Ik ben al een jaar gestopt met de pil en nog steeds niet zwanger. Maar licht er ook an hoe vaak je sex hebt ? Hoe vaak moet je gemiddelt per week sex hebben ? En hoe lang duurde het bij jullie ?
Luusje, het gaat er niet zozeer om hoe vaak, maar op welk moment je sex hebt. Zaadjes zijn het best als het niet langer dan een week geleden is dat er een zaadlozing is geweest, en de dagen voor je eisprong en op de dag zelf ben je vruchtbaar. Heb je een regelmatige cyclus? Je zou evt een tijdje kunnen temperaturen of ovulatietesten kunnen gebruiken om uit te vinden wanneer je eisprong is.... Heel veel succes!
Wat ontzettend vervelend voor je/jullie zeg, al o lang bezig. Er word gezegd dat je het beste om de dag sex kunt hebben. Dus gemiddeld 3x in de week. Wij hebben best wel geluk gehad en was het vrij snel raak bij ons. Heel veel succes en hopelijk mag je snel zwanger zijn.
ik ben best jong en mijn vriend is een suk ouder kan het daar aan liggen maar mannen zijn toch langer vruchtbaar
Meestal wel, ja. Je kan sowieso een keer naar de huisarts gaan, waarschijnlijk zal hij gelijk een zaadtest laten doen. Dan weet je in elk geval of daar een probleem zit of niet... Heel vervelend al zo lang te moeten wachten (weet er alles van ), hoop voor je dat het snel raak is!
t kan aan alles liggen meid. ik ben ook nog vrij jong en mijn vriend is bijna 39. wij zijn 10 maanden bezig geweest en terwijl ik dacht niet meer gewoon zwanger te worden, ben ik nu toch zwanger. we hebben geklust op de dag dat ik heel veel slijm had en zijn rommeltje kwam niet terug na het klussen en dat was raak. bij mijn eerste zwangerschap duurde het 13 maanden. je weet wanneer je vruchtbare dagen kunnen zijn aan de witte vloed / slijm wat je verliest die dagen. wij deden het echt niet om de dag of onm de 2 dagen. soms maar 1 x in de 2 week. maar ben nu toch zwanger. maar mocht je het niet vertrouwen dan kan je altijd een doorwerwijzing vragen. de kans is wel dat ze naar een temp curve vragen. dit was bij mij wel zo.
Luusje, hier ook bijna een jaar bezig. In maart 2007 gestopt met de pil nemen. Wij hebben besloten om meer op te gaan letten op de eisprong, echt uit te kienen wanneer ik mijn eisprong heb en in die week vaker seks te hebben. Ik wilde er niet te veel mee bezig zijn, maar blijkbaar is dat bij ons wel nodig. Normaal is het bij ons ook eens per twee weken ofzo. De ene keer wat vaker dan de andere. Het verhaal van mamajanneke geeft mij wel weer hoop!
Hai Luus, Wij zijn ook al ruim 2,5 jaar bezig. Hartstikke moeilijk af en toe. In de week van mijn eisprong klussen wij meestal om de dag en meestal nog 1 keertje extra op de dag van de eisprong. Meer is zeker niet nodig, omdat het zaad best even overleeft in jou. Als je al een jaar bezig bent, kan je de huisarts voor een verwijzing naar de gynaecoloog vragen (die geven ze meestal wel af na een jaar proberen zonder resultaat). Succes en sterkte, Anouk.
hoi ja ik herken dat wij zijn ook al een jaar bezig en nog niks en daarbij komt ook nog eens dat ik heel erg onregelmatig ongi ben dat was in het begin van het stoppen met depil niet zo maar nu wel ik ben ook even naar de huisarts geweest ik moet van de week weer heen en dan geeft mijn huisarts mij een een verwijs brief voor de gyn dan heb je meer steun en die kunnen je ook helpen ook omdat het zo onregelmatig is bij mij ik weet niet of jij dat ook hebt? maar volgens mij kan het er niet aan liggen dat je vriend ouder is mijn vriend ik ook 6 jaar ouder dan mij dus dat wil niks zeggen we zullen het wel zien als ik een afspraak maak bij de gyn mischien helpt het wel succes in ieder geval en laat je desnoods door struren krijg je ook meer begeleiding erbij knuffesl saro