Ik zit momenteel al 4 weken in de ziekte wet, Heb last van harkloppingen, eigenlijk de hele dag, bij inspanning, Opstaan en iets pakken, huishouden, aankleden, etc. Ik werk op een kinderdagverblijf maar mijn contract word niet verlengd per 16 juli, Ben dus ziek uit dienst, en al een brief gehad over hoeveel uitkering ik krijg, Nu afgelopen vrijdag gebeld, die man vertelde me dat uwv arts mij nog gaat bellen, nu krijg ik een brief van bevestiging van ons gesprek. Daar staat bij afspraak dat we afgesproken hebben dat de re integratie begeleider mij gaat bellen, is dit dezelfde persoon of? Loop momenteel nog steeds met testen bij de huisarts en heb nu een hartkastje diemijn hartslag registreerd zodra ik er last van heb, Nu was ik echt liever aan het werk geweest maar dit zit er momenteel echt niet in, slaap bijna de hele dag door die hartkloppingen, Krijg ik nu jullie arts of iemand de me re integreert? Snap er niks meer van?!
Beste Daan22, Je wilt weten met wie je te maken krijgt tijdens je contacten met UWV. In eerste instantie zal de re-integratiebegeleider contact met je opnemen. Hij/zij bepaalt in het gesprek met jou de situatie en maakt afspraken over de vervolgcontroles. Hierbij wordt rekening gehouden met je klachten en je belastbaarheid. Je krijgt van dit gesprek een bevestiging/plan van aanpak per post. Actuele informatie over de gang van zaken na je ziekmelding vind je hier. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Lastig allemaal. Ik heb namelijk al een brief gehad dat ik per 17 juli, een bepaald bedrag op mijn rekening gestord krijg, per dag 100%, nu zie ik in die link 70 staan? Njh ik wacht het telefoontje af, want het word nu wel erg onduidelijk....
Beste Daan22, Ik begrijp dat het verwarrend is als de link niet overeenkomt met de informatie in de brief. Ben je ziek ten gevolge van zwangerschap en/of bevalling? Dan is het uitkeringspercentage van het dagloon 100%. Ben je ziek vanwege andere redenen? Het uitkeringspercentage is dan 70%. Actuele informatie over de hoogte van de Ziektewet-uitkering, vind je hier. Ik wens je een gezonde zwangerschap toe. Met vriendelijke groet, Mariƫl UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare