jong en nog steeds NIET zwanger...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mecha, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mecha

Mecha Niet meer actief

Dit topic wil ik graag openen voor jonge meiden die zwanger willen worden en het soms ff niet meer zien gebeuren,
    misschien geen gedult meer hebben of gewoon graag met andere lotgenootjes willen kleppen.

Er is een forum dat weet ik, maar daar zijn veel van de meiden al zwanger ik zelf vind het soms moeilijk om met deze zwangerschappen geconfronteerd te worden dus heb besloten een nieuw forum te openen..

mijn vraag is dan ook als meiden zwanger zijn .,.. niet door te blijven praten op het forum nog steeds niet zwanger...

Zelf ben ik ruim een jaar bezig en wilt het maar niet lukken..

nou we zullen zien of er meiden zijn die zich aangesproken voelen ;)
    :D :D :D :D :D :D

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hey Nhene,

zoals je aan m'n banner kan zien, ben ik ook al een tijdje bezig. Ik zie het idd soms niet meer gebeuren en geduld heb ik nooit gehad...Maar je hebt geen keuze hè..je moet gewoon geduld hebben. :(

Ik wil graag mee kleppen maar ik weet niet of het een realistische vraag van je is om niet meer mee te blijven praten als je wel zwanger raakt. Je hebt dan mss al héél lang lief en leed gedeeld en blijft dit dan wss graag doen als je zwanger bent geraakt?

Lieve groetjes!

3. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ik voel me aangesproken ;)

Volgende maand is het alweer een jaar... ben nog niet toe om de stap naar de huisarts te maken, daar wachten we nog héél eventjes mee... maar voel me echt af en toe verdrietig dat iederen zomaar zwanger wordt en wij nog steeds niet (al moet ik niet zeuren in vergelijking met anderen)

Ik had ruim een jaar geleden een topic geopend: stoppen met de pil in 2008, daar komen af en toe nieuwe leden bij, maar ondertussen wordt iedereen zwanger en ik zit er nog steeds :cry:

Ach ja, ff een dipje nu! Baal ook gewoon ivm kerst etc. dat het nog niet is gelukt... hopelijk wordt 2009 een beter jaar voor ons allemaal!

4. Elke1984

Toen ik vorig jaar met kerst nog niet zwanger was, vond ik het nog héél normaal maar ik ging er echt wel vanuit dat ik deze kerst op z'n minst pril zwanger zou zijn... Het kan nog maar het moet dan wel eens gaan opschieten... :rolleyes:

5. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Hey allemaal,

Ik ben met de pil gestopt in aug 2007 en nog niet zwanger (wel met een pauze van 4 maand ertussen).
    En nu inmiddels in de medische molen beland..
    Maar ik zie het wel gebeuren hoor. Wel positief blijven meiden :)

Zijn jullie ook al naar de huisarts geweest of nog niet? Ik ben na een jaar bijna zonder menstruatie (twee keer ofzo en dan 1 dag :rolleyes: ) maar naar de ha gegaan. Ik vond het wel fijn om van de onzekerheid af te zijn.

6. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    @Elke, ja je word er wel ongeduldig van hè. Maar jij bent dus ook aan de clomid. Waarom heb je nu een clomidloze cyclus? (als ik vragen mag haha)
    Zie trouwens dat we precies even lang van de pil af zijn

7. Mecha

Mecha Niet meer actief

hoi gezellig en leuk welkom

ik begrijp je punt maar dan moet ik je helaas toch verwijzen naar het topic jong en zwanger willen worden want daar blijven ze allemaal plakken
    en ik merk dat ik er toch soms heel veel moeite mee heb om daar zelf nu nog me verhalen kwijt te kunnen.. omdat nu 80% zwanger is en niet word...

dus ik snap je punt ik chat ook lekker mee op het andere forum want heb inderdaat een band opgebouwd. maar ga je toch vriendelijk verzoeken wetg te gaan als je zwanger bent ;)
    ik hoop dat je een beetje begrijpt waarom

8. Mecha

Mecha Niet meer actief

dat is precies wat ik bedoel en daarom ook mijn gemene maar hele oprechte vraag om op te donderen als het je gelukt is hahaha
    gewoon omdat wij ook egoistisch mogen zijn zo af en toe

mij lukt het ook niet ik loop in het zeikenhuis en die geven me pas 6 januarie wat meer duidelijkheid.. hopen dat ze me kunnen helpen
    heel veel succes en leuk dat je er bent

9. Elke1984

Emma, m'n vorige Clomid-ronde werd ik plots ongi op dag 20 (luteale fase van 6 dagen dus...). M'n gyn was toen met vakantie en vervanggyn raadde me aan om dan even een cyclus over te slaan met Clomid tot ze terug was. Dit is dus nog altijd diezelfde cyclus...
    Ik moest eigenlijk van haar op dag 35 met Primolut beginnen maar omdat ik niet tevreden ben van haar ga ik donderdag naar een andere gyn en ik wil eerst een bloedname voor ik met de kuur begin (om echt zeker te zijn dat ik niet zwanger ben).

Nhene, ik snap je punt en heb er respect voor zenne. ;)
    Dus als jij dan zwanger wordt, mag je hier ook niet meer komen praten hè... ;)

10. Mecha

Mecha Niet meer actief

meiden ..zullen we ook een nod lijst bij gaan houden? net als op de meeste forumsss

11. Mecha

Mecha Niet meer actief

nee ik blijf dan ook lekker weg..
    ps ik nog niet aan de clomid dus alle info is welkom .. ziet ernaar uit dat ik het wel ga krijgen namelijk ;)
    ik ben zo blij dat er meiden hebben gereageerd pfff
    eindelijk weer ff niet zwagnerne om me heen heerlijk
    zo af en toe ;)

12. Elke1984

Ja, is goed hoor! Ik kan je alleen m'n NOD niet geven... :rolleyes:

13. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    haha idd ;)

Ben je gelijk van de huisarts doorgestuurd naar de gyn? Of heeft de huisarts ook al testjes gedaan? Of hoe gaat dat precies?

Ik werk namelijk in ziekenhuis en wil niet dat mijn collega's erachter komen. (nog niet althans) Dus vandaar dat we nog heel even wachten. (ander ziekenhuis is geen optie ivm afstand) Denk dat ik er over een paar maandjes wel aan toe ben om die stap te nemen, maar nu nog eventjes niet....

14. Elke1984

Nhene, waarom zou je aan de Clomid moeten? Je hebt toch een geweldige cyclus?
    Zijn je vriend/man zijn viskes al geteld?

15. Elke1984

Sinja, hier werkt het niet dat je eerst naar de HA moet. Ik ben dus gelijk naar de gyn gegaan. Ik werk ook in het ZH en ga ook daar (of bij de gyn thuis). Mijn collega's zijn wel op de hoogte en ik mag dus ook onder m'n uren gaan zonder er verlof voor te moeten nemen.
    Maar anders hoeven ze het toch niet te weten als je niet onder je werkuren gaat.

Hoe het in z'n werk gaat, ik heb eerst een kuur Primolut gehad omdat ik alweer op dag 64 zat toen. Toen moest ik een bloedname laten doen op dag 21. Hieruit bleek dat ik nog niet direct een eisprong zou hebben en daardoor en door het feit dat ik toen een jaar met de pil gestopt was, mocht ik met Clomid beginnen. Ook moest Toon zijn viskes binnenbrengen. Toen de Clomid leek aan te slagen (de eerste ronde), moesten we normaal een half jaar verder doen daarmee en als we dan nog niet zwanger waren, terugkomen en dan zou het wss IUI worden.

Maar jij hebt ook een goede cyclus dus...ik vermoed dat ze dan eerder de viskes van jullie schatjes gaan onderzoeken.

16. Mecha

Mecha Niet meer actief

nou me bloedwaardes kloppen niet
    en me eitjes groeien ineens heel hard..
    dus bv vrijdag had ik een ei van 2mm tioen die maandag ineens was hij 15mm en woensdag 19mm
    ..
    me baarmioeder slijmvlies was 1.2mm ipv tussen de 6 en de 10 ofzo...

en ik probeer al zo lang ...

buiten dat was de progesteron niet goed in me bloed en heb ik neit elke maand een eisprong gehad ...

17. Mecha

Mecha Niet meer actief

whaha dan schiet het niet op ... denk ik .. ik moet ook schatten hoor kijk maar naar me cyclus.. ik hou nu gewoon de 33 aan.. maar wie weet is het deze maand 34 of 35...

18. Elke1984

Nhene, mijn progesteron is ook héél laag (niveau van iemand na menopauze) maar daar heeft die vorige gyn nog niet over gesproken. Dat is dus ook een vraag die ik heb voor donderdag.
    En mijn eitjes werden ook héél groot met de Clomid en groeiden ook enorm snel.

19. Elke1984

Als ik terug aan de Clomid ben, kan ik je een datum geven maar voorlopig niet. Ik zit nu op dag 52. :rolleyes:

20. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Nhene, moet je dan telkens bloedprikken of ook voor echo ofzo? En wat waren jouw eerste stappen en na hoelang heb je die stappen genomen? (huisarts etc?)

Elke, ik werk op een hele centrale plaats in t ziekenhuis (administratief) en ik weet dat men er zeker weten achter zal gaan komen, verder zou ik me er heel vervelend bij voelen als ik "stiekum" naar de gyn zou gaan, en daar mensen tegenkomen op de poli die ik even later op mijn werkplek ook kan tegenkomen. Dat risico wil ik ook niet lopen... misschien dat we wel voor de eerste onderzoeken naar een ander ziekenhuis gaan... tja, lastig! Voorlopig nog maar 1 of 2 maanden zonder en dan ben ik echt een jaar bezig en gaan we die stap misschien nemen ;)

Deel Deze Pagina