Al heel vroeg in de zwangerschap misselijk?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door DangerBlonde, 17 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Hoi dames,

ik ben nu voor de 3e keer zwanger. Hopelijk gaat het goed deze keer.
    Ik ben vanaf 7 dpo met vlagen misselijk deze keer. Testte op 10 dpo al licht positief. Loopt goed op nu (zie mijn testen topic). Inmiddels 4 weken zwanger en het word nu al heftiger. Dit herken ik niet zo vroeg van m’n vorige zwangerschappen… bij m’n dochter had ik het pas vanaf 5,5 week zo erg, en bij m’n miskraam helemaal niet. Daar testte ik ook pas vanaf 12-13 dpo licht positief.
    Heeft iemand van jullie ervaring met zo vroeg al goed misselijk zijn? En betekent dat iets?
    Ik begin langzaam te denken wat als het er 2 zijn, zo vroeg al misselijk… :oops:

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ik was altijd voor de nod misselijk, zowel bij de goede als de minder goede afloop. Bij de oudste was ik echt heel ziek en neigde naar droge hg (viel ook snel af en lag alleen stijf rechtop in bed of grond vd badkamervloer de hele dag en nacht met de emmer), bij de bbz was ik ook zeer beroerd. Bij de jongste het minste zelfs, wel hele dag kokhalzen vanaf 12dpo maar kon wel gewoon plat slapen.

3. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik was bij oudste dochter vanaf een week of 6 misselijk, bij de jongste vanaf 7 dpo ongeveer. Allebei een eenling.

En gefeliciteerd!! Extra bijzonder, zie ik aan je onderschrift ♥️

4. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.411
    113
    Bij allebei voor nod al misselijk, maar beetje zo’n zeurderig gevoel in m’n maag zeg maar. Later (vanaf 6 weken ongeveer) zat de misselijkheid ‘hoger’, zeg maar meer overgeef-misselijkheid. Bij de oudste nooit hoeven overgeven, bij de jongste helaas wel heel vaak.

5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.215
    113
    Allereerst gefeliciteerd :)

betekent niets hoor, het zou kunnen dat je veel hcg aanmaakt en daardoor sneller misselijk bent, maar kan ook gewoon zijn dat je gevoelig bent voor de hormonen. Elke zwangerschap is anders en elke keer kan je anders reageren.

Of misschien is het wel een tweeling, who knows :p

6. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Hier vanaf 10dpo al misselijk. Uiteindelijk zo heftig dat ik tegen HG aan zat. Maar gelukkig hielpen de medicatie (Primperan). Hier is het echt maar 1 kindje. Overigens andere zwangerschappen ook al voor NOD behoorlijk misselijk en die liepen fout af. Denk dus dat het niks over een goede of niet goede zwangerschap zegt of een meerling zwangerschap. gewoon een snellere hcg stijging.

oh en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

7. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik ben voor de tweede keer zwanher van een tweeling en nooit zo vroeg misselijk geweest, pas rond 6 weken telkens (eeling of meerling) en altijd ook eeg misselijk geweest, maar pas na 6 weken dus.

8. Meisjeeigenwijsje

Meisjeeigenwijsje Actief lid

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Hallo! Allereerst gefeliciteerd!
    Bij mijn eerste was ik ook al vanaf 6/7 dpo goed misselijk en ook op 10 dpo lichte test. Deze zwangerschap werd k met 5.0 weken ongeveer misselijk maar wel erger misselijk als met de eerste zwangerschap. Ik heb er vanuit de huisarts suprimal voor gekregen, dit kun je overigens ook gewoon bij de drogist halen. Zijn reispilletjes maar daardoor had ik tenminste niet 24/7 t gevoel dat ik moest overgeven.

9. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik denk als het echt een tweeling was, dat je dan ondertussen ook heel donkere testen zou hebben ivm meer hcg. Denk dat je dit keer gewoon gevoeliger reageert op de hcg. Of misschien zijn de verhoudingen tussen hcg, progesteron en oestrogeen nét iets anders dan bij vorige zwangerschappen. Wel heel vervelend!

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik was bij mijn 2e misselijk vanaf ongeveer 3 wkn (innestelling?), al misselijk ruim voor test positief werd.
    Helaas heb ik hier niet heel positief verhaal over, want duurde tot de bevalling en heeft geleid tot (zeer) vroegtijdig ziektewet (extreme misselijkheid).

Bij mijn 3e werd ik misselijk van ene op andere dag bij 5.2 wkn. Dat werd helaas 9 mnd hyperemesis gravidarum.

Bij mijn eerste niet misselijk geweest in eerste trimester (wel in derde).

11. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Nogmaals gefeliciteerd! Ik denk -net als de rest- dat het niks hoeft te betekenen. Duim mee voor een mooie verdere oploop van je testen en goede zwangerschap!

DangerBlonde vindt dit leuk.
  12. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    Ik was deze zwangerschap ook al vrij vroeg erg misselijk, zelfs overgegeven een aantal dagen. En gedroomd over een tweeling zwangerschap (dit bleek voor iemand anders te zijn geweest uit m'n uitgerekend groepje), maar hier is t toch ook echt maar 1 kindje :)
    Er zit niks anders op dan afwachten tot de 1e echo, en ja ik weet hoe killing dat is, ik vond t ook heel lang duren tot t zover was, maar t was t wachten waard♡

13. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Dankjewel dames, ik ga het afwachten ❤️
    Het begint langzaam te landen.. maar ben nog niet enorm blij. Wil eerst weten of t echt goed zit en niet weer mis gaat.. al moet ik zeggen dat die nog steeds stijgende misselijkheid wel een goed teken lijkt.

Leraje vindt dit leuk.
  14. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Bij mij begon de misselijkheid op zaterdag en had ik de woensdag daarna
    een positieve test in handen. Hou jezelf goed in de gaten en trek aan de bel als het niet gaat. Medicijnen tegen de misselijkheid werken het beste als je er vroeg mee start. Ik slik nu zelfs ter voorbereiding op een zwangerschap al emesafene op aanraden van de gynaecoloog.

15. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Dankjewel voor je tip, sterkte voor jou!
    Ik heb inmiddels de emesafene weer opgehaald bij de huisarts gisteren. Als t nodig is nu voor de nachten beginnen en als t overdag ook nodig is straks mag ik er 2. Ik hou t goed in de gaten!

Deel Deze Pagina