Vriend is nu een halfjaar gestopt met roken, rookte een pakje shag per week dus valt mee. Loopt 2 x in de week hard en merkt ook echt verschil kwa conditie, dus allemaal positieve kanten. Het nadeel is hij heeft iedere dag nog langdurig zin in een sigaret, wat doe je er aan? Hij heeft nou al een paar keer geroepen als dit nog lang zo duurt dan hou ik t niet meer vol, ik ben nu ook een halfjaar gestopt en tuurlijk af en toe wel zin maar als ik dan denk aan mijn kinderen 10 jaar korter te zien omdat ik moet hijsen aan zo'n ding is de zin snel weer weg..
Bij iemand die ik ken is die 'zin' na 15 jaar nog niet weg. Ik ben nu 9+7 maanden gestopt; en ik heb nog steeds wel af en toe momenten waarbij ik het liefst een peuk op zou willen steken.
Ik ben ruim 9 jaar gestopt maar de zin blijft zo nu en dan terug komen. Zoals eigenlijk elke verslaving blijft het heel je leven vechten. Het is niet zo eenmaal gestopt dat je geen drang meer hebt. Heb 1x toegegeven en voelde me draaierig en viel flauw . Was goede reactie want toegeven heb ik nooit meer gedaan.
Ik ben nu bijna 3 jaar gestopt. Als ik ruim 2 jaar geleden niet zwanger was geraakt dan ben ik bang dat ik misschien ook weer begonnen was. Nu heb ik ook soms echt nog zin in een sigaret hoor. Tijdens mijn zwangerschap had ik dat helemaal niet. Dus het kan bij jouw ook nog komen Ik denk dat het altijd blijft. Het enige wat je er tegen kan doen is er geen eentje opsteken. Dat gevoel van zin hebben word steeds minder. Alleen af en toe komt het gevoel gewoon weer even naar boven.
De slappeling is naar de buurman voor een sigaret :x Ik wordt hier zo kwaad en intens verdrietig van! Is het nou echt zo moeilijk? Ik ben toch ook gestopt 7 maanden nu, ik offer mijn lijf op voor de kinderen, ik stop met roken voor de kinderen dit allemaal omdat ik mijn kinderen langer mee wil maken dan vanaf mijn ziekte bed toe te kijken met longkanker. Waarom is het voor hem zo moeilijk!
Ik ben 5 jaar geleden gestopt. En sinds 6 maanden rook ik af en toe weer heel stom. Maar ik bleef zin houden
Hier ook gestopt toen ik zwanger werd ( alle drie de keren ) maar ik blijf ook zin houden. Niet constant maar als ik het ruik of zie heb ik er wel zin in.
Ben in 2009 gestopt, maar snuif nog regelmatig even extra in als ik bij rokende collega's sta. Zal er nooit meer een opsteken, maar het blijft zo aantrekkelijk als je ooit verslaafd bent geweest.
Dat blijft wel.. Ik ben nu 4 jaar gestopt en ik vind een net opgestoken sigaret nog 'lekker' ruiken..
Denk dat jij jezelf niet moet vergelijken met je vriend/man, hij heeft immers niet het kindje in zijn buik, dus zal het voor hem veel moeilijker zijn. Heb ook gelezen dat hij een verleden met drugs heeft, misschien is het verstandig eens goed met hem te praten (hoe het met hem gaat) aangezien hij ook al zegt:' als dit nog lang zo duurt hou ik het niet meer vol.. ' Bij mij zouden er dan wel wat alarm belletjes gaan rinkelen.
Denk wel dat het te vergelijken is want bij de eerste ben ik niet gestopt Ondanks herhaalde pogingen.. Hij heeft ondertussen niet meer gerookt, het is wel zo dat mij door zijn begeleiding toen al is verteld als die weer begint met roken leg dan niet de vergelijking met zijn cocaïne verslaving dat zijn namelijk twee verschillende dingen. Maar ik zou het gewoon zo vreselijk sonde vinden, maar andere kant hij is oud genoeg om het zelf te beslissen natuurlijk daar heb ik niks over te zeggen. Dus ben benieuwd of die weer begint, maar heb op dit moment wel andere dingen aan me hoofd haha
Ik ben nu 6 jaar gestopt, ik heb nooit geen sigaret meer aangeraakt. Maar ik heb met regelmaat nog zin in een sigaret !! Wou ook dat ik een vakantie roker ofzo kon zijn, een gezelligheids roker, maar ik ken mijzelf, ik zal weer helemaal verknocht zijn en weer volop gaan roken dus ik blijf er vanaf, Mijn man heeft 5 jaar niet gerookt, daarna in een aangeschoten/dronken bui 1 sigaret gerookt en vorige week 1 keer bij enorm veel stress een paar hijsen maar hij werd er duizelig van, in 6 jaar heeft hij dus nog 2 keer een sigaret gehad.