Hoi hoi, morgen ben ik 5 weken zwanger. Mijn man is 27 okt. jarig, en is dan de hele dag vrij, omdat er dan visite komt uiteraard. Dan ben ik bijna 10 weken zwanger. We hebben dan s ochtends vroeg ook de eerste echo. Mijn man wil het die dag heel graag tegen de familie vertellen. Ik vind dat ook wel een leuk idee. Vooral als ze vragen: "wat heb je van je vrouw gekregen?" en dat we dan een echo laten zien. Maar meestal word het pas verteld na 12 weken. Zo hebben we het bij ons dochtertje tenminste wel gedaan. Wat zouden jullie doen?? Ik vind het een beetje lastig..
Wij hebben met 10 weken onze eerste echo gehad. Toen alles vervolgens goed bleek te zijn, hebben wij het iedereen langzaam aan verteld. Jullie moeten doen wat voor jullie het beste voelt. Zelf zou ik het na een goede eerste echo gewoon vertellen.
Ik zou het gewoon vertellen als jullie een goede echo hebben gehad. doen waar je jezelf lekker bij voelt. Wij hebben niet gewacht tot de echo met vertellen. Hier wist de naaste familie het zo tussen de 4 en 5 weken.
Inderdaad doen waar je je zelf goed bij voelt. Als de eerste echo goed is, vind ik 10 weken een mooie tijd om het te vertellen. Wij gaan het onze familie en beste vrienden vertellen na de eerste echo met 8 weken. De "rest" hoort het later na de tweede echo rond de 11/12 weken.
Wij hadden de eerste echo met 9, 5 week, alles zag er goed uit. Onze verjaardag vierden we 3 dagen later, en toen hebben we het onze vrienden verteld. En die maandag erna op het werk. Doen waar je jezelf goed bij voelt, die 12 weken zeggen niet zoveel...
Oké..jullie reactie's vallen me reuze mee. Het hangt er natuurlijk wel vanaf of de echo inderdaad goed is of niet (aan dat laatste moet ik maar niet denken ) Maar ik denk dat ik het inderdaad dan maar ga zeggen. Ow ow..ik heb er zo'n zin in!!
Mijn en zijn moeder wisten het bij 4 weken/positieve test. Zusje en beste vriendin bij 5 weken. Op mijn werk bij 8 weken. Bij 9 weken termijnecho, daarna ook aan rest familie/vrienden verteld, gewoon wanneer wanneer we ze zagen. Niet speciaal voor gebeld ofzo.
Wij hebben het tegen iedereen verteld na de eerste echo. Ik kon het ook niet meer verbergen want had al een flinke buik. Op het werk wisten ze het met 6 weken wegens risico's. ouders en zusje net voor de 8 weken en de rest net na de 8 weken.
Mijn verloskundige zei dat als je na 9 weken een goede echo hebt met kloppend hartje, je het met een gerust hart kan vertellen. De kans dat het dan nog misgaat is net zo klein/groot als met 12 weken. En verder gewoon doen waar je je goed bij voelt, klinkt als een leuke gelegenheid toch gefeliciteerd!
Bij ons wisten ze het al vrijwel vanaf het begin (ik zat in het iui traject en de meeste wisten dat). Als de echo straks goed is, dan is het wel extra leuk om het op zo'n dag te vertellen Oja en gefeliciteerd meid!😃
Na die eerste echo kan je het wel vertellen hoor. 12 weken werd aangehouden in tijden dat je nog geen echo kreeg, want vanaf die termijn kon je het hartje horen met zo'n toeter vanaf de buitenkant.
Ook wij hebben het na de eerste goede echo (was geloof ik met 9,5 week) verteld. Dan zijn alle belangrijke orgaantjes in aanleg aanwezig en is het net zo 'veilig' te vertellen als met 12 weken! Zou een geweldige verrassing zijn toch?
Ik heb het mijn vader bij 6 weken al verteld omdat we echt het niet meer voor ons konden houden, Bovendien is mijn vader mijn grootste steun, dus mocht het fout gaan weet ik dat ik bij hem terecht kan. Ook gaan we op vakantie als ik 9/10 weken zwanger ben, er is dan daar oktoberfest dus ja. Valt wel op als ik niet mee drink. Ik heb hem een foto lijstje gegeven met het zinnetje erin: je kunt mij nog niet horen, je kunt mij nog niet zien. Maar als ik in mei word geboren, mag ik dan in dit lijstje misschien? De blik en tranen van m'n vader ! Onbetaalbaar.
Dit dus. Wij hebben hierom ook niet tot 12 weken gewacht, ik was ook ontzettend beroerd en de buikgriep-smoes kon echt niet meer.
Hier soort gelijk cadeautje met vaderdag gegeven (7 weken, alleen onze ouders ingelicht, vrienden en familie verder na eerste goeie echo, we vonden de gelegenheid -vaderdag- er 1 om nooit meer te vergeten). Tranen en ongeloof.. of het wel echt waar was. Zo mooi en emotioneel! Het was en is zijn mooiste cadeau ooit zegt hij nog steeds..
Prachtig zeg!!Bij het lezen alleen moet ik al een keer extra slikken. Bij de familie van mn man zn kant rollen ook altijd de tranen over de wangen. Mijn ouders en familie zijn ontzettend nuchter..die feliciteren me met een hand en een kus, en dan is het klaar..ergens wel een beetje jammer, maar ik weet dat ze zo zijn.
Ik heb met 6 weken en met 9 weken een echo gehad, ben nu +- 10 weken. Heb het gisteren aan mijn moeder verteld, en vandaag aan goede vrienden. Ik heb een eerdere vroege miskraam gehad, dus wou even afwachten of alles goed bleef gaan. Ik zou het gewoon vertellen wanneer het goed voelt. Het is gebruikelijk om het na de 12 weken te vertellen, maar het is geen regel ofzo, het is niet verplicht. Het is helemaal up to you. Veel plezier met vertellen!