Wow, Gerrina, dat zijn nogal wat onderzoeken.. en niet zomaar wat bloedprikken en een echootje hier of daar... maar een heuse operatie? Veel succes de komende tijd hoor!
Ik ben in februari met de pil gestopt...dus nu bijna een jaar om... Ook bij mijn eerste zwangerschap duurde het lang...14 maanden... Dus ik heb nog even... maar gezien mijn leeftijd heb ik er af en toe de kriebels van.... Maar ik realiseer me heel goed dat ik mijn handjes dicht mag knijpen dat ik mijn zoon heb mogen krijgen.... Ik weet hoe het is om moeder te zijn. maar boyyyyy....wat zou ik dit graag met mijn huidige vriend samen doen, in plaats van toen vrijwel alleen.... Sterkte meiden....
Dank je nynke @ realtjuh Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk best rustig onder ben. En die kijkoperatie is nodig omdat ik in een ver verleden Chlamydia heb gehad. Daardoor kan je eierstok ontsteking krijgen en verklevingen. Hoewel ik denk dat ik nooit een ontsteking heb gehad omdat ik er geen last van heb gehad. Ik kwam er toevallig achter door zomaar eens een SOA test te doen. Ik moest toch met m'n benen wijd voor een uitstrijkje dus ik zei: joh, ik lig hier nu toch met die eendebek in me muts. Doe maar gelijk ff een SOA testje hehehe. Schrok me wel te pletter hoor met de uitkomst. Maar gelijk behandeld en eigenlijk nooit ergens last van gehad. Dus ik denk dat ik er vrij snel bij ben geweest. Maar die kijkoperatie is nog niet eens zeker hoor. Eerst ff afwachten wat de uitkomst is van andere testen.
Hoi Roca, Wij zijn ook al 1,5 jaar bezig. Allerlei onderzoeken gehad omdat ik bijna niet ongesteld werd. 9 maanden Clomid gebruikt. Alles was ok behalve de hormoonwaarde in mn bloed. Ben doorgestuurd naar internist. Bleek dat mn schildklier niet goed werkte. Heb ik nu pilletjes voor en warempel heb ik nu al 2 keer achter elkaar een "normale cyclus"van rond de 30 dagen. Nu weet ik tenminste waneer ik mn eisprong ongeveer heb! Even langs de dokter kan helemaal geen kwaad. kan een kleinigheidje zijn.Ik hoop nu ook snel zwanger te zijn. groetjes en succes, Rhodé
Relax meis Gaat vanzelf wel een keertje lukken. Soms duurt het gewoon effies. Helaas kan je dit soort dingen niet afdwingen. Het gebeurd wanneer het gebeurd 8) Maar ik begrijp je ongeduld hoor
Ach ja mischien moet ik mij niet zo aanstellen heb straks lekker 2 borden brinta op vind ik af en toe wel heel lekker met een lading suiker erop hahahahaha Ik duim voor iedere lady's die hier op de forum zitten mijn nod is 15 dec
Dames wat zijn jullie al lang bezig! poehe.... Maar weet je wat mij opvalt, dat ik niemand hoor over een second opinion! Dat is tegenwoordig toch heel normaal. En zeker als het gaat om vruchtbaarheid (toch behoorlijk belangrijk lijkt me), wil je toch ook weten hoe een andere arts daar tegen aan kijkt? Mijn man doet dat eigenlijk bij bijna alles wat enigzins van belang is, en zodra je dat tegen je arts zegt, gaan ze toch vaak wat verder onderzoeken en al enkele malen heeft hij daarna een andere diagnose gekregen.
Hier nog een ben nu sinds aug 2005 bezig. Ik weet nog dat ik pas op dit forum kwam kijken en dacht zwanger worden is zo gepiept....helaas...valt het wat tegen.....denk maar zo mocht het ooit nog gebeuren is het een echt wonder! Ik stel het ook uit naar de dokter gaan. In mei wilde mijn huisarts mij al doorverwijzen. Ik heb mij zelf nu tot 1-1-2007 gegeven en zal dan echt een afspraak gaan maken! Succes allen!
Hai meiden wij zijn ook een jaar bezig voor de eerste. Gaan 13 dec naar de gyn, vind het allemaal wel erg spannend hoor. Ik wens alle meiden veel succes en geduld toe de aankomende maand. Groetjes Bianca
Hier nog 1 Vanaf okt 2005 serieus bezig. Sept 2006 via ha zaad man getest, waaruit bleek dat dat echt niet goed is. Onderzoeken bij uroloog lieten geen bijzonderheden zien. En ook enkele onderzoeken via fert. arts bij mij lieten geen bijzonderheden zien. We zijn nu voor IVF/ICSI doorverwezen naar een ander ziekenhuis. Volgende week hebben we de eerste afspraak... Ik ben nog steeds verdrietig over het feit dat het niet op een gewone manier kan lukken
Hallo allemaal, Tijdens of vlak voor de menstruatie heb ik nooit last van buikpijn of iets dergelijks. Ik ben altijd maar 3 dagen weinig ongesteld en merk er eigenlijk niets van. Ik ben dinsdag ongesteld geworden (helaas...) en dinsdag en woensdag weinig bloedverlies. Alleen vannacht werd ik wakker van enorme pijn in mijn buik. Ben een paar keer naar de wc geweest en ben echt veel meer ongesteld dan normaal! Heb amper geslapen vannacht omdat ik niet wist hoe ik het beste kon liggen vanwege de buikpijn. Ik ben vanmorgen lekker in bad geweest en nu is de buikpijn wel wat minder. Ik vind dit echt vreemd, omdat ik normaal nergens last van heb. En nu.... gewoon amper geslapen van de pijn. Groetjes Roca
Hai, Ik ben Nataly, 34 jaar en ben nu bijna een jaar bezig voor ons eerst kindje. Ben de ware pas laat tegekomen, op mijn 31ste en hij was toen 29. We wonen nu bijna 2 jaar samen en we zijn nu helemaal klaar voor kinderen. Vorig jaar december nog de vakantie van ons leven gemaakt naar Nieuw Zeeland en in januari 2006 heb ik de pil overboord gegooid. Heb daarvoor wel eerder een lange relatie gehad van 10 jaar maar die wilde geen kinderen, achteraf ook maar goed natuurlijk. Aankomende maandag is mijn NOD maar ik weet bijna zeker dat ik weer ongi ga worden. Heb namelijk sinds vanmorgen bruin verlies bij het afvegen op de wc. Heb nu dus een dipje. Op naar ronde 12! Ole! Januari 2006 ben ik met de pil gestopt en ik heb dus nog 1 kans voordat ik officieel 1 jaar bezig ben. Ben twee maanden geleden naar de huisarts geweest omdat mijn periode tussen mij ei en mijn ongi nogal kort is (meestal zo'n 9 of 10 dagen). De huisarts vertelde mij dat dit geen probleem omdat een eitje met deze periode goed kan innestelen. Toen heb ik het ook gehad over mijn leeftijd en dat ik toen ronde 10 in zou gaan en wanneer ik mij zorgen moest gaan maken en wanneer mijn huisarts mij zou doorsturen naar het ziekenhuis. Ik mag pas in april 2007 terugkomen bij hem als het nog niet gelukt is. Dat duurt nog 5 maanden! Hij wil ons dan pas doorsturen. Ik weet dat alles binnen een jaar normaal is maar toch begint er af en toe zo'n stemmetje in mijn hoofd te knagen, wat als er iets mis en en het gewoon helemaal niet wil! Ik kan daar dus echt wakker van liggen, heb ik dus ook gedaan vannacht want ik voelde al dat ik weer ongi zou gaan worden. Veel van jullie zijn al veel langer bezig dan ik en dan schrik ik wel want wat als het bij ons ook zo lang duurt! Dan ben ik al 35 en misschien al 36. Natuurlijk wordt iedereen om mij heen snel zwanger (schoonzusje binnen 2 maanden is al weer voor de 2e bezig, beste vriendin binnen 3 maanden en 2 collega's allebei na 4 maanden). Ik ben heel blij voor hun maar het doet wel pijn waarom ik elke keer weer ongi wordt. Kan het soms heel goed relativeren maar soms, zoals nu dus, helemaal niet. Hoop niet dat mijn schoonzusje voor de 2e eerder zwanger is maar die kans zit er dus dik in. Goed, ik stop met klagen en zielig doen, lucht wel op trouwens, en ga maar eens uitrekenen wanneer mij volgende ei weer is. Veel liefs Nataly
hai meiden, ook hier zijn we bijna een jaar bezig en nu heb ik voor volgende week een afspraak bij de gyn staan...ik heb deze maand wel weer mijn ei gesignaleerd door ovu testen...was wel een erg laat ei dag 25 maar ja hij is weer gekomen....oh ik hoop dat het as dinsdag bij 1 gesprek hoeft te blijven omdat ik dan een week later posi test in handen mag hebeben... hebben jullie soms de angst dat de befaamde twee strepen nooit te zullen zien op een test....ik probeer zulke gedachtes snel weg te duwen maar dat is niet altijd even gemakkelijk... ik hoop dat wij allemaal snel een keer aan de beurt mogen komen! kus nina
Hoi Nina, Ik ben daar ook heel erg bang voor. Ik heb me al nooit voor kunnen stellen dat ik ooit zwanger zou zijn. Heb altijd in mn achterhoofd gehad dat het zo iets wonderlijks is en dat dat bij mij misschien niet lukt. Raar eigenlijk. K weet niet goed hoe k t moet uitleggen maar kan me niet voorstellen dat in mijn lijf zo'n proces kan plaats vinden. groetjes Rhodé
hai Rhode, het doet me wel goed om herkenning te vinden bij andere...zoals je het beschrijft is precies zoals ik het inderdaad voel! Maar meid we gaan er gewoon voor! Wij horen gewoon bij die 96% die wel kinderen mogen krijgen! Onze kindjes zijn gewoon wat kieskeurig en nu al eigenwijs...hihihihi ze komen wanneer ze zelf willen! liefs nina
Hier nog iemand die langer dan een jaar bezig is om zwanger te worden. Wij gaan jammer genoeg ook ronde 17 in. Alle testen waren gelukkig goed alleen 1 eistok zit dicht. We hebben 3 maanden rust gekregen en in februari gaan ze een kijkonderzoek doen. Ik heb maanden lang gedacht dat ik niet zwanger kan worden maar dat is gelukkig bewezen dat ik het wel kan. We moeten gewoon moed houden met ze allen, en we slepen elkaar wel door heen. Liefs Jolie
Nataly; wat balen zeg zo'n ha....Na een jaar mag ie toch echt wel iets gaan doen hoor. Ik zou vragen of ie niet in jan alvast zaadonderzoek wil doen en als dat goed is, jou doorsturen naar een gyn. Zo is het bij ons ook gegaan. Rhode en Nina. Ik herken jullie gevoel helemaal. Ook ik heb altijd gedacht (en denk nog steeds) dat zoiets moois in mijn lichaam wel nooit zal gebeuren. Ik hoop dat ik het bij het foute eind heb en dat IVF/ICSI een uitkomst voor ons is... Suc6 allemaal.