Dames Vandaag te horen gekregen dat onze dochter nog niet ligt ingedaald. Mocht het met gebroken vliezen beginnen advies gekregen plat te gaan. Maar wat moet ik doen als ik begin met weeën?
Ik neem aan gewoon rustig aan doe ? Mijn vk vertelde dat de baby tijdens de bevalling gewoon nog kan indalen.
Als je baby ingedaald is mag je weer gaan zitten of staan. Tijdens de bevalling dalen de meeste kindjes in hoor, juist dankzij de weeën. Edit; dit geld alleen bij gebroken vliezen. Als je vliezen nog niet gebroken zijn kan je doen wat je wil
Dit was bij ons ook geval, en ik moest plat liggen zodra m'n vliezen braken idd. Als het begint met weeen hoef je niks bijzonders te doen voor zover ik weet. Het gevaar zit hem in het uitzakken van de navelstreng als je vliezen gebroken zijn. De navelstreng kan dan tussen het kind en de baarmoedermond afgekneld raken als het ware. Als je vliezen nog intact zijn zwemt je kindje nog rond, en kan de navelstreng niet klem komen
Mijn baby was ook niet ingedaald. Toch gewoon bevallen, wel met langere persfase maar Dat kwam ook mede door veel vruchtwater en groot kind
Bij weeën niks en typisch genoeg heb ik dus van mijn vk te horen gekregen dat je ook niet meer hoeft te gaan liggen bij gebroken vliezen. Ze gaf wel aan dat het maar pas is veranderd. Maar als je vk zegt gaan liggen dan zou ik gewoon gaan liggen bij gebroken vliezen. Ik twijfel er ook echt nog over of ik niet gewoon ga liggen voor de zekerheid
Oh wat apart, waarom zou dat dan niet meer hoeven? Hier 1,5 week geleden bevallen, gebroken vliezen en moest toch echt haan liggen hoor
Ja ik had echt geen idee of ik dan ook plat moest. Misschien ivm de navelstreng. Dus dacht ik vraag het even.
Geen idee en dom genoeg ook niet doorgevraagd. Ze gaf aan dat het achterhaald was. Toen zei ik nog; gelukkig want als je er al eentje rond hebt lopen en er is niemand kan je moeilijk overal gaan liggen. Daarna hebben we het er niet meer over gehad. Ze heeft het alleen doorgestreept op het papier in mijn boekje waar op staat wat je moet doen vanaf 37 weken als de bevalling begint
Ik heb niet doorgevraagd (best oenig), weet niet waarom behalve dat het achterhaald zou zijn. Ze heeft het doorgestreept in mijn boekje waarin staat wat je vanaf 37 weken moet doen maar dat is alweer een maand geleden ofzo want toen ging het over de bevalling. Het zou achterhaald zijn maar waarom heb ik niet duidelijk gevraagd. Overal staat nog gewoon dat je moet gaan liggen, dat is ook wat heel veel dames ook nog als advies krijgen, dus vind het nu toch maar apart.
Zo lang geleden ben ik nog niet bevallen (vind ik ) en ik moest echt gaan liggen. Lijkt me andere kindjes inderdaad niet handig maar ik zal tzt wel vragen hoe het zit Succes straks!
Een vriendin is vorige maand nog door de brandweer uit huis getakeld wegens gebroken vliezen en niet ingedaald. Zou geen risico nemen en gaat liggen wanneer je vliezen breken. Bij alleen weeen hoef je niets bijzonders te doen.
Bij mij is de kleine ook niet helemaal ingedaald, maar volgens de vk wel voldoende om niet te hoeven gaan liggen als de vliezen breken. Misschien zit daar het verschil in? Tussen helemaal niet ingedaald en niet helemaal ingedaald?
Kreeg dat 4 jaar geleden al te horen van mijn gynaecoloog in het ziekenhuis. Dat dit achterhaald zou zijn.Want ook Finley was nog niet ingedaald bij 37 weken zwangerschap. En ook ik vroeg me dus af wat ik moest doen als mijn vliezen zouden breken. Indalen deed hij echter precies een week voordat ik was bevallen. Verder zou ik ook doen wat je VK je opdraagt hoor. Dus liggen bij gebroken vliezen als het dan nog niet is ingedaald, ook daadwerkelijk gaan liggen dan.