Al een tijdje in de ziektewet maar wergever heeft niks geregeld?!

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Sensa, 12 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Hallo,

Zoals de titel al zegt, zit ik al een tijdje thuis, in de ziektewet i.v.m. zwangerschapsgerelateerde klachten. (Ongeveer vanaf eind mei)
    Nu heb ik tot op de dag van vandaag nog niks van het UWV gehoord.
    Mijn werkgever blijkt nog niks geregeld te hebben, terwijl hij al contact heeft gehad met de verloskundige en een zwangerschapsverkkaring heeft. Nu gaat mijn vakantie vanaf de 18e in (twee weken voor mijn verlof) en daarna start mijn zwangerschapsverlof.
    Ik vraag mij af wat nu te doen, ik heb immers recht op deze uitkeringen.. (Toch?) (Echter betaald mijn baas ook geen salaris.)

Groet, Sandra Dijkhuizen

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Sandra,

Je bent ziek door je zwangerschap en je verlof gaat bijna in. Je werkgever heeft verzuimd een Ziektewet- of zwangerschapsuitkering(WAZO) voor je aan te vragen.

In deze situatie kan de werkgever inderdaad een Ziektewet-uitkering en later een WAZO voor je aanvragen.
    Hij kan hiervoor gebruik maken van het formulier op het werkgeversdeel van de UWV-site.

Weigert je werkgever dit te doen?
    Dan kun je dit ook zelf doen via UWV telefoon (0900-9294).

Vind je het vervelend dit via UWV telefoon te doen?
    Stuur dan even in een privé bericht je telefoonnummer, ik neem dan contact met je op om de melding in orde te maken.

Actuele informatie over het recht op uitkering bij zwangerschap/bevalling vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn

Bedankt voor het antwoorden. Ik heb inmiddels contact gehad. En ze zijn er mee bezig. Nu helaas nog een jurist bellen met betrekking tot het niet uitbetalen van mijn salaris en vakantiegeld.

Groet, Sandra

Deel Deze Pagina