Hallo allemaal, We weten allemaal dat roken slecht is voor je kindje als je zwanger bent, en daarna ook trouwens maar wat ik me nou afvraag, kun je, als je rookt hier echt een miskraam van krijgen? Ik ben hier echt benieuwd naar!
Het verhoogt de kans op een miskraam, wiegendood enz. wel heel erg. Ik rookte ook nog tijdens me zwangerschap, maar ben gestopt met roken toen ik 3,5 maand zwanger was/ben. Ik voelde me erg schuldig als ik door gaan met roken. Ik ben dan niet gepland zwanger geworden. Ik kwam er achter toen ik 6 weken zwanger was. Ben toen heel veel minder gaan roken, 5 a 6 sigaretten per dag ongeveer. En ben toen met 3,5 maand in 1 keer gestopt. Ook al had/heb ik zoveel stress in m'n zwangerschap.. Je moet gewoon stoppen! Ik ben gewoon van plan om ook gestopt te blijven als de kleine er eenmaal is.. Hopen dat het lukt iig. Succes!
hey, ik ben nu zoals je kan zien 31 weken zwanger en rook wel minder als ik in het begin deed maar onze kleine man doet het prima. ik weet ook wel dat roken slecht voor je kleintje is maar ook de verloskundige heeft er niets over gezegd! en of het het echt kan veroorzaken weet ik niet hoor. tuurlijk voel ik me wel schuldig als ik heel veel rook maar stoppen zat er voor mij niet echt in... groetjes
Ja je kindje doet het Nu prima, maar later dan? Je stopt met roken niet alleen om schade tijdens je zwangerschap te voorkomen/beperken, maar ook voor later.... En jah als je stopt met roken kan je heel veel schade beperken/voorkomen...Ook al ben je niet zwanger. Het staat niet voor niks op de verpakking.. Roken is dodelijk... Ik weet ik heb makkelijk te praten, want ik rook/drink niet. Maar ik zou alles aan doen om me kindje te beschermen...Thats me! Liefs Jeanney
nou ik doe het anders ook prima hoor en mijn ouders hebben ook gerookt toen ze zwanger waren van mij en me broertje en zus, me schoonzusje is in mei bevallen en zij rookte ook tijdens haar zwangerschap en haar kleine mannetje doet het ook prima. ik weet zelf ook heel goed dat roken slecht is maar ja stress is ook niet goed en ja die zou ik toch wel krijgen als ik nu moet stoppen met roken. en bij de 20 weken echo hebben ze alles bekeken en er was niets te zien wat het niet naar behoren doet, ook al rook ik... groetjes
Ik heb 1 antwoord en die is JA! Een MK kun je altijd krijgen, maar met roken is die kans hoger. Ik ben rond 26 weken mijn oudste dochter bijna verloren door een achterstand door mijn rookgedrag. Bij mijn 2e en deze ben ik dus direct gestopt.
Daar gaan we weer.... Roken is slecht. Punt. Doe je dat toch, dan is dat jouw zaak. Maar vergeet niet dat wiegendood ook een gevolg kan zijn roken. Dus dat het NU goed gaat zegt helemaal NIKS!
Ik vraag me echt af hoe sommigen toch zo naïef kunnen zijn. Dat jij gezond bent ondanks het roken van je moeder zegt toch niks over jouw kindje? Als je dat soort excuses gebruikt stop je echt je kop in het zand. Zeg dan gewoon eerlijk dat je niet kunt of wilt stoppen omdat je het zelf te lekker vind ofzo.. Zeg niet dat het niet ongezond is, want het is bewezen dat het zo is. Ja, roken verhoogt de kans op een miskraam.
Ok bedankt voor de antwoorden, laten we dit topic maar sluiten Er onstaan inderdaad weer discussies over dat het slecht is,dat weet ik ook, ik vroeg me alleen af of je er een miskraam van kunt krijgen! De rest is uitgebreid besproken hier op het forum heb ik al gelezen
Ik denk de rest reageert meer op de reactie van ellentje23. Ik namelijk wel.... En ja door roken, kan de placenta minder goed gaan werken, dus met gevolg miskraam of vroeggeboorte. De baby krijgt dan zuurtsof tekort. Liefs Jeanney
We hebben het hier ten aller tijde over kansen. Het is trouwens een gevaarlijk onderwerp, dat roken, en het lokt een boel heftige reacties op... maar afijn. Roken verhoogt de KANS op wiegendood, garandeert geen wiegendood Roken verhoogt de KANS op vroeggeboorte en/of miskraam maar garandeert het niet. Zelfde als dat roken de KANS op longkanker heel erg vergroot maar er ook nog kettingrokende opa's en oma's van 90+ zijn die geen lonkanker hebben is gewoon een feit. Door roken in de zwangerschap gaat de placenta minder goed functioneren. Je kunt dit vaak na de geboorte zien aan harde stukken, kalkplekken en infarcten in de placenta. Of je kind hier aan onderdoor gaat? Mogelijk. Kan ook zijn dat de kleine het goed doet. Wil je het beste voor je kind dan rook je niet, maar het is uiteraard je eigen keuze. Zie het maar zo, ga jij voor die kleinere KANS of voor die grotere KANS op een gezond kindje?
ik denk dat je beter andere topics kan op zoeken hierover er staan er zoveel en het is altijd hetzelfde ,pffffffffffffff heeeeel vermoeiend... Ja roken is heel slecht voor de baby ,niet allen nu maar ook voor later ,soms merk je dat later pas ! ja en roken veroorzaakt miskramen ! En JA HET IS HEEL DOM ALS JE ROOKT TIJDENS JE ZWANGERSCHAP EN NIET OF NOOIT GOED TE PRATEN AL HEB JE NOG ZOVEEL STRESS ! DUS GEWOON HEEEEEEEEEEEEEEEEEL SIMPEL! STOP ER NU MEE . (en ja ik kan er over mee praten ik rookte als een ketter en ja ik had ook heel veel druk in die tijd!)
oja? en geen concentratie probleemen gehad vroeger....leer problemen...wie weet hoeveel fitter/hoger IQ etc. je had kunnen hebben zonder roken...dat weet niemand want je heb geen vergelijkings materiaal... (heb je je er wel in verdiept?..bij 20w echo kijken ze naar de sluitingen van het lichaam van je beeb....longen kunnen niet op weking beoordeeld worden met een echo net als werking van de hersens...dat wordt allemaal aangetast door jou roken) Maare dit wordt weer een eindeloze discussie...roken is slecht..voor jou voor beeb...voor je huisdieren/planten...voor je portomonee...doe het nou gewoon niet...er zijn duizende mensen die zonder kunnen leven. en ja een miskraam kan daardoor worden veroorzaakt...alleen waardoor je een mk krijgt wordt nooit aangegeven suc6 met stoppen.
Laten we met z'n allen wel proberen de hormonen een beetje in bedwang te houden en niet TE fel te reageren he?
hmmmmmmm tja maar is ook niet niks als je zo,n topic opent lok je het gewoon uit ! we proberen allemaal zo goed mogelijk voor ons kindje te zorgen en te beschermen ,dan is het gewoon zoooooooooo moeilijk te bevatten als iemand zoiets zegt ! En het zullen ook onze hormenen zijn hoor apsoluut ,maar dat mag we zijn zwanger hihihihihi.. Maar ik zal proberen mijn hormonen in bedwang te houden ,mischien gewoon niet reageren is het beste .. liefs
Ik was vorige week bij de vk, en ik kreeg een liggingsecho. Toen vroeg de vk of ik soms rookte, want mijn placenta heeft een paar kalkplekjes. Gelukkig rook ik niet, wat zou ik me anders schuldig voelen zeg!