Blijkt korter zwanger te zijn op de echo!!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door natjeb85, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Goedemorgen Dames,

Ik had vorige week vrijdag een intake gesprek gehad bij de vk..En we hebben ook meteen een echo laten maken!! Maar daar blijkt uit dat ik veel korter zwanger ben als dat ik heb berekent van me eerste dag van me laatse menstrutie:( Ik zou volgens de berekening 8 weken zwanger zijn maar volgens de echo en de langzame kloppend hartje zou ik iets meer als 5 weken zijn :( Ik ben nu heel erg in onzekerheid en mag eind deze week wel terug komen voor een nieuwe echo.. Maar ben zo bang dat het een miskraam wordt ook omdat de vk me dat vertelde van mocht ik idd 8 weken zijn. dan ziet het er niet goed uit voor een echo van 8 weken :(Maar ik hoop toch dat het allemaal goed komt als ik eind van de week terug kom. Ik probeer en blijf positief!!!

Zijn er ook dames die hier ervaring mee hebben???

Gr

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Je hoeft niet onzeker te zijn, wij hadden precies het zelfde.
    Sommige vrouwen hebben een langere cyclus als 4 weken waardoor die standaard berekening niet uit komt. Wist zelf mijn cyclus niet door dat ik altijd aan de pil was maar blijkt bij mij 6 weken te zijn.
    Gewoon positief blijven! Stress is nooit goed!

3. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    probeer positief te denken meid ,stress is nu niet goed voor de kleine uk .

4. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Thanks voor de reacties dames!!

Maar ik vind het best wel moeilijk omdat je toch nog een week in onzekerheid ben.. maar gelukkig heb ik me werk beetje afleiding en probeer idd niet te stressen en positief te blijven ;)

5. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik werd ook op 9w3d geschat en bij de echo was het 8w2d dus een hele week teruggezet. Ik was ook zeer onregelmatig van tevoren.

6. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    ik ben ook een week terug gezet.

7. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Bij mij was het helaas twee keer geen goed teken :( Maar ik ken genoeg verhalen van meiden bij wie het helemaal niets betekende, dus houdt moed!

8. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben vandaag een week en vijf dagen terug gezet, dacht al 9 weken en vijf dagen zwanger te zijn! Nu dus nog maar 8.
    Ik dacht een redelijke regelmatige menstruatie te hebben maar mijn eisprong was blijkbaar laat.. over drie weken nog een keer om te kijken of het dan op schema loopt..
    Soms verrast je eigen lichaam je.

Ik hoop dat het vrijdag een goede echo wordt met een lekker stevig hartje!

9. Misslegend

Misslegend Actief lid

7 jul 2012
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik dacht bij mijn eerste echo 7.5 week te zijn, bleek 5,4 volgens echo (zonder hartactie nog).. En kijk mijn banner nu ;)..

Betekend nog niks, gewoon de volgende echo afwachten :)

10. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Het kan twee kanten opgaan... Spannend dus! Wanneer testte je positief? Dat kan natuurlijk wel enige duidelijkheid geven.

11. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    O zich kan het twee kanten op gaan al vind ik hartactie met net 5 weken wel opmerkelijk.Want dat kun je dan nog niet zien volgens mij....Dan zou de echo minstens 6 weken aan moeten geven.Hoop echt voor je dat het goed komt!

12. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    bij mijn jongste was ik 2 weken minder lang zwanger bij de eerste termijn echo, wat bijzonder is aangezien mijn man doordeweeks in het buitenland werkt en we dus in combinatie met mijn cyclus redelijk zeker wisten wanneer de bevruchting plaats had gevonden.... gewoon een gezonde (weliswaar kleine) dame geboren :)

13. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    straks met 12 weken kan je zelfs weer vooruit gezet worden zou je niet druk om maken

14. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    ik heb zelf ook een late eisprong gehad. normaal een cyclus van 27 dagen met 11 dagen voor m'n ongesteldheid m'n eisprong. laatste cyclus had ik heel veel geluk en was m'n eisprong 5 dagen later. op valentijnsdag, en tevens de dag dat mijn vriend terug kwam van 1,5 maand oefening.
    maar als ik reken vanaf mijn laatste ongesteldheid klopt het bij mij dus ook niet

15. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Hallo dames,

Allereerst bedankt voor de lieve reacties om me gerust te stellen.
    Maar maandagavond ben ik gaan bloeden:( Ben dinsdagmiddag naar de verloskundige geweest om te chekken of ik daadwerkelijk een miskraam heb. Maar op de echo zag ze alsnog een zwangerschap ring en 2 vruchtzakjes:$ waarvan de een niet meer leefde dat zal wel de hartactie geweest zijn:( waarvan de andere misschien nog wel goed komt maar dat merk ik zondag wel want dan mag ik terug komen om te kijken of er iets gegroeid is in de vruchtzak laten we hopen!!!! Maar alsnog bloed ik nog steeds alsof ik gewoon ongesteld ben en ik heb wel van die buikkrampen:( maar ik heb nog geen gekke dingen gezien tijden de bloeding!! ik weet me ff geen raad meer en blijf in onzekerheid ook omdat het nu 50/50 is.. Maar ik blijf hoop hebben en we wachten gewoon weer af!!!

Gr,

16. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hier ook een discussie met m'n dokter, ik gaf zelf aan korter zwanger te zijn omdat ik uitging van m'n eisprong 3 weken eerder, ik zei dus ik ben 5 weken.. Neeeeeee zei ze je moet uitgaan van je laatste menstruatie... Ja lekker is dat met een cyclus van 49.. Bij de meting van de eerste echo bleek ik gelijk te hebben..

17. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hè verdorie! Misschien stoot je lichaam het afgestorven vruchtje af, iets wat ook al erg verdrietig is! :(

Duim voor je dat de tweede intact blijft en gaat groeien!

18. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Ytest bedankt dat je voor me gaat duimen!! ik duim en hoop zelf ook dat het goed komt..

Gelukkig voor jou dat je toch gelijk had ;) Ik weet nu helemaal niet meer hoe het bij mij zit we wachten gewoon af..

19. jv23

jv23 Actief lid

16 mei 2012
    415
    0
    16
    belgie
    hebben ze ook bloed genomen? en hoeveel waar je hcg waarden dan, want daar kan je toch al het een en het ander aan te weten komen hoor...

20. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    @ jv23 ze hebben geen bloed afgenomen en me hcg ook niet gecheckt!!

ik wacht het af tot zondag en dan hoop ik wel meer te weten en dan vraag ik wel aan me verloskundige hoe het dan met me hcg zit:( mocht het uitslag wel in orde zijn

Deel Deze Pagina