Dag dames, ik ben aan het denken om een implanon te laten plaatsen, maar ik ken bijna niemand die al een implanon heeft. Ik heb heel lang de pil gehad, maar had veel last van bijwerkingen. Ik heb ook een spiraal gehad, maar vond het plaatsen verschrikkelijk. Ik ben benieuwd hoe de implanon bevalt. Ben je meteen beschermd? Is het plaatsen pijnlijk? Wat zijn de eventuele bijwerken en kreeg je evengoed je menstruatie elke maand? Alvast bedankt.
Ik heb hem vorige maand uit pure ellende laten verwijderen, heb hem 1,5 jaar gehad. Het eerste jaar maar 2x ongesteld geworden, maar daarna werd ik steeds vaker ongesteld en de laatste paar maanden zelfs om de 2 weken. Verder 0,0 libido, 15 kilo aangekomen en zat gewoon echt niet lekker in mn vel, vaak chagrijnig. Plaatsen en verwijderen was niet pijnlijk, de plek word verdoofd. Verwijderen was wel even prutsen want hij was een stukje ingekapseld. Al met al dus niet te spreken over de implanon, voor mij nooit weer!
Wou ik eerst ook na deze zwangerschap maar een vriendin van mij is er 40 kilo van aangekomen toen en is nog bezig het eraf te krijgen.. Verder wel vaker gelezen dat je er van aan kan komen maar wist niet dat het bij me vriendin ook daardoor kwam.. Ik wil het risico iig niet.. Probeer wel wat anders haha ..
Ik heb mijn tweede. Gelijk of na een week veilig Heel goede bescherming, meeste van alle ac Plaatsen is eitje Eruit halen kan vervelend zijn Je moet er zeker 6 mnd aan wennen, na die tijd kwam mijn libido terug en was ik nauwelijks nog ongesteld Ik ben er geen gram mee aangekomen
Tot nu toe zijn de meningen nog niet heel positief.... Begin nu een beetje te twijfelen... Zijn er nog andere dames met (hopelijk) positieve ervaringen met de implanon?
Weet je, het blijft een kwestie van uitproberen! Net als met de pil/spiraal etc reageert iedereen anders op hormonen en dus ook op de implanon. Ik vind hem geweldig, een ander vindt m niks.
Ik heb hem afgelopen maart laten verwijderen. Ik heb hem bijna 2 jaar in mn arm gehad. Het plaatsen vond ik wel even vrij pijnlijk. De gyn zette de verdoving en bam dat ding zat er in geschoten. Het eerste halfjaar was het een prima anticonceptie want heb zoveel gebloed dat we bijna geen seks konden hebben. Ik voelde me op het laatst zieker en zieker worden met dat ding in mijn arm. Ik was mijzelf helemaal kwijt. Emoties waren helemaal afgezwakt. Als mijn man weer iets deed waar ik normaal woest om zou worden dan werd ik niet eens een beetje kwaad. Dus ik had besloten dat hij er uit moest. Dezelfde dag voelde ik me echt al een stuk beter. Voor mij ook nooit weer een implanon (of andere hormoon anticonceptie).
Ik heb een half jaar een implanon gehad, en ben een half jaar gewoon "ongesteld" geweest.. voor mij werkte die dus niet goed, maar een vriendin van mij heeft hem nu al 4 jaar ( na 3 jaar halen ze de oude eruit en doen ze weer een nieuwe plaatsen volgens mij?) en voor haar werkt het perfect. Nooit meer ongesteld geweest.
Ik heb net mijn tweede laten zetten na 3 jaar. Mij bevalt hij heel goed. Ik was in het begin toen ik hem had wel non-stop ongesteld. Dit heeft 3 maanden ofzo geduurd en opeens was het weg en ik ben nooit meer ongesteld geworden. Ik ben er niet van aangekomen, en voel me verder prima. Ik heb nu alleen een zere arm van het wriemelen in mijn arm omdat hij een stukje ingekapseld was, maar het was verdoofd dus voelde er toen niet veel van. Ze hebben de nieuwe meteen in het gat van de oude gedaan en nu kan ik er weer 3 jaar tegenaan.
Ik ben enthousiast. Ik heb inmiddels al mijn vierde. Gewichtstoename? Nog geen grammetje. En ik word ook redelijk regelmatig ongesteld. Vind het heerlijk dat ik nergens aan hoef te denken en dat het een lichte vorm van anticonceptie is.
Ik heb de Implanon 2 x achter elkaar gehad. In totaal 6 jaar dus. Geen menstruatie gehad in die tijd. Ik vond het erg prettig toen. Plaatsen was niet pijnlijk. Met verwijderen naar de poli geweest, ging niet echt makkelijk. 2 littekens aan overgehouden. Allebei de keren een hele groep arts assistenten erbij om mee te kijken Gewichtstoename wel in die jaren maar had nooit die link gelegd...
ik heb ook een implanon gehad en sinds juni dit jaar eruit. het erin zetten was heel simpel deed ook geen pijn vond ik voor de implanon was ik heel hevig ongesteld en meteen toen de implanon erin zat helemaal niet meer, ik dacht.. yess! het was ook heel fijn dat ik bijna 3 jaar niet ongesteld ben geweest. ook zijn wij nooit echt mega voorzichtig geweest en was dus ook veilig voor mij. maar nu .. wij hebben besloten dat we voor ons eerste kindje willen gaan en dus heb ik de implanon in juni eruit laten halen maar door de implanon is mijn hele cyclus stop gezet en ook nu werd ik niet ongesteld na een half jaar zeuren bij de huisarts voor onderzoeken heb ik eindelijk tabletten gekregen waardoor mijn menstruatie weer opgang moest komen,, en gelukkig gelukt! nu afwachten of ik komende maand weer ongesteld word. de huisarts zei dat dit dus vrij normaal is bij een implanon dat het zolang duurt voordat je zwanger kunt raken. toen ik de implanon nam dacht ik hier niet over na maar ik zal nooit meer een implanon nemen en ik raad het dan ook iedereen af! *sorry voor het lange verhaal maar ik wou het even goed uitleggen hoe ik het heb ervaren*
Ik vond zowel het plaatsen als het verwijderen niet pijnlijk. Je krijgt immers een plaatselijke verdoving. Bij het plaatsen even een kleine iets gevoelige steek en dat was het. Het verwijderen was een beetje een priegel werkje omdat er een vliesje omheen gegroeid was, maar nergens last van gehad. De mijne heeft trouwens bijna 4 jaar gezeten (3 jaar is die sowieso veilig, max 5 jaar, afhankelijk van je gewicht, aldus mijn 2 HA) Ik ben er niet van aangekomen en pas na 2 jaar weer ongesteld geworden, daarna gewoon elke maand, heel soms 2x per maan, maar ik heb me daar nooit aan gestoord omdat ik altijd al maar 2 dagen ongesteld was. Succes met een keuze maken