Hallo dames om een lang verhaal kort tr maken , in februari 2014 heb ik mijn koper spiraal laten verwijderen vanwege last ervan hij bleek verkeerd te zitten , en eigenlijk vanaf toen ben ik al bezig met proberen zwanger te worden . .Ik slik geen pil helemaal niks maar heb nadat ze hem verwijderd hebben een inwendig echo enal gehad waarbij ze gewoon keken of mijn eierstokken enal in orde waren er was niks raars en alles was voor zover in orde .. Maar ik heb overgewicht en kon kans hebben op cystes op mijn eierstokken en die had ik dus niet op dat moment . .. En nu een jaar later ben ik dus nog steeds niet zwanger.. Ik weet er zijn mensen waarbij het erger en langer duurd en gun echt iedereen hier alles van de wereld ..Maar wachten duurd zolang als je iets graag wild ..sorry dat het toch een lang verhaal is hahah maar dan is er een beetje duidelijkheid, het punt is ik heb al vanaf mn eerste menstruaties in mijn pubertijd een keer in de maand houd soms langer aan dat ik wakker word met echt brandende eierstokken teminste op die plaats, en dacht het is me eisprong ,maar nu achteraf als ik nadenk waarom het zolang duurd kan het een cyste zijn ?? Want als ik opzoek wat een branderig gevoel kan betekenen kom ik daarop uit en ben hier heel bang voor omdat het invloed op je vruchtbaarheid kan hebben ?? Iemand die meer weet echt hartstikke bedankt alvast !!
Wachten is inderdaad heel vervelend. Na een jaar gaan de meeste stellen naar de huisarts dus wellicht is dat een goede eerste stap? Die kan je onzekerheid ivm een eventuele cyste ook weg nemen. Succes!
Ja dat was ik zelf ook al aan het denken, maar probeerde het juist los te laten ..En mijn probleem is ook mijn post enal komt thuis aan en ik wil niet dat mijn moeder nu al weet dat ik ermee bezig ben , dat de dokters rekening ofzo thuis aan komt haha niet zo handig ,maar ik twijfel ook gewoon omdat dat branderig gevoel "denk in de tijd van mijn eisprong " dat heb ik echt alrijd al vanaf mn eerste menstruaties al gehad ,maar zodra je opzoekt wat het kan betekenen kom je op cystes uit terwijl ik toen niks had , weet gewoon eventjes niet wat ik doen moet Xx
Als je dat gevoel al vanaf begin af aan hebt, en jaar geleden een goede echo hebt gehad, zou ik als ik jou was ovulatie testen gaan gebruiken. Als die positief wordt vlak voor die branderige pijn, dan betekent (denk ik dan he) dat het jouw ovulatie is. Als je 1 jaar bezig bent kun je naar de ha en wellicjt kun je ook aangeven dat je correspondenties per mail wolt ontvangen en niet per post.? Succes ermee x
Sorry dames ik bedoelde koperspiraal laten verwijderen in februari 2015, en dankjewel voor de reacties ! Hopelijk nog meer met tips of ervaringen .. Ik ben zelf niet zo'n voorstander van ovulatie testjes omdat ik er voor mijn gevoel dan teveel mee bezig ben , want mijn emotie die ik bij het wachten voel nemen al vaker de overhand ..was het maar zo makkelijk voor ons allemaal he ! Hihi
Ik heb heel erg rust gevonden via ovulatietesten omdat je er dan toch een beetje controle op hebt en ook precies weet wanneer je ongesteld word ipv afwachten. Dus misschien toch het overwegen waard.
misschien heb ik het verkeerd begrepen hoor, maar begrijp het goed dat je nog thuis woont? En dus niet samen woont met je partner? Als dat zo is mag ik dan vragen waarom jullie proberen zwanger te worden voordat jullie een eigen huisje hebben/samen wonen? Verder gebruik ik idd ook ovulatietesten om voor mij gevoel wat meer grip te hebben op de cyclus...