al een paar weken spuitluiers en luieruitslag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door daydreamer, 5 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    de creme was ketoconazol. Ook een antischimmelcreme maar dan voor een ander type.

2. Mara85

Mara85 Actief lid

12 okt 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet bij diksap even op de fles kijken, als het meer dan 50 % appel is dan was het bij mijn zoontje raak. Er is ook diksap met maar 20% appel.

Ik ben overgestapt op karvan cevitam. Niet helemaal goed, maar diksap heeft ook een hoog (natuurlijk) suiker gehalte. Ik verdunde het gewoon heel erg, net dat er een smaakje aan zat. Eventueel kun je het steeds meer verdunnen tot je praktisch op puur water zit.
    De originele Karvan heeft 70% fruit erin.

En anders kun je vruchtensap verdunnen met water. Of 50/50 nemen en dat eventueel verder verdunnen.

Mijn zoontje kan trouwens wel tegen appels. heel vreemd, het gaat echt om appelsap. ;)

3. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Bonnie Thanks dat je even wilde kijken!!

Mara Ik heb vanmiddag Roosvicee met perziksmaak gekocht. Zit maar iets appel in. Appel zit echt overal in trouwens! Haha! Nou ja, dit dronk hij wel, dus ben benieuwd..
    Zou toch wat zijn als z'n spuitluiers en rode billen daardoor komen...

4. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Hopelijk werkt het.
    Ik heb begrepen dat de troebele appelsap ook kan.

De hoeveelheid (2x 200cc) kreeg mijn dochter voorheen ook, maar de ka vond het veel te veel. Dus nu in de ochtend 70 en in de middag nog eens 70.
    De rest water, thee, melk, sojamelk bosvruchten. Als er maar niet teveel fructose in zit.

Heb je trouwens Zarqa billenspray weleens geprobeerd? Dit kan je op de billetjes sprayen. Dan hoef je niet meer met je vingers over de zere plekjes.

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Mijn dochter heeft dit recent ook gehad, een week of vier lang. Uiteindelijk ben ik haar op advies van de HA tijdelijk wat meer 'stoppende' producten gaan geven, onder andere wat vaker wit brood en witte rijst. En wat vaker een banaan in plaats van ander fruit. Het lijkt te gaan helpen, want ik hoef nu niet meer dochter drie keer per dag om te kleden en te badderen.. ze zat telkens hélemaal onder. Voor mijn gevoel had ik haar net zo goed géén luier aan kunnen doen, maar dat is natuurlijk ook onzin ;)

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Ja inderdaad wat dat betreft is het wel fijn spul. Nadeel vind ik wel dat het meteen door de luier wordt opgenomen.

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    En ohja, voor de kapotte billen hebben wij Aloë Vera gel gebruikt, werkt super!

8. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil hier wel even op reageren want het komt me heel erg bekend voor. Mijn zoontje heeft hier ook een tijd last van gehad. Uiteindelijk bleek hij een darmbacterie te hebben die de vele poepluiers veroorzaakte (enterovirus). Zijn billen lagen ook tot bloedens toe open. En elke keer als hij poepte was het weer gillen. Wat een ellende! Wij hebben ook alle cremes geprobeerd, ook maizena enzo. Uiteindelijk hebben wij een manier gevonden wat wel hielp. Misschien dat je er iets aan hebt!

- Pampers luiers (absorberen goed, waardoor de billen zo droog mogelijk blijven)
    - Pampers doekjes zonder parfum
    - Poepluiers gelijk verschonen
    - De billen eerst behandeld met antischimmelcreme
    - Daarna afdekken met een dikke laag uierzalf (grote pot, bijvoorbeeld bij Kruidvat, voor 2,99) Dit zorgt voor een dikke vette laag op de huid waardoor de huid niet bereikt wordt door poep en urine
    - Na de uierzalf de boel nog 'afpoederen' met een talkpoeder (wij gebruiken die van Zwitsal, maar als er ook iets ongeparfumeerds te verkrijgen is, is dat misschien nog beter)

Mijn zoon heeft altijd veel last van luieruitslag gehad, maar is sinds deze handelswijze er helemaal vrij van en heeft heerlijk zachte billetjes! :D

Veel sterkte ermee!

9. Mara85

Mara85 Actief lid

12 okt 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
  10. daydreamer

#30 daydreamer, 11 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2011
    Nou dames, gister en eergister had Levi 'maar' 3 poepluiers. Waarvan 2 nog erg dun en waterig.
    Máár, z'n billen krijgen nu wel de kans om te herstellen en sinds gister ziet het er redelijk goed uit. Nog paar plekjes licht roze/rood. Heel fijn!!!

Waar het nou aan gelegen heeft..?
    Heb een paar dagen geen mandarijnen meer gegeven, geen diksap (wel roosvicee), nóg meer laten luchten (elke dag wel een tijdje), tandvlees bij z'n hoektanden is ook minder opgezet trouwens..
    Ik weet het dus niet!

Uitslag van de kweek nog wel benieuwd naar. Of het dat nou is geweest, begin ik nu uiteraard aan te twijfelen..

Nog niet te vroeg juichen, maar voor nu zijn we blij! :D

11. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

he wat een goed nieuws! Hopelijk verdwijnen de dunne poepluiers helemaal en krijgt Levi weer mooie zachte billen ;)

Leuk om te lezen dat iets heeft geholpen :D

12. daydreamer

Hé Koekeloerie, jaaa... Thanks iedereen!!! :D

13. daydreamer

Ik heb gister de huisarts gesproken.. Niks gevonden!
    Geen bacterie en ook geen (kinder)virus, als rota ofzo..
    Dat is dus in ieder geval positief!
    We moeten het wel in de gaten blijven houden, wordt het weer erger dan meteen contact opnemen.

Hij heeft sinds een paar dagen zo'n 3 á 4 poepluiers, waarvan 1 meestal ietsje steviger. De rest dus nog wel erg waterig en slijmerig.
    Maar doordat het geen 10 luiers meer zijn, blijven ze billen redelijk goed.

We wachten het verder af.. ;)

Deel Deze Pagina