al een week geen ontlasting

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Pugga, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    hallo,

vorige week maandag heeft baby voor het laatst een gele trui gebreid. en nu begin ik me toch wel lichtelijk zorgen te maken. Ik hoor van het cb steeds maakt niet uit je geeft borstvoeding. maar hij heeft er soms toch wel last van. ik krijg nu de meest rare adviezen van fam. hem roosvicee lax geven maar hij is pas 5 maanden of een zetpil snijden uit een blok sunlight zeep en dit inbrengen. maar gewoon de gedachte om een stukje zeep in zn kont de duwen vind ik maar raar (ziet ineens schuimende luiers voor zich enz)

hebben jullie misschien tips? dingen die ik kan eten of drinken zodat hij beter kan? de kabouter thee werkte helaas alleen voor mijn darmen en niet voor die van hem

groetjes

2. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    10 dagen tot 2 weken is volgens mij nog steeds volkomen normaal! Daarna hoef je je pas zorgen te maken!

Trouwens wel euhm.. bijzondere.. adviezen voor een baby van 5 maanden. Dat van die zeep vond ik wel errug grappig, hoe komen ze dr op!:D
    Lijkt me dat als er echt sprake zou zijn van verstopping je het beste even je huisarts kan bellen.

3. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Kan echt geen kwaad! Mijn oudste had voordat ze vast voedsel kreeg hoogstens 1 a 2 keer in de 2 weken een poepluier (maar dan ook echt een spuitluier tot in haar nek). Haar record was 18 dagen niet poepen! Maakte me toen ook enorme zorgen maar ze was vrolijk en blij en had nergens last van. Wel behoorlijk stinkende windjes maar daar had ik meer last van dan zij:p

Zou zeker niet beginnen aan huis tuin en keuken middeltjes als stukjes zeep ed. Als je echt denkt dat je kindje er last van heeft, gewoon even naar de huisarts. Die kan je een middeltje geven wat ervoor gemaakt is.

Trouwens... is het niet zo dat bv kindjes simpelweg geen verstopping kunnen hebben doordat er geen afvalstoffen in bv zitten en ze daarom ook minder poepen?

4. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hier ook voor hij vast voedsel kreeg 1 poepluier per 14 dagen. Mijn mannetje leek er vaak geen last van te hebben. En als ik het gevoel had dat het dwars zat masseerdebik zijn buikje met de klok mee moet je dan wrijven. Hier resulteerde dat dan de volgende dag in 1 of soms meerdere poepluiers hihihi. Ik heb gehord dat bv vaak zogoed word opgenomen dat er weinig overblijft om uit te poepen en daarom dus maar om de 2 weken kan zijn. Als hij last blijft houden gewoon naar ha gaan hoor kan nooit kwaad, beter teveel (al vind ik het met een kindje nooit teveel hihi) dan te weinig.

5. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Hij zat er vanmorgen weer lekker van top totteen onder hoor :D stom eigenlijk dat je daar blij van word he

Deel Deze Pagina