend 11 december!

18. Kenja

Kenja Lid

Nov 6, 2006
    57
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik heb mijn NOD van 11 december niet eens gehaald. Heb 1 ongi-dag gehad op 7 december. Tenminste ik ga er maar vanuit dat dat de ongi van deze maand was, ook al stelde het helemaal niets voor. Weer geen enkel krampje van betekenis.

Het is toch wat, slik je ruim 10 jaar de pil omdat men zegt dat het daardoor tenminste regelmatig komt en minder heftig is. Blijkt nu dat ik met de pil altijd veel meer pijn heb gehad, dan nu 2x zonder pil ! Heel raar allemaal.

Groeten,
    Kenja

19. Evi27

Evi27 Actief lid

Nov 15, 2006
    289
    0
    0
    Maar misschien moet het allemaal nog een beetje op gang komen?

Ik was voor de pil veel erger ongesteld. Ben nu 1x ongesteld geweest en dat viel ook wel mee..Ben wel bang dat het weer zo erg gaat woren :(

Share This Page