vanaf welke leeftijd begrijpen kinderen ook echt wat je zegt? dus mama heeft een baby in haar buik en mila krijgt een brusje, wanneer snapt ze dan ook echt dat er een nieuwe baby komt?
Ik lees even met je mee, maar persoonlijk denk ik dat jouw dochtertje het nog niet snapt. (lees dat ze van 20-08-2008 is). Mijn zoontje is van september 2007 en vind het af en toe interessant, maar begrijpen doet hij het volgens mij nog niet.
Dat zijn wel zo'n vage dingen ik denk dat ze dan toch tegen de 4 aan zitten willen ze echt snappen wat je bedoelt hoor. Of ze moeten dit al eens van dicht bij mee gemaakt hebben bij een tante oid die vaak langs komt of een vriendin die ze vaak zien. Andere dingen zullen ze uiteraard al veel sneller snappen. Hoe abstracter hoe ingewikkelder of uitzonderlijker hoe moeilijker te snappen behalve als ze er al ervaring in hebben.
ik ben bang dat het voor haar straks allemaal te veel word. we zitten nu al ruim een jaar met problemen met woningen, zijn steeds aan het verhuizen (voornamelijk door emigratie naar nederland, we kunen niks geschikts vinden in de buurt van werk van mijn partner, met genoeg slaapkamers voor een redelijke prijs), dus het is al veel voor haar. vanaf het moment dat ze is geboren zitten we nu in het 6e huis, wat een tijdelijk oppas huis is (we passen op de huisdieren van een kennis omdat die op vakantie zijn.) als we straks eindelijk een eigen woning hebben gaat ze pas voor het eerst naar een eigen kamer, dus dat heeft ze in 7 huizen gewoond, in 2 landen, met dan wel een hond en een kat, dan ineens niet meer, en dan moet ze straks ook nog alles delen met haar brusje.. het is voor mij en mijn partner al zwaar, ik voel me soms net een zwerver, en zeker met mijn hormonen nu kan ik jankend kijken naar de tv makelaar. waarom hebben wij steeds zoveel pech met woningen? ik wil onderhand ook een huis! maar mila word overal mee naar toe gesleurd, en ookal lijkt ze er zelf geen last van te hebben en speelt overal net zo vrolijk (dan wel met de hond of met haar knuffels), ben toch bang dat een brusje straks helemaal te veel is voor haar.. vind het gewoon zo zielig, heeft ze straks eindelijk haar eigen kamertje, mag ze m alsnog gaan delen.. hoe kan ik dit allemaal zo soepel mogelijk laten verlopen, zodat zij er het minste last van heeft?