hallo allemaal, wij zijn er hard over na aan het denken wie we willen vragen als peter en meter voor onze kleine uk, onze zussen van ons allebij hebben geen vriendje, zusje van me vriend heeft een beperking, wie zou je nog meer kunnen vragen, opa en oma's vinden we niet zo leuk wat zouden jullie doen?/ liefs joanita
Wij hebben geen stel gekozen als Peter en Meter. Broer en zus van mij man zijn de peter en meter van mijn zoontje. Voor deze uk hebben we het nog niet besproken. Maar het hoeft geen stel te zijn.
Je kunt ook je beste vriend/vriendin vragen... Daar hebben wij over gedacht, maar uiteindelijk niemand de eer gegeven omdat we toch niet gaan dopen...
in ons geval hadden we keus genoeg (ik heb 1 zus, mijn man heeft 2 zussen en 1 broer) vooral de meter was dus moeilijke kwestie, maar we hebben toch besloten om de oudste zus van mijn man als meter te kiezen, en mijn stiefvader wordt peter (zo hoort hij des te meer bij de familie want stief vader blijft negatief klinken) greeetz
wij doen de oudste broer of zus van bijde kanten dus bij deze wordt het me schoonzus en mijn zusie en als we er nog 1 krijgen zal het broertje van me vriend het doen met wie weet ik nog niet want ik heb maar 1 zusie dus mischien mag ze dan weer haha
je kan ook voor neef of nicht kiezen als je die bv goed contact mee heb. Bij onze eerste is mijn broertje peetoom en een zus van mijn vriend peettante... Bij de volgende word een andere zus van mijn vriend peettante en van mijn kant een neef en nicht peetoom en peettante...
Ik heb mijn nichtje gevraagd (ik heb geen zussen/broers) mijn man mag de moeilijke beslissing aan de andere kant maken (1 broer en 1 zus). Mijn schoonzus wil heeeel erg graag, maar mijn zwager is de oudste. Dus ik ben blij dat ik niet hoef te kiezen :-D
ik heb mn joo<ngste zusje en mn vriend z´n broer (heeft er maar 1) Bij de volgende beeb wordt het al wat moeilijker
Wij hebben geen stel gekozen. Mijn broer wordt peter en de vrouw van de beste vriend van mijn man wordt meter.
zou ik ook 2 nichtjes kunnen vragen als peter en meter ik heb geen neef met wie ik goed omga en vriend lief heeft geen neefjes dan wordt het meter en meter toch? liefs joa
Ja hoor kan prima! Mijn zusje heeft ook twee meters ipv een peter en een meter. Je kan ook nog alleen een meter doen (dus 1tje maar).
Op zich is peter en meter niet persé van de kerk. Wij laten ook in ons testament zetten dat zij de voogdij krijgen als wij zouden overlijden. Voor ons was het dus niet alleen de keus, wie vind dat leuk, nee wie vinden wij daar verantwoordelijk genoeg voor. En dan wordt zo'n keus ineens HEEL ERG MOEILIJK... Ik heb de eerste optie aan mijn man gelaten. En wie koos hij? MIJN ZUS! Handig he, zo'n vent... Ik heb wel duidelijk gezegd dat ik geen voorkeur had voor iemand uit zijn familie. Waarop meneer antwoorde: nee, daarom koos ik ook jouw zus. Ik heb daarnaast ook mijn beste vriendin gekozen. Handig ervan is dat ze ook ontzettend goed kan opschieten met mijn zus. Twee vliegen in een klap dus! Wel grappig om te weten is dat ons kindje twee meters krijgt. Wij wilden trouwens ook geen stel kiezen, omdat je niet in de hand hebt of zij bij elkaar blijven. Mijn man heeft zo dus ergens een peetoom die hij nog nooit gezien heeft...