Onze dochter is bijna 13 maanden. De laatste twee maanden heeft ze een vaste structuur en dit hield ze altijd heel goed vol. Ze is smorgens rond 8.00 uur wakker dan is ze op tot ongeveer 13.00 uur en slaapt dan tot ong 15.00 dan is ze weer wakker tot ze naar bed gaat tussen 18.30-19.00 uur. Maar de laatste week is ze zo ontzettend moe dat ik haar ook smorgens in bed moet leggen en ze eigenlijk om 18.00 naar haar middag slaapje weer naar bed kan. Ik ben aan het twijfelen of ik even met haar naar de huisarts moet gaan om haar na te laten kijken al merk ik verder niks aan haar behalve dat ze zo moe is of is dit gewoon een fase? Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Hoelang heeft ze al geen 2 slaapjes meer overdag? Mischien is ze daar nog wel gewoon aan toe. S'morgens en s'middags slapen.
mijn zoontje (ongeveer even oud) heeft dat ook met fases... soms kan ik hem om 10 uur al weer op bed leggen, en dan draait ie zich om, en is dan weg. andere keer redt hij het met gemak tot 12 uur. mijn beleving is: als ze druk zijn met nieuwe dingen (leren lopen, veel bewegen, leren praten noem maar op), of als ze tandjes krijgen of groeispurtje hebben, zijn ze sneller moe. Mijn ventje heeft de laatste 2 weken én 2 nieuwe tanden, én leren lopen, én de afgelopen 2 maanden 4 cm gegroeid (groeispurtje dus), dus was behoorlijk moe
Het zijn echt fases. Mijn dochter is wel een stukje ouder (2,5) maar heeft een paar maanden geleden opeens helemaal niet meer geslapen overdag. En sinds een paar weken wilt ze ineens weer een middagdutje doet, soms slaapt ze dan 3 uur! Toen ze 1/1,5 was, sliep ze de ene keer 2 keer per dag en de andere keer 1. Ik zou dr lekker op bed leggen als je ziet dat ze moe is.
Het is waarschijnlijk een fase. Eerst had mijn dochter een paar maanden 1 lange middagslaap. Voordat ze 1 werd, draaide dat om naar 2 korte slaapjes (eind van de ochtend en middag). Na een paar maanden wijzigde dat weer naar 1 lange middagslaap.