Hoi allemaal, Ik vroeg me af of er mensen zijn die ook verklevingen hebben, maar toch op spontane wijze zwanger zijn geworden. Bij mij is het zo dat mijn eierstokken zo goed als in verklevingen hebben gezeten. Dit is met een laparascopie losgebrand, maar het is niet zeker of alles weg is. Er is een kans om spontaan zwanger te worden, maar voor de zekerheid zijn we toch doorverwezen naar het UMCG. Daar stellen ze nog een laparascopie voor en dan IVF. Mijn eileiders zijn prima in orde. En zoals het tot nu toe lijkt heb ik ook een regelmatige cyclus. Dus afgezien van de verkleving lijkt er geen probleem te zijn. Voor wie is dit herkenbaar? Liefs
Hoi Bright, Ik heb endometriose en daardoor in de linkerkant van m'n buik verklevingen, waardoor ook m'n linker eileider niet doorgankelijk is. Toch ben ik zwanger geworden, dus het kan zeker wel. Het ligt er ook net aan waar de verklevingen zitten. Kan het eitje goed springen en opgevangen worden door de vangarmpjes van de eieider of niet... Bij jouw zijn je eileiders goed doorgankelijk, dat is al heel voordelig. Ik wens je heel veel succes.
Hoi Caro, Het is de vraag of ik nog een verkleving of een vliesje voor of over mijn eierstokken heb. Hierdoor heb ik dan wel een eisprong, maar kan het zijn dat ie niet bij eileider kan komen. We moeten 22 oktober weer naar het UMCG. Dan hebben die overleg gehad met ons streekziekenhuis. Kan zijn dat ze een nieuwe laparascopie voorstellen. En anders eerst een half jaartje klussen. Lukt het dan niet, dan IVF. Ik zie dat je een MK heb gehad. Wat ontzettend vervelend! Wordt er bij jullie nog verder onderzoek gedaan of iets dergelijks? Groeties
Hoi Bright, Eind oktober moet ik weer naar de gynaecoloog en dan gaan we verder kijken. Ik wil onszelf nog een halfjaartje geven om spontaan zwanger proberen te worden en mocht dat niet lukken, dan moeten we verder kijken. Onze gyn heeft IVF ook al genoemd, maar toen ik toch zwanger werd, zei hij ook: jullie weten dat het mogelijk is. Ik hoop voor je dat het bij jullie op de spontane manier gaat lukken. Ik heb al veel verhalen gelezen van vrouwen met verklevingen die toch zwanger zijn geworden. Veel sterkte en succes! Groetjes Caro
Hoi hoi Ik heb ook verklevingen in mijn linker eileider waardoor deze niet toegangelijk is. Ze weten bij mij ook niet waar het precies zit. Mij rechter eileider is vernauwd maar toch geven ze ons een (kleine) kans op een spontane zwangerschap. Wij moeten ook 6 tot 9 maanden zelf proberen en als het niet lukt worden we ook doorverwezen naar een ander ziekenhuis. Daar zal zeer waarschijnlijk ook een 2e kijkoperatie komen. Over IVF heeft mijn gyn het ook al gehad dus we zitten in het zelfde schuitje. Mijn moeder had ook héle erge endo/verklevingen en het heeft een tijd geduurd maar ze heeft 3 kinderen gekregen dus de goede moed hou ik er gewoon in. Ben benieuwd hoe het met jou gaat lopen. Zou fijn zijn als je ons (mij) op de hoogte zou willen houden. Liefs!
Vervelend Sterre... Wel heel goed om te lezen dat je moeder uiteindelijk drie kinderen heeft gekregen. Zijn jullie al lang aan het proberen? Wij zijn vorig jaar september begonnen en in juni was ik zwanger (wel na doorspuiting van de eileider; hebben ze tijdens de kijkoperatie gedaan). Goed idee om elkaar op de hoogte te houden.
voor diegene die verklevingen hebben en ovu testen hebben gebruikt of gebruiken, wat ik me nou afvraag is : wat geven die ovutesten nou aan als je verklevingen hebt? Geven ze wel iets aan maar niet helemaal positief of geven ze dan helemaal geen verkleuring aan?
Ik heb elke cyclus een positieve ovulatietest. Ben ook al een keer zwanger geweest, dus een eisprong heb ik ook... althans ik had hem in ieder geval 1 keer.
Hey Caro en Sterre, Zou inderdaad fijn zijn om elkaar op de hoogte te houden. Het geeft me in ieder geval wat meer moed Hoop dat het voor ons allemaal toch op de spontane manier gaat lukken. Zie wel op tegen het hele IVF gebeuren. Heb deze maand getest met ovulatietesten. Maar geen enkel resultaat. Terwijl ik eigenlijk afgelopen maandag mijn eisprong ongeveer had moeten hebben. Vanochtend toch maar doorgetest en toen kwam een heel licht streepje. Raar hoor. Voel me ook raar, net alsof ik ongesteld moet worden. Maar dat is pas volgende week. Hebben jullie ook minder klachten na de kijkoperatie? Ik de eerste maand wel, maar deze maand is het weer meer ongemak. Liefs
Hoi Bright! Vreemd dat je nog geen positieve ovutest gehad hebt. Heb je al vaker ovulatietesten gebruikt en toen wel je ei gevonden? Kan natuurlijk ook best zijn dat je ei er nog aan komt. Ik heb ook altijd een licht ongigevoel rond m'n eisprong en een week voor NOD ook lichtelijk af en toe (maar dit had ik ook toen ik zwanger was). Na de kijkoperatie had ik ook minder last van de verklevingen/endometriose. Ben nog twee keer ongesteld geweest en toen heel weinig buikpijn gehad in vergelijking met de keren daarvoor. In juni werd ik zwanger en na de miskraam ook twee pijnloze ongi's gehad. Afgelopen ongi weer heel veel pijn gehad, dus ben heel bang dat de endo weer aan het groeien is. Eind oktober maar even met de gyn bespreken. Groetjes Caro
Hey Caro, Nee, heb nog niet vaker ovulatietesten gebruikt. Dit is de eerste ronde. Zou het wel raar vinden als mijn ei er nog aankomt, want naar mijn weten is ie al geweest afgelopen maandag. Maar we zullen zien wanneer ik ongi word (hopelijk niet natuurlijk ). Voor mijn operatie had ik vanaf het moment van mijn ei totdat ik ongesteld moest worden onderbuikpijn. Met af en toe steken. Na de kijkoperatie de eerste maand alleen mijn ei gevoeld (3 uurtjes ofzo) en tot een paar uur voor mijn ongi nergens last van gehad. HEERLIJK! Nu dus wel weer last Zal 22 oktober ook de gyn maar even vragen. Die gaf wel aan dat verklevingen na drie weken weer terug kunnen komen Liefs Bianca
Hey Bright! Dus je bent ongi geworden... Dan had je ws. je ei ook niet afgelopen maandag. Misschien ben je te laat begonnen met de ovutestjes? Ik heb ook een cyclus van rond de 27 dagen en begin op dag 9/10 met de testen en heb op dag 12 of 13 meestal een positieve test. Bah... dat de verklevingen zo snel al terug kunnen komen... dat verwacht je toch niet? Ik ben ook zo bang dat m'n eileiders verkleefd raken, helemaal nu ik afgelopen ongi (die maar 2 dagen duurde... ook zo raar) zo pijnlijk was. Laten we elkaar hier maar op de hoogte houden. Vind het wel fijn om met meiden te praten die ongeveer in dezelfde situatie zitten.
Hoi hoi, Is zeker fijn als we elkaar op de hoogte houden! Ik zit pas in de eerste ronde maar moest van mijn Gyn gelijk gaan tempraturen. Ik heb mijn kaartje tot vandaag in mijn album staan. Volgens FF heb ik de 12e dag een ei gehad en zou ik deze week dus ongie moeten worden maar hoop natuurlijk stiekem dat het raak is. (al weet ik wel dat dat waarschijnlijk ijdele hoop is) Ik heb nog wel last gehad van mijn ongie na de kijkoperatie maar sinds een maand of 3 ineens niet meer...heel raar. Mocht ik deze maand ongie worden dan ben ik benieuwd hoe dat gaat verlopen. Liefs!
Pffff... wat ziet zo'n tempkaartje er ingewikkeld uit zeg. Heb er echt geen verstand van. Gebruik je ook ovutesten erbij? Het is wel heel fijn Sterre dat jullie pas in de eerste ronde zitten en je nu al weet hoe het er voor staat in je buik. Stel dat je 2 jaar tevergeefs bezig bent en dan pas ontdekt dat er iets niet goed is. Ik moet zeggen dat ik het wel heel eng vindt allemaal... 1 keer zwanger geweest, maar gebeurt het nog een keer? De ene dag heb ik hoop, de andere dag ben ik zo bang dat het niet meer gaat lukken. Maar ja... maar goed door blijven oefenen!
@Caro: Tja, mijn eisprong was dus kennelijk eerder. En nu terugkijkend klopt het ook wel. Had toen meer last van slijm en mijn temperatuur (die ik na het bezoek aan het UMCG niet meer bijhield) was ook gezakt en gedaald die periode. Maar ja, omdat ik er van overtuigd was een cyclus van 35/36 dagen te hebben..... Deze maand dus maar eerder beginnen met testen. Heb gelijk maar even testjes van Sensitest besteld. Kan me voorstellen dat je het eng vindt hoor allemaal. Je weet in ieder geval wel dat het kan, dat scheelt. Zal voor je duimen. @Sterre: Ben erg benieuwd! Volgens je temp kaartje zou je inderdaad ongi moeten worden deze week. Spannend! Voel je ook iets? Liefs
Heehee, Hoe gaat het met jullie? Ik ben afgelopen zondag (netjes) ongesteld geworden. Jammer natuurlijk omdat ik dan niet zwanger ben maar ook wel een beetje blij omdat ik een mooie cyclus heb van 28 dgn...het werkt ondanks alle eileider-problemen! Ook was ik best wel een beetje bang voor ontpillen na al die verhalen hier, hoop dat het niet alsnog komt. Wij gaan i.i.g met frisse moed de 2e ronde in. Liefs!
Hoi hoi! Nou, ik ben vorige week maandag ongi geworden. Cyclus van 27 dit keer. Wel positief, omdat mijn ovutesten dan toch niet in de war waren (was uitgegaan van cyclus van 36 dagen). Jammer, omdat mijn regelmatige cyclus dus weg is Maar goed, morgen naar het UMCG en dan zal ik het eens voorleggen. Hoop dat het overleg wat ze heeft gehad met ons streekziekenhuis positief is geweest. Liefs
Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen morgen, ik zal i.i.g voor je duimen! Mijn menstruatie is trouwens minder pijnlijk als voorheen...ik heb alleen heel erg last als ik naar de toilet (ontlasting) moet, dan breekt het zweet me lettelijk over al uit van de pijn maar als ik dan eenmaal geweest ben dan trekt het ook direct weer weg. Komt dat jullie een beetje bekend voor?
Thanx! Nee, dat komt me niet bekend voor eigenlijk. Ik had dat wel eventjes na de kijkoperatie, maar na een week of twee was dat weg. Wel raar dat je zo'n last hebt bij ontlasting. Heb je al aan je HA of gyn gevraagd wat dat kan zijn? Liefs
Ja waarschijnlijk dat het tegen de endometriose aandrukt als het er langs komt zeg maar. Maar echt duidelijk was het niet helaas. Ze waren bij mij zowieso nogal vaag wat de uitslag e.d. betreft. Ik ben vandaag nog ongesteld geweest maar tegen de avond aan was het zo goed als weg. Ben dus maar 3 dgn ongesteld geweest. Normaal toch wel 4 tot 5 dgn. Zou dit ook effect hebben op mijn ei?