hallo anderhalve week geleden had ik niks al buikpijn , ben naar de dokter gegaan met urine en had dus een blaas ontst en heb daar een antibeotica voor gekregen ! nu dus anderhalve week verder < vanmorgen weer urine gebracht voor controle en blijk ik t nog steeds te hebben ! heb sinds 2 dagen enorme buikpijn met vlagen en pijn in mijn onder rug . de assistente zou even overleggen met de dokter welke kuur ik nu mag hebben , na mijn weten is er maar een soort atibeotica die ik mag hebben en dat is amoxiciline . ik heb nu dus een nieuwe huisarts sinds kort en ben bang dat ie maar wat geeft (al zal dat miss wel niet ) ik heb de oude huisarts gebeld om te vragen en zij zou ook even over leggen . nu is eigenlijk mijn vraag ?? kan een langdurige blaas ontsteking kwaad voor ons ongeboren kindje ???
de huisarts heeft net terug gebeld en krijg een andere kuur (nitro ....... ) nu willen ze maandag een kweek opsturen naar t ziekenhuis om te kijken wat voor bacteri erin zit , ik vind t raar dat ik dus aan een kuur moet beginnen terwijl ze niet weten wat er nu precies in de urine zit !!!
Hoi lisa, Wat ze altijd doen is je een antibiotica geven met een breed spectrum. Dit betekent dat dit tegen vele bacterieen bestand is. In de zwangerschap ben je veel vatbaarder voor een blaasonsteking en is de Groep B streptokok (GBS) soms de boosdoender en daar gaan ze naar kijken. De nitro... Antibiotica mag je gerust innemen! Een blaasonsteking kan geen kwaad voor je kindje, het kan in erge gevallen soms weeen opwekken. Als uit je kweek komt dat er GBS in zit zal dit betekenen dat je in het ziekenhuis moet bevallen onder een Antibiotica profylaxe (je krijgt dan tijdens de bevalling een infuus met antibiotica,zodat dit ook naar je kindje gaat en deze niet ziek kan worden van de GBS. Maar dit is voor uit lopen op de zaken, wacht eerst de kweek maar af! Hoop dat deze antibiotica je snel verlichting geeft! Imke
hoi bedankt voor je reacktie nu moest ik vandaag mijn urine weg brengen en dat word dan naar t ziekenhuis gestuurd voor een kweek! nu vraag ik net aan de assistent "word dit dan ook op GBS gecontroleerd??" volgens mij wist ze niet eens wat dat was . ze zeg "t word op de bacterien gecontroleerd en dan kunnen ze zien welk medicijn t beste is voor jou " nu moest ik de kweek naar t bejaarde huis brengen bij t bloed prikken . ik daar nog een keer gevreegd , maar zij wist ook niet wat t was dus ik uitgelegd dat t belangrijk is om te weten bij de bevalling . ze heeft t erop geschreven dus ben benieuwd of ik van de week iets te horen krijg ! toch raar vind ik hoe ze dat zo doen
Hoi lisa, Bij een kweek word ook op GBS gecontroleerd, geen zorgen daarover. Een doktersassistent weet niet altijd alles en doet gewoon wat haar opgedragen word. Komt goed! Imke