pfoe het breekt me nu zo erg op zodra de klok 10 uur in de avond slaat begind hier het gezeur ze wil niet slapen in haar eigen bed ze heeft haar voeding gehad ze heet alles ookal leggen we haar in haar box.. ze doet hetzelfde we zijn tot ongeveer 2 ur in de nacht bezig haar in slaap te krijgen en dan slaapt ze net een uur laten komt ze voor voeding en dan begin je weer van voor af aan dit heeft ze en heb ik geprobeerd - schone luier - honger nee - speen die ze er 294239 x uitgooit - inbakeren wilt ze niet - kout neee .. heeft ze zeker niet - darmkrampen .. nee want overdag slaapt ze prima ze heeft het dag en nacht ritme gewoon omgedraait ? hoe krijg ik dat wel goed !
Meis ze is nog geen vier weken oud!!! De meeste babys hebben in de avond hun huil momenten. Als je wat wil veranderen is je schema houden zo als het is en alles op tijd proberen te doen. Wakker is verschonen fles knuffelen en dan proberen naar bed. Dat elke keer herhalen het avond rituweel nu al starten bijvoorbeeld een badje rond 19 u ect. Ze heeft nog behoefde aan jouw/man en als ze echt niet wil slapen. Probeer haar anders met een aankleedkussen bij je op bed tenemen en maak er een bedje van. Dat ze in de box nog niet te vreden is vind ik niet zo gek ze is nog zo klein. Een wippertje en daar wat mee schommelen zachtjes en dan over leggen. Wel zo veel mogelijk haar ritme volgen. Wakker verschonen luier knuffelen slapen ect komt ze een keer eerder voor een voeding geen probleem. Na een tijdje gaan ze van zelf wat langer weg blijven tussen de voedingen in. Geen een kind is het zelfde, Het kan wel een week of 12 duren voor dat ze een ritme te pakken hebben tot die tijd samen goed afwisselen. Om en om de nacht dan houden jullie het samen beter vol. Neem aan dat je de fles geeft. ect Succes verder. O ja dat met die speen niet elk kind vind een speen prettig je kunt het wel vol houden maar als ze hem er steeds uit gooit ja dan doe je er weinig mee. Ze kan hem nog niet zelf in haar mond stoppen. Je kunt een doekje in een zuigspeenfles doen en dat zachtjes tegen de zijkant van haar bedje wieg leggen dan blijft het speentje wat beter op zijn plek iets meer druk er tegen aan. Nooit vast plakken vind dat altijd z.n eng idee. Trouwens over een week of twee kan nu al zijn beginnen ze wat te lachen dan gaan ze steeds beter kijken dan gaat ze zich ook wat meer richten op dingen. Dan kan de box iets leuks worden maar dat kan nog wel even duren.
je zit nog in je kraamtijd! je kan niet verwachten dat je kindje dit al weet. mischien heel stom maar heb je haar al eens op haar buik gelegt (in de box) mischien ligd ze zo beter (ook met haar luchtpijp)
Ik ben het met pnirmal eens. Het si super vermoeiend en ik heb vaak gedacht waar ben ik aan begonnen ik heb ook geen roze wolk gehad ofzo. Maar het word makkelijk het slapen enz. Ze willen gewoon lekker bij je zijn de eerste maanden geef er maar lekker aan toe die van mij wi nu al niet me bij me zitten haha
sorry bij ons in bed neerleggen op een aankleed kussen kan bij ons niet.. omdat mijn vriend altijd zijn dekens over zijn hoofd heen trekt als hij slaapt.. en dan komt zei onder de dekens levensgevaarlijk.. en een speen .. die wilt ze wel.. want ze maakt juist drama als ze hem niet heeft.. een ritueel hebben we echt wel.. wel wat anders dan hier staat.. maar overdag begind het sochtends met een flesje.. nou dan neem ik haar lekker bij me in het grote bed.. ik werk nog niet dus waarom zou ik eruit gaan ) en dan slaap ze meestal nog 3 uurtjes.. heerlijk daarna meestal nog een flesje.. daarna ga ik wassen aankleden en dergelijke.. en probeer ik ff met haar naa buiten te gaan lekker wandelen .. eer we thuis zijn mag ze weer een fles dan is ze meestal een paar uurtje wakker en knuffel ik met haar op de bank .. lekker tv kijken beetje spelen .. beetje gek doen om half 5 krijgst ze weer de fles.. dan ga ik eten koken want dan komt papa bijna thuis .. nou papa is om 5 ur thuis daarna gaan wij eten .. en daarna gaat mevrouw mee douchen .. daarna krijgt ze om half 8 de fles.. en zitten we met zijn 3e op de bank tv te kijken en gezellig knuffelen en beetje spelen .. om 11uur weer een fles .. ondertussen haad bedje voorverwarmt.. en dergelijke.. na de fles.. gaan we nog even kwartiertje knuffelen en haar wiegen zodat ze moe word.. daarna ga ze naar bed .. dus eigenlijk gaat het ritme prima zo ..
Als ik het goed begrijp gaat ze dus alleen in de ochtend naar bed. Ons schema was 07.00 fles 07.30 tot 10.00 slapen 10.30 wandelen 11.00 flesje 12.00 slapen 13.00 wakker daarna wandelen of thuis lekker knuffelen en spelen in de box 15.00 flesje 16.00 slapen 17.00 wakker 18.30 in badje (is rustgevender dan onder de douche als ze nog zo klein zijn) 19.00 flesje slapen 23.00 flesje slapen Kan je jouw schema eens laten zien met de tijden want zoals je het nu neerzet is het nogal verwarrend.
Hier moet je denk ik gewoon even doorheen, ik herken het van mijn eerste en nu tweede zoon. Op een gegeven moment komt er een ritme in zonder dat je dat misschien zelf echt door hebt. Mijn jongste nu precies een maand heeft vannacht van 22:00 tot 03:00 geslapen en slaapt nu 07:00 nog, terwijl ik dinsdag huilen de nacht heb doorgebracht omdat ik gek werd omdat hij naar niet wilde slapen en was zo wanhopig en mijn moeder is hier zelfs geweest omdat ik het niet meer zag zitten. De volgende nacht had meneer opeens ritme en sliep in zijn eigen bed! Het kan dus zomaar terwijl je zelf niet eens iets anders doet.
Ik denk dat ze gewoon heel simpel haar dag en nachtritme heeft omgedraaid, had Chloé ook de eerste weken, 1 hele goede tip het gaat vanzelf over, je meisje is nog zooo klein heb geduld
maar als ik naar jou schema kijk dan is me niet helemaal duidelijk wanneer ze slaapt. want zoals er staat dat ze een paar uurtjes wakker is dat is wel veel hoor voor zo,n kleintje, esmay is nu dik 4 maanden maar is met 1,5 uur echt moe. niet alle kindjes zijn gelijk maar als ze teveel wakker zijn dus de moeheidssignalen niet worden gezien is je kindje straks oververmoeid en slaapt dan helemaal niet meer.
Ja, dat begrijp ik ook uit het schema. Ik had met die leeftijd helemaal geen schema, gewoon slapen als ze moe werden, voeding als ze honger hadden en als ze wakker waren even dingen doen als naar de supermarkt, in badje stoppen etc. Beetje bij beetje kwam er dan wel een schema in vanzelf. In ieder geval waren ze hier ook vaak max. 1,5 uur wakker en gingen dan weer slapen.
Baby's kunnen in het begin maar 3 kwartier tot een uur wakker zijn dus een paar uur wakker lijkt mij ook erg lang. Hier is ze vanaf 3 maanden-7 maand denk ik zo'n 1,5u steeds wakker geweest en nu ongeveer 2uur. Hier sliep ze de eerste 3 maanden de avonden niet. Ik zou haar gewoon lekker bij me nemen tot ze slaapt en dan wegleggen. Hier mocht ze eerst ook altijd bij mij in slaap vallen (aan de borst dan) of ik legde haar op mijn buik en legde haar later weg. Het wordt vanzelf wel beter hoor! Overigens heb ik het niet zo op schema's. Je kindje krijgt misschien wat een ritme, maar ben hier een voorstander om je kindje gewoon te volgen. Honger=eten, moe=slapen en verder veel bij mama of papa zijn.
Ik denk dat ze inderdaad veel te veel wakker is overdag, een baby van 3 weken kan toch niet een paar uur wakker zijn? Hier sliepen ze in die tijd binnen een half uur na de fles, tot een maand om 7-8 konden ze max 1,5uur wakker blijven overdag, en nu met 1,5 jaar max. 3 uur.
herkenbaar!! ik heb dit precies hetzelfde met Esmée gehad..ze was toen ong. even oud die sliep wel in haar kinderwagen bak maar niet in haar bed! kreeg toen van iemand hier op het forum een tip; We hebben toen die bak bij ons op de kamer gezet, want ook als die op haar kamer stond sliep ze nog niet! Dus de kinderwagen bak stond naast ons bed.. daar heeft ze paar nachten in geslapen.. toen met bak en al aan het voeteind (iets verder bij ons vandaan) ook weer een paar nachten.. daarna met bak en al in haar bed zodat ze aan de omgeving kon wennen! dat ging super! nu slaapt ze heerlijk in haar bedje!! Esmée had ook niet zoveel slaap nodig hoor.. die sliep soms heel de ochtend niet vanaf 8 uur tot de eerste middag fles.. rond 1 / 2 uur dan sliep ze paar uurtjes. en ze was nog hartstikke vrolijk
Ik weet dat de hormonen nog door je lichaam gieren maar en sorry als ik het mis hebt. Maar je klinkt aanvallend naar sommige adviezen. Dat met die aan kleed kussen weet ik veel dat je vriend de dekens hoog optrekt. Kan ik van af deze kant niet zien Verder succes met de tips die je gekregen hebt en neem de tijd.
Nou kindjes kunnen wel zeker een paar uur wakker zijn achter elkaar,niet dat dat goed is in tegendeel, maar mijn jongste is ook heeeeel erg veel wakker en wat ik ook doe hij valt heeel moeilijk in slaap! Ik pas al 13 weken dezelfde rust en regelmaat toe dus bij de moeheidssignalen naar bed, maar pikt dit bijna nooit en zet t op een krijsen tot ik hem weer in mn armen heb....helaas, maar goed zal oooooit wel goed komen hoop ik!!! (Wel heeft mijn zoontje een erge moeilijke start gehad, heeft reflux, we krijgen nu hulp van cardea via het zh om te kijken hoe we mn zoontj eweer ontspannen kunnen krijgen etc, dus wel een wat ander verhaal als hier) Maar zoals iedereen al zegt het komt wel goed je moet het even de tijd geven en idd proberen bij ieder moeheidssignaal op bed te leggen! Succes ermee!