Beste deskundige, 8 dagen geleden ben ik middels een keizersnede bevallen. na twee dagen ben ik met een weekkuur antibiotica naar huis gegaan. Het ging eigenlijk prima tot ik gister met rug-, hoofdpijn en 39,3 graden koorts kwam te zitten. Ik moest sowieso terug voor wondcontrole en besprak met mijn gyn de koortsklachten. De wond zag er goed uit dus hij weet mijn koorts aan een borstontsteking. Gister was de koorts na 2 paracetamol weg maar vannacht steeg het weer, tot aan 39.3 vanmiddag. Ik heb dus maar weer 2 paracetamol genomen. Sinds gister heb ik ook hele erge diarree en na het eten moet ik bijna overgeven. verder heb ik nogsteeds rug en hoofdpijn, kortom alsof ik een goede griep heb opgelopen. Mijn vraag is of het normaal is dat de koorts lang aanhoud en ik ondanks de preventieve kuur een borstontsteking heb? Overigens had ik wel flink last van mijn borsten maar sinds gisteravond is de stuwing weg en behalve wat gevoelige harde plekken en soms wat steekjes vertoon ik geen symptomen meer v/e borstontsteking. Ook heb ik het idee dat ik minder melk heb.. Ik vind het vreemd dat ik zo ziek ben ondanks de antibiotica kuur en de afgenomen klachten. Heeft u hier enig idee over?
Beste lactatie deskundige, Ik ben nu een aantal dagen verder en heb gister de ab kuur afgerond. De koorts is de derde dag gezakt, de vierde dag was t regelmatig 38.8 en dag vijf ( vandaag) heb ik nog koorts. Mijn linkerborst is ook pijnlijk geworden. Is dit wel normaal?
Beste Maysa, Om 1 of ander reden heb ik je eerdere bericht niet gezien. Excuus. Behandel je de ontsteking verder nog (afgezien van de AB): bij een ontsteking is het belangrijkste dat de borsten leeg gaan! Dus vaak betekent dit dat je iedere voeding na moet kolven! Heb je begeleiding thuis gehad (kraamzorg, verloskundige) heeft niemand dit advies gegevens. Overleg morgen nog met een LK in jouw buurt zodat even goed uitgevraagd kan worden wat er nu werkelijk aan de hand is, voel je vrij om mij te bellen voor een consult (woon in regio Utrecht kom daarbuiten niet langs telefonisch geen probleem).