Op zoek naar een dokter...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Patruusje, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Hoi dames, na de afgelopen dagen me er goed doorheen te hebben geslagen heb ik vandaag echt een flinke dip. Ik ben teleurgesteld, verdrietig en erg boos op mijn gyn. Hij houdt me al ruim een jaar aan het lijntje met eerst dit en dan dat, allemaal met tussenpozen van een half jaar of jaar. Inmiddels heb ik dus een uitgebreid medisch onderzoek gehad inclusief kijkoperatie (afgelopen juni) en midisch gezien is er geen reden dat we niet zwanger raken (heb wel een tussenwandje on mijn baarmoeder, maar dat mag geen probleem vormen volgens de gyn). Na de kijkoperatie zei de gyn dat ik nog een jaar moest wachten tot de volgende stap naar IUI of ICSI kon worden gezet (dus pas na 2.5 jaar proberen).

Vorige week bleek ik toch spontaan zwanger, wat helaas eerder deze week is geeindigd in een miskraam (vandaar mijn giga dip op dit moment). Ik had voor dinsdag een afspraak staan bij de gyn voor een echo en deze afspraak staat nog steeds al heb ik ze wel ingelicht dat ik een miskraam heb gehad. Ik wil dinsdag gaan eisen in aanmerking te komen voor een vervolg traject, maar ik ben bang dat mijn gyn dit gaat wijgeren. In dat geval wil ik op zoek naar een andere arts, wie o wie heeft er nog een goede tip voor de regio noord holland (amsterdam en omstreken) waar goede artsen lopen die hun patienten niet aan het lijntje houden, maar die over gaan tot aktie?

2. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Patruusje, heftig hoor! We lopen bij het AMC, daar hebben ze veel deskundigheid in huis en ze werken behoorlijk snel. Weinig wachttijden bedoel ik dan.

Bij ons was er niks gevonden, na het traject van onderzoeken kregen wij een conclusie/ diagnose/ prognose gesprek. Omdat er niks is uitgekomen en ik in hun ogen nog jong bent, hebben we het advies gekregen om nog eens een jaar zelf te proberen voordat we met behandelingen beginnen. Maar we mogen ook al na een half jaar verder proberen aankloppen voor behandelingen (IUI), want ze begrijpen dat een jaar wachten te zwaar en te moeilijk kan zijn. Toen we het onderzoektraject afgerond waren, waren we precies 1,5 jaar bezig, mochten we na een half jaar beginnen met IUI, zijn we 2 jaar bezig.

Het is normaal dat ze eerst nog even naar huis sturen om zelf te proberen, maar jou laten ze zo op die manier aan je lot over.

3. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben zeer tevreden over het AMC. Maar VU staat ook bekend om zijn goede IVF kliniek. (Op de website kun je ook resultaten zien)

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    He meid...ik vrees dat je niet snel een behandeling zal krijgen juist omdat je net zwanger was. Jullie zijn nu dus bewezen vruchtbaar.

Je cyclus ziet er heel mooi uit. Wat zou je zelf graag willen?
    Je kan natuurlijk gewoon nog eens vragen of je echt niet met IUI mag beginnen. ICSI lijkt me een vreemde stap als er geen extreem slecht semen is. (IVF is pas de stap als IUI niet werkt en ICSI als het semen te slecht is voor IVF).

Heel erg veel sterkte!

5. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    @Pukjepuk en Mauw... Ik zal als het dinsdag niets wordt eens gaan informeren bij het AMC, ik had over de Alant kliniek gehoord die goed leek te zijn, maar dat is nu overgenomen voor Bergman clinics.

@Wachtende Daar ben ik inderdaad ook bang voor, maar 1 positieve test in 2 jaar tijd is niet bepaald veel natuurlijk! Ik was niet van plan weer met een kluitje het riet ingestuurd te worden. Ik ben bang dat het bij mij met de innesteling mis gaat, dus ik wist niet of IUI dan de beste stap zou zijn. Maar van de andere kant klinkt het allemaal ingrijpend, dus zou ik misschien het best bij de "minst" ingrijpende procedure moeten beginnen dus IUI.

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Innesteling is voor IUI,IVF en ICSI niet echt anders.
    Je omzeilt bij IVF en ICSI alleen de bevruchting.

Helaas heb je zelf geen keuze welke behandeling je krijgt, dat bepaald de arts. Natuurlijk kun je wel overleggen. Maar ik vermoed dat er eerst gewoon even basis onderzoek gedaan moet worden. stapje voor stapje.

7. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Ik denk ook niet dat ik er zelf veel over te zeggen heb, ik probeer al een jaar een stap verder te komen en dat ik gewoon geholpen word maar ook dat krijg in niet voor elkaar.

Ik heb al behoorlijk wat onderzoeken gehad, er er lijkt dus inderdaad niets medisch mis te zijn... Zaadjes zijn ook goedgekeurd dus dat zou het ook niet kunnen zijn. Op dit moment maakt het me ook iet uit wat ze doen, als ze maar iets doen. Ik voel me echt totaal niet meer serieus genomen :( En nu ben ik bang dat ik wordt afgestraft en dus niet verder wordt geholpen omdat ik toch spontaan zwanger ben geworden.

8. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Je bent ook al enorm lang bezig meid...dat is niet niets.
    Heb je al eens een second opinion gehad?

9. Sinnie

Sinnie Niet meer actief

Ik heb eens gehoord, maar weet niet of het waar is, dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent. Dus terwijl je bezig bent die onderzoeken op gang te krijgen zou ik gewoon nog een keer proberen! Misschien is t wel meteen weer raak:) ik duim voor je!

10. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    @wachtende, nee nog niet... Als mijn gyn me nu niet wilt helpennga ik dus op zoek naar een ander.

@Sinnie, we blijven natuurlijk proberen... Ik heb het ook gehoord en mijn vriendinnen zeggen het ook continue. Maar ik vraag me af of dat echt zo is of dat het een fabel is... Maar goed proberen kan noooooit kwaad!

11. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Ik heb vanmiddag een afspraak bij de gyn, heeft iemand nog tips hoe ik hem zo ver krijg dat hij me eindelijk eens wilt gaan helpen door te starten met een vorm van behandelen?

Deel Deze Pagina