Duizelig...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dientje, 27 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo

Ik heb sinds 3 dagen geleden steeds last van duizeligheid als ik b.v voor de spiegel mijn haar aan het doen ben val ik bijna flauw.

Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb het zelf heel af en toe. Maar dan meestal als ik zit.

Dit heb ik kunnen vinden over duizeligheid:

Duizeligheid

Inleiding

Als je zwanger bent kun je sneller duizelig worden.

Oorzaken voor de duizeligheid kunnen zijn:

Lage bloeddruk. Als je zwanger bent kun je plotselinge bloeddrukdalingen hebben. Dit is niet erg, maar zorgt er wel voor dat je duizelig wordt.
    Bemoeilijkte terugstroming van het bloed. Door de druk van de baarmoeder op je organen en je benen, kan het bloed moeilijker terugstromen.
    Lage bloedsuikers. Als je zwanger bent moet je regelmatiger en vaker eten. Als je dit niet doet kan je te lage bloedsuikers krijgen.
    Rugligging. Als je op je rug ligt kan de baarmoeder een belangrijke ader naast je ruggenwervel dichtdrukken waardoor er een zuurstoftekort bij jezelf, maar ook bij je baby ontstaat.
    Bloedarmoede. Ben je vaak duizelig en heeft het niets met het bovenstaande te maken, dan heb je waarschijnlijk bloedarmoede. Laat je bloed controleren bij je verloskundige of huisarts.

Tips

Tip 1: Als je lang moet stilstaan (wachten bij de kassa bv.) maak dan regelmatig loopbewegingen waardoor de bloeddoorstroming wordt bevorderd.

Tip 2: Eet regelmatig iets kleins en als je duizelig bent neem dan een energiesnoepje (bv. Dextro energie).

Tip 3: Heb je last van lage bloeddruk, neem dan regelmatig een zout dropje.

Tip 4: Als je bij rugligging duizelig wordt, slaap dan met een kussentje in je rug, dit voorkomt dat je in je slaap toch weer op je rug draait.

Duizelig? Hou me vast of ik val!
    Zie je sterretjes als je rechtstaat of duizelt het in je hoofd? Dan heb je wellicht een te lage bloeddruk. Duizeligheid is een veel voorkomend symptoom tijdens de zwangerschap. Meestal krijg je er tijdens het 2de trimester pas last van, maar het kan ook vroeger.

3. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank je voor de tips bosi!

4. Bloempjes1313

Bloempjes1313 Actief lid

21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    heey dine, misschien eet je te weinig idd ofzo?
    Als ik jou was zou ik t maar wel ff aankijken, en als het blijft aanhouden even langs de HA gaan !

Doe rustig aan ;)

liefs Maris xxxx

5. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ja of ijzertekort, kan ook toch! Ik heb er ook veel last van..

6. Bloempjes1313

Bloempjes1313 Actief lid

21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    Ja kan ook !
    Denk dat je lichaam t niet voor niets aangeeft, dus wel in de gaten houden hoor !
    sterkte amanchel !

xxxxx

7. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Op de site die bosi heeft geplaats staat ook dat de Ha je suikergehalte regelmatig controleerd, bij mij is dat nog nooit gecontroleerd hoor.
    Morgen moet ik gelukkig naar de Vk dan vraag ik het wel even na.

8. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Thnx! Moet donderdag naar de vk dus zal dan wel ff vragen.. ennuh veel spinazie eten ;)

9. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Inderdaad veel spinazie, maar dan zonder de "bloep" (= a la creme) want daarmee ga je de opname van het ijzer wat in de spinazie zit tegen en heb je dus totaal geen effect van de spinazie met ijzer, dus spinazie eten zonder a la creme. Je kunt ook Roosvicee Ferro kopen.

10. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Tip van Paprika: twee bruine boterhammen en een glas jus d'orange (of iets anders met vitamine C). IJzer wordt veel beter opgenomen als je het combineert met vitamine C, verder kan je multivitamine voor zwangeren nemen als je dat nog niet doet zit ook ijzer in. En altijd meteen gaan zitten als je je eng voelt worden/ duizelig wordt! Das minder ver vallen dan als je staat mocht je toch nog van je stokkie gaan :D !

Deel Deze Pagina