Al maanden slecht drinken advies nodig

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door spriet, 16 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Onze dochter van 9 maanden drinkt al vanaf 7 maanden slecht, ik gaf eerst nog borstvoeding maar dat is door het slechte drinken van haar al afgebouwd.

Nu geef ik sinds 3 weken volledig flesvoeding maar ook dat gaat niet zo super dit is haar schema van vandaag:

8.00 flesje (90+3 gemaakt) 30cc van over
    1 broodje met smeerkaas
    10.00 rijstwafeltje + sap (dronk ze niks van)
    10.15 tot 13.00 slapen
    13.15 1 broodje + flesje 120+4
    15.00 potje fruit + sap maar dat wilde ze niet
    15.15-16.30 slapen
    16.45 60cc melk
    18.00 warm eten + yochurt
    20.00 hoefde ze geen melk

Ga het zo nog slapend proberen te geven maar in totaal heeft ze aan melk en vocht dus 240cc op zo gaat het overdag al tijden zowel thuis als op de opvang ik maak haar dan ook vaak nog wel wakker om 23.00 voor nog een flesje die drinkt ze dan vaak wel anders word ze midden in de nacht wakker met enorme honger.
    Als ik haar om 23.00 een fles geef word ze snachts ook nog wakker maar dan geef ik alleen water omdat ik geen nachtvoedingen wil (met de bv al 9 maanden gehad en vertik het om snachts ook nog flessen te gaan maken)

Ik maak me ook wel zorgen om de vocht ik lees hier en daar dat dat wel een liter moet zijn nou dat haalt ze al weken lang niet.

Ik heb al van alles geprobeerd, pap geven, helemaal afzonderen een fles waar je in kunt knijpen maar dan spuugt ze het gewoon uit.
    Pap wil ze ook niet en als ik het s`avonds in de fles geef dan drinkt ze juist minder omdat ze denk ik sneller een vol gevoel heeft.

Oja gewone beker heb ik ook geprobeerd maar dat was even interessant maar die slaat ze nu ook weg of gaat erin blazen ;)
    tuitbeker wil ze al helemaal niet.

Wat is jullie advies?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    hoi,

Je ziet vaak dat kindjes minder goed drinken wanneer er tandjes of kiezen doorkomen. In dat geval vinden kindje happen van een lepeltje vaak fijner. Uit een fruithapje of groentehapje haalt een kindje ook vocht. Misschien kun je de melk nog een smaakje geven met fruit, dat kan soms ook helpen.

Groetjes eveline

Deel Deze Pagina