Ik heb eigenlijk vanaf dat Esmay een maand of 2 is bloed bij de ontlasting, eerst was het steeds maar een klein beetje en niet iedere keer... En ik dacht: ach helder bloed is niet zo heel erg zegt men vaak en het zal vast vanzelf wel over gaan! Soms had ik ook wel flink wat buikpijn! Nu een paar maanden verder is het echter nog steeds, nu steeds meer sinds een aantal weken en ik krijg ook steeds meer buikpijn.. Opzich kan ik best goed naar het toilet, ontlasting is ook niet erg hard en het doet ook niet zeer dus het zal waarschijnlijk geen aambei zijn ? Mijn vriend vond dat het nu eens tijd werd om naar de dokter te gaan! Zeker omdat de buikpijn de afgelopen dagen erger wordt, het net voelt alsof er een grote bal in mijn buik zit, en ik soms midden in de nacht wakker wordt en ineens spontaan moet overgeven... Ook wordt ik de laatste tijd steeds moeër (misschien door het bloedverlies ? ) Ik heb voor de zekerheid een zwangerschaps test gedaan maar die was negatief dus ben niet zwanger... Het gaat trouwens niet om beetjes bloed verlies maar toch flink wat wat er doorheen / op en onder zit (sorry voor de details! ) Heeft iemand er ervaring mee ? En neemt een dokter dit wel serieus ? Want ik heb het idee (ben een paar jaar terug eens bij de huisarts geweest (wel een andere ) voor buikklachten en dat werd afgeschilderd als prikkelbaar darmsyndroom zonder verder onderzoek, toen is het eigenlijk vrij goed gegaan tot nu de afgelopen maanden ) Misschien ervarings deskundige ?
nou zal zeker gaan. Wil je niet bang maken maar kan darmkanker zijn. MAAR: Ik had het ook buikpijn enz. Buikpijn kwam omdat ik bewust me ontlasting ophield. Ik had scheurtjes in me anus. DUs ging door de grond zodra ik voor een grote beurt moest. Zelfs diarree deed zeer. Ben daarna geholpen, maar heb nu weer aambeien. Die hebben dezelfde klachten voor mij alleen is dit uitwendig. Maar als je zegt met overgeven erbij en een bal in je buik zal ik toch echt het zeker voor het onzekere nemen en heel erg snel een afspraak maken. Liever 100x voor niks gaan dan 1x te weinig.
Kan je niet helpen, maar goed klinkt het zeker niet. Zou maar heel snel een afspraak bij de huisarts maken.
Ik ben zelf doktersassistente en zou hiermee zeker naar de huisarts gaan, kan me haast niet voorstellen dat hij het niet serieus neemt.
Ik was allang gegaan als ik jou was!! Ik wil je ook niet bang maken, maar de vader van mijn collega had dezelfde klachten en die had dus inderdaad wel darmkanker. Gelukkig waren ze er op tijd bij en was het operabel en heeft hij goede kansen, maar je kunt er dus maar beter snel mee naar de dokter gaan!!!
heb ik ook gehad. naar de dokter geweest en waren gelukkig aambeien. maar zou zeker even langs de huisarts gaan.
Het klinkt niet goed hoor! Meid, laat je goed onderzoeken!!! Zoals @wonder2 schrijft het kan darmkanker zijn. Of maagkanker (overgeven, buikpijn etc.). Sorry voor deze enge scenario's maar bij mijn oma werd 11 jaar geleden darmkanker geconstanteerd (gelukkig op tijd ingegrepen) en bij mijn vader een maand geleden maagkanker. Dus ben ik extra alert.
Mijn schoonvader had dit ook wat jij beschrijft. Ik wil je niet bang maken maar bij hem is dit ook darmkanker en hij is niet meer te genezen. Dus zo snel mogelijk naar de huisarts!
Misschien niet een verstandige reactie om hier neer te zetten, al wil ik je sterkte wensen met het verlies... Meid, ga inderdaad naar de huisarts! Het kan van alles zijn, hoeft helemaal niet zo dramatisch, maar langer wachten is écht écht niet verstandig!
vervelend dit soort klachten maar ik werk onder andere met darmpatienten en iedere verandering in je ontlastingspatroon is een reden om naar de ha te gaan. dit is zeker geen prikkelbaardarmsyndroom, dat kan je natuurlijk wel hebben maar daar krijg je geen bloed van bij je ontlasting. het kan heel veel zijn maar daar kunnen wij helaas geen antwoord op geven, alleen maar naar gissen. het lijkt mij erg verstandig als je maandag even je huisarts belt, en die kan je doorsturen naar een internist of een mdl arts. gezien het feit dat je en maag en darmklachten hebt, krijg je denk ik, maar goed ik ben geen arts, een kijkonderzoek van je maag en darmen. en dan is het wachten op de uitslagen. maar nogmaals ik ben geen arts, maar dit zijn geen klachten waar je lang mee rond moet lopen. je verliest bloed op een manier wat niet hoort, en het kan idd zo zijn dat je daardoor een laag hb hebt waardoor je weer moe bent. kortom je moet hier echt even mee naar de huisarts, hij of zij zal dit soort klachten absoluut serieus nemen. houdt je ons op de hoogte, mag ook via pb anders hoor! succes, joyce
Ik ben geen dokter ofzo maar verandering in je ontlastingspatroon, bloedverlies, moeheid en het gevoel dat er iets in je buik zit/opgeblazen gevoel zijn wel 4 van de 6 symptomen een bepaalde ziekte... De andere 2 zijn loze aandrang en gewichtsverlies. Ik zou dus gewoon naar de HA gaan. Ik snap ook niet dat je dit niet eerder hebt gedaan eigenlijk. Ik wil je niet bangmaken maar je er wel op wijze dat dit wel een serieuze oorzaak kan hebben. Het kan ook best iets anders zijn als een gescheurt adertje wat steeds opspeelt, maar daar horen de overige klachten niet bij.Crohn zou ook kunnen alleen heb je dan vaak bloederige diarree en extreem gewichtsverlies. Dus ga naar de dokter.
Voor maandag direct een afspraak maken bij de dokter. Bij bloed bij de ontlasting altijd een dokter inschakelen!
Even uitleg waarom ik nog niet naar de dokter ben geweest: Juist omdat ik me vaak niet serieus genomen voel ga ik voor mezelf niet meer zo vaak naar de huisarts! Iedere keer als ik ging was er "loos" alarm of werd ik gewoon weer weggestuurd! Ik weet dat bloed bij de ontlasting niet goed is, ik zit zelf ook in de zorg, maar ik ging ervan uit dat helder bloed (wat het over het algemeen is ) vaak idd een gesprongen adertje was of een klein scheurtje, ook was het de eerste paar maanden niet constant en niet veel, dus ik dacht: het gaat wel weer over, en ik dacht aan dat gesprongen adertje ofzo... Echter de laatste weken is het erger geworden,dat bloedverlies dan, in eerste instantie dacht ik nog steeds; ach het gaat wel over! Het zal een adertje zijn... maar nu ik steeds meer buikpijn krijg (eerst was het niet zo heel erg ) neem ik nu (op advies van o.a mijn vriend ) toch maar de stap om langs de huisarts te gaan.... Ik kijk het even aan tot maandag, of mocht het erger worden dan ga ik toch even de HAP bellen! Maar ehum om even niet allemaal van die nare dingen te noemen; Kan het ook iets onschuldigs zijn? Of heb je b.v bij een adertje of kloofje ofzo wel pijn ?
Ik vind dat mensen veel te snel hier neer zetten wat het zou kunnen zijn.... Lijkt me niet leuk om te horen dat het darmkanker zou kunnen zijn voor ts. Zij gaat zich misschien onnodig zorgen maken, terwijl het achteraf misschien iets heel onschuldigs blijkt te zijn... Maar ts, misschien inderdaad even naar de huisarts ermee, dan krijg je wat meer duidelijkheid.