Gezonder eten

Discussie in 'De lounge' gestart door sara1988, 10 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Ik zit eraan te denken om bewuster te gaan eten, en dan met name ook 'gezonder'
    Wij eten op zich vrij gezond denk ik?
    5 dagen in de week aardappels, groente en vlees elke dag melk, bruin brood ect.
    Cola probeer in te beperken alleen in de weekenden.
    Nu is het zo'n hype om suikervrij te eten..
    Nu wil ik dit wel eens gaan proberen maar als je dit een paar weken probeert, mag je dan ook niet in de weekenden cola, chips ect?
    Hoe doen jullie dit?

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

5 dagen per week aardappelen eten is niet zo gezond ;) Melk ligt eraan hoe veel je op een dag drinkt. Wat versta je onder bruin brood? Volkoren is daarvan het gezondste nog beter is Spelt brood of brood zelf maken.
    Belangrijkste is zo gevarieerd mogelijk te eten. Er loopt nu een topic over gezond eten zou daar eens lezen hoe en wat :) En cola zo af en toe drinken kan echt geen kwaad.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik ben ook bewuster gaan eten maar niet te drastisch.

Ik eet volkoren brood, spelt (spelt eierkoeken zijn jammie!) Of crackers/havermout etc. Afwisseling dus.

patsa saus maak ik vers en zonder pakjes

let op zout en suiker toevoeging maar geniet nog heerlijk van een gebakje op zijn tijd.

eet minder aardappels en meer groente, vlees deel ik met mijn zoon (ben ook geen vlees gek)

Probeer meer rauwkost te eten ipv chips etc

volkoren pasta ipv witte.

friet uit oven ipv uit vet.

dus nieuwe gewoon de betere keus binnen de supermark pakken is mijn tip.
    ik wil niet langs 10 winkels voor mijn boodschappen.

een beetje suiker is geen probleem, ik ga voor bewuster eten en niet voor het schrappen van een hele groep voedingsmiddelen of toevoegingen.

ook met bakken kijk ik of er een suikervrije/mindernsuiker variant is. Bijv van het bananenbrood of kaneel rolletje..

het is dus echt wat je zelf wilt en met welke reden.

4. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Zou minder aardappelen/vlees eten en meer vis/vegetarisch volkoren pasta en zilvervliesrijst.. afwisseling dus.

5. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Elke dag aardappels? Dat is zeker niet goed.
    Wissel eens af met rijst pasta vis gerechten etc.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik zou ook gevarieerder gaan eten en dan ook rijst pasta etc

Niet uit pakjes en zakjes eten gewoon vers. Letten op zout en suikers.
    Cola en dergelijke zijn sowieso. Niet gezond maar een keer een glas Is niet erg je moet ook nog een beetje kunnen genieten.

7. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb een week mijn eten ingevuld op Homepage Voedingscentrum | Voedingscentrum. Daaruit kwam eigenlijk dat ik best goed eet als ik niet snoep ;)
    Ik zelf ga snoepen als ik te weinig eet overdag, dus zorg dat ik vaak een broodje of cracker eet.
    Ik krijg bijna alle voedingsstoffen binnen en qua koolhydraten/eiwitten zit ik ook goed. Ik moet alleen wel wat opletten op verzadigd vet, maar dat wist ik al haha :p

Deel Deze Pagina