Hallo Zoals titel al zegt heb al sinds febr 2014 klachten met spiraal overigens is dit derde keer dat ik hem heb. Heb onderzoeken gehad in zh en enige wat ze zagen was cyste die overigens vanzelf weging en verdikte slijmvlies wand wat normaal dun hoort te zijn Dus kuur provera gekregen maar kreeg allergische reactie erop dus prednison ernaast... Klachten die ik vooral heb is lange menstruatie bijna 2 wkn en gewoon elke maand weer...En voel eisprong enorm maar ja dat is pech hebben... Tijdens menstruatie begint het met oud bloed en erna 7dgn helder dan weer oud en veel pijn bij de wond vd keizersnede daar kunnen ze niks op echos zo wat vinden En pijnlijke borsten...hen ook keer spier verrekt aan zijkant dat blijft gevoelig steeds rond die periode Nu a.s week weer na ziekenhuis ik kan alleen mirena ivm medicijnen maar dit is gewoon niet leuk meer Ben te jong zeggen ze voor sterilisatie of verwijderen vam baarmoeder (bijna 34) En we willen geen 3e uk meer! Ben ten einde raad
Ik had ook een slechte reactie op mirena, steeds maar buikpijn, spatting. Implanon gehad, daar had ik ook steeds spotting van. Ben toen toch maar weer aan de pil gegaan, dan heb ik alleen last van mn hormonen maar geen buikpijn en steeds bloedverlies. Verwijderen van baarmoeder zou zowizo geen optie zijn als anti conceptie hoor! Met een serieus gesprek bij de dokter zou sterilisatie dmv bijvoorbeeld essure methode best moeten kunnen hoor, 34 is niet piep jong en als je gezin compleet is, is dat mooi toch!
Ik begrijp dat je andere medicatie gebruikt, waardoor pil e.d. geen optie zijn? En koperspiraal? Sterilisatie man? Ben recent bij gyn geweest omdat ik mijn mirena beu was (lange menstruaties en onregelmatig verlies tussendoor) en gevraagd om sterilisatie. Ze stonden niet te springen, maar met mijn argumenten op tafel konden ze begrijpen waarom ik daarvoor zou willen gaan. En wilden er dus aan meewerken (ben 36 jr). Uiteindelijk heb ik zelf vanaf gezien (ik vond het toch te heftig, de ingreep) en ben ik overgestapt naar (andere) koperspiraal. Ik duim heel hard dat dit goed genoeg zal bevallen, want mijn opties zijn ook beperkt. Ik zou heel kritisch met gyn alle opties doornemen en aangeven wat je wel/niet acceptabel vindt. Als er nauwelijks opties zijn, dan vind ik dat ze wat bereidwilliger tegenover sterilisatie zouden moeten staan. Of je vraagt een second opinion bij een ander ziekenhuis/gynaecoloog. (als ik je verhaal zo lees overigens, moet je er ook op bedacht zijn dat deel van je klachten door je eigen hormonen/cyclus veroorzaakt kunnen zijn en dus met een sterilisatie niet zullen verdwijnen... PMS kan heel vervelend zijn)
Geen enkele anticonceptie kan en mag ik niet ivm anti epileptica. Man zou zich best willen helpen, heb altijd al problemen met menstruatie gehad of heel erg of gewoon weken lang vloeien of onregelmatig en me epilepsie is verergert sinds zwangerschap door hormonen dus steeds rond de cyclus voel en gaat het slechter Dus is heel dubbel nu vinden ze dus in zh dat me gezondheid voorgaat maar heb gezonde baarmoeder en ben te jong Maar dit sloopt me
Ik zou duidelijk je wens aangeven, 34 is toch niet te jong? Als je gezin compleet is? Ja, onze huisarts stuurde ons met een lach weg toen manlief kwam voor een verwijzing, 2 kinderen en we waren toen 27 en 25. Hij wou met 25jr manlief geen doorverwijzing geven voor een knip, maar 34 en een gelukkig gezin en geen anti conceptie mogen gebruiken daar moet de dokter maar gewoon even over nadenken...