Al het fruit weigeren

Discussie in 'Voeding' gestart door pluk, 13 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Iedereen probeert me gerust te stellen, maar onder hand duurt het al een paar maanden.
    Kylian weigert gewoon fruit te eten, wat hij eerder met smaak opat (druiven, mandarijntjes, nectarines) weigert hij nu gewoon.
    Heel af en toe lukt het me er een beetje in te krijgen dmv een smootie.
    Ik hou het wel leuk en als hij niet wil dan niet maar ondertussen vreet ik me op en wil ik het hem wel door zijn **** drukken (wat natuurlijk niet echt gebeurt)

Gelukkig eet hij zijn warme prak wel goed (ik doe hem ook gewoon wat meer groente) maar ik zou zo graag dat hij weer fruit eet.

Dus als iemand nog tips heeft, desnoods dingen waarin ik fruit kan verstoppen dan hoor ik het graag.

Ja door de yoghurt natuurlijk alleen kan ik mij uit een ver verleden herinneren dat de vitaminen door de melk slecht opgenomen kunnen worden in het lichaam.

Groetjes Anita

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Oei dat lijkt me lastig. Het enige wat me nu te binnen schiet is 'verstoppen' in salades. Bijvoorbeeld een witlofsalade met banaan en mandarijn bijvoorbeeld. Of trapt hij daar niet in?

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Nee helaas trapt hij er niet in, heb ook al fruit door de gewone sla gedaan maar ook dan vist hij het fruit er gewoon tussenuit :rolleyes:

oja en banaan lust hij niet ;) vanaf baby lust hij geen banaan (begint dan over te geven).

Groetjes Anita

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Oh echt een slimmerik dus, dat schiet niet op dus... En is er nog fruit dat je hem nog nooit gegeven hebt, en hij dus niet herkent? (Probeer maar wat te verzinnen...)

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Het enige wat ik dan nog kan bedenken is een fruitcakje

3 rijpe bananen pureren met 3 eieren tot het een schuimig mengsel is.

1 appel in kleine blokjes snijden
    100 gram rozijnen
    200 gram zelfrijzend bakmeel

Deze 3 door bananenmegsel scheppen. Moet wel beetje luchtig blijven.
    In kleine cake/muffin vormpjes doen, ca 1 eetlepel van het beslag

160 graden/40 minuten

Maar of je daar iets mee opschiet ;)

Wat ik trouwens ook wel eens gedaan heb ik fruit pureren een boel water erbij en dan laten opdrinken.

Of mischien eens nieuw fruit proberen ? Fruit wat hij nog nooit heeft gehad ?

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    eens even kijken de volgende fruit soorten hebben we al gehad.

appel
    sinasappel
    manderijnen
    grapefruit (kokhalzen en overgeven)
    banaan (kokhalzen en overgeven)
    druiven
    nectarina
    perzik
    pruim
    aarbeien
    ananas
    meloen (water en galia)

Met rozijnen, gedroogde granberrie's, de aarbeienstukjes (hema) en de appelchips (gedroogde schijfjes appel) heeft hij helemaal geen problemen maar zodra het vers is wil meneer niet meer.

Maar zo'n fruitcakeje ga ik zeker eens proberen te maken (als het iets minder warm is ;) ) dan is de banaan hopelijk ook niet te aanwezig en dan eet hij het misschien wel ;)

Groetjes Anita

7. Female

Female Niet meer actief

Hoi Anita,

Kynan heeft dit ook gehad. Duurde een paar weken en toen ineens at hij het weer.
    Dus ik denk een periode?
    Ik heb er toen geen probleem van gemaakt, voor de rest ging alles goed. Tja ik kan het er moeilijk in douwen he, als ie niet wil wil ie niet ;)

Succes, hoop dat het snel over is!

8. randi

randi Niet meer actief

eet hij warme appelmoes? want anders kan je der mischien moes van maken en opwarmen?

9. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    misschien gezellig samen pannekoeken bakken, weet hij veel dat je er gepureerde appel door heen hebt gedaan. smullen maar!
    dit kan je ook doen met bv een tosti, gewoon een plakje banan ertussen, of idd cake bakken met daar gepureert fruit erdoorheen., koekjes bakken kan ook.

zelf suikervrij ijs maken en daar fruit in doen, lekker met dit weer.

kortom verstoppen dat fruit en dan langzaam aan af en toe weer wat in de hand aanbieden, kijken of hij het dan vanzelf weer oppakt.

veel succes!

joyce

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Of fruit met de staafmixer tot moes maken en dan op brood ?

Ik denk trouwens dat het wel weer komt hoor dat hij het gaat eten. En als hij verder lekker eet zal hij ook wel niet snel tekort komen.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Hij zal ook wel niets te kort komen het is denk ik meer het idee.

Net bij de super van die knijpfruitjes meegenomen en dat wil meneer dan weer wel, zal wel komen omdat het in zo'n uiters interresant fles/zak/dingetje zit.

Ik ga in ieder geval die cakjes uitproberen.

Groetjes Anita

12. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    En als je vers fruit pureert en invriest? Bijvoorbeeld in ijsvormpjes of een danoontjebakje met een stokje erin? Dan heeft hij fruit ijs, misschien dat hij dat wel wil. Wel lekker met warm weer...

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Hmm op zich een goed idee alleen wil onze zoon geen ijsjes eten (ja ik weet het het is een portret apart :) :) )

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina