Elke nacht uit bed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door elsie22, 4 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Mijn zoontje komt nu ongeveer 2 weken bijna elke nacht uit bed, komt naar onze kamer, klimt vaak over papa heen en gaat er tussen liggen, wij worden hier niet wakker van... En de andere keer roept hij mama! Of hij loopt al op de gang en zegt dat hij het eng vind, maar als ik dan vraag wat vind je eng? Dan weet hij het niet. Ook overdag met hem over gehad waarom hij uit bed komt en waar hij bang voor is, maar hij weet het niet.

Wat kan ik hiermee doen?

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Hoe heb je gevraagd waar hij bang voor is? Door gewoon te vragen: waar ben je bang voor? Soms kunnen peuters nog niet goed open vragen beantwoorden en zeggen ze "ik weet het niet" terwijl ze het wel weten maar het gewoon niet onder woorden kunnen brengen. Mijn oudste dochter deed dit ook een tijdje en toen hebben we gewoon zitten raden. Is het te koud? Is het te warm? Hoor je een eng geluid? Is het te donker? Zie je een enge schaduw? Probleem: een enge schaduw. Straatlantaarn die op een boom scheen. Oplossing: andere gordijnen. Toen was het probleem weg en kon ze weer slapen.

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Te warm of te koud is het niet, te donker kan nog, hij heeft zo'n lampje maar misschien is het te weinig, laat soms het grote licht gedimt aan, dit heb ik zondag op maandag gedaan en toen kwam hij niet, afgelopen nacht ook maar toen kwam hij wel weer.

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

En als je samen terug gaat om de enge dingen weg te sturen?

Of naja dan bevestig je miss dat er wat is...

Misschien dan samen kijken dat er niks is?

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Samen kijken idd heb ik ook gedaan. Hij zegt ook weleens er zitten bijen in mijn kamer en dan sturen we die weg en dan gaat hij weer lekker slapen. Maar nu is het dus bijna elke nacht raak dat hij eruit komt, voorheen was het af en toe een keertje.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier steeds met fases. Nu maken wij er geen probleem van alleen hadden we er wel steeds meer last van met slapen. Nu gaat ze in de cosleeper liggen die er nog stond van de jongste. Zo slapen we allemaal prima.
    Zolang ze in elk geval s avonds maar in haar eigen bed slaapt.

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Gisteravond samen alle enge dingen uit zijn kamer weggejaagd, hij kwam vannacht 1x naar ons toe, weer naar bed gebracht en hij sliep tot vanmorgen 8 uur:)

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Weet je zeker dat je hem niet hebt horen roepen? Als jullie niet wakker worden van een kind dat in je bed kruipt dan kan ik me voorstellen dat je ook niet wakker word van een kind dat je roept of zachtjes jammert. Ik zou dan ook mama op gaan zoeken, als ze me niet hoort als ik wakker ben. Mijn dochter is bang in het donker, er moeten 2 lampjes aan. Zoon is ook elke nacht wel even wakker, staat dan met beide knuffels en speen rechtop in zn bedje en roept "Mama, uit!" en dan neem ik 'm mee tussenin.

Deel Deze Pagina