Al klaar met groep 2?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door suuz09, 26 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn zoontje van 5 gaat ook als een speer. Ze doen bij hem op school al Cito-toetsen vanaf groep 1. Vorig jaar had de juf voor de grap bij hem de Cito van eind groep 2 gedaan en daar had ie allemaal gemiddelde scores voor. En toen moest hij nog beginnen aan groep 2.

Hij krijgt extra werkjes, moeilijkere werkjes en mag andere kinderen helpen. Hij is verder helemaal nog niet zo geïnteresseerd in lezen enzo, hij speelt veel liever, dus hij voelt zich nog prima op zijn plek bij de kleuters.

Mijn oudste had precies hetzelfde, maar die wilde dus wel veel meer dan hij mocht. Gelukkig is dat in het laatste half jaar van groep 2 alsnog redelijk opgepakt. Hij kreeg toen aparte leeslessen met nog een paar vlotte kleuters bijvoorbeeld. Hij is wel in zijn eigen groep gebleven, omdat hij ook nog zo jong was in zijn gedrag en motoriek, waardoor hij nog wel moeite bleef houden met schrijven. Verder begon hij met een flinke voorsprong aan groep 3. Inmiddels zit hij in groep 4, hij doet taal op niveau van groep 6, rekenen op plusniveau en de rest met groep 4.

Alles valt en staat met de aanpak van de school, dus daar zou ik dan maar wat meer duidelijkheid over vragen. Als je kind het nog prima naar zijn zin heeft bij de kleuters, heeft ie misschien genoeg aan wat moeilijkere werkjes. Of misschien zijn er nog meer kleuters die een beetje voorlopen en kan de juf daar ook een apart groepje van maken.

Voordat mijn oudste eindelijk een beetje aandacht kreeg op school, gaven wij hem zelf die extra aandacht. Hij was echt gefrustreerd over alles wat hij kon, maar niet mocht, dus gingen we in het weekend vaak dingen ontdekken en doen die hem interesseerden. Naar museums, dingen onderzoeken, woordenspelletjes spelen, overal maakten we sommetjes van. Daar had hij heel veel lol in.

Deel Deze Pagina