Bedankt voor je verhaal Maline! Hoe gaat t nu met je? Gelukkig zijn ze er achter gekomen.. Pinky girl welkom, zeker raar lijkt t me als dat nu ineens aan die 5 kg moet liggen.. Wil je nog een kindje? Naturel: ik ga er ook maar mee beginnen, wil t toch graag proberen. Efamol pmp schijnt goed te zijn (heb contact gehad met iemand van A vogel). Ik vind t alleen vrij duur want moet t naar Spanje laten verzenden.. Teunisbloem olie heb ik hier al wel gezien dus denk dat ik die gewoon probeer.. En dat kan ook prima in combi met foliumzuur geen probleem. Ze zeggen wel dat als je eenmaal zwanger bent, moet stoppen met de teunisbloem. Voel wat druk weer in m'n baarmoeder / lichte kramp. Eens zien of er wat komt.. Maar heb er n hard hoofd in!
Ps madame v wat goed dat je een ei gevonden hebt hopen dat de menstruatie snel volgt (of juist niet maar dan met een andere reden!)
Toen ik stopte met de pil,werd ik helemaal niet meer ongesteld. Na 8 maanden werd ik doorgestuurd voor een echo en bleek het door PCOS te komen. Via 'opwek-kuurtjes' ben ik inmiddels wel een paar keer ongesteld geworden,maar dat is dus niet uit mijzelf. Sommige dames zijn (haast )nooit ongesteld en dan heb je bijna altijd hulp nodig bij zwanger worden. Het hoeft natuurlijk niet altijd PCOS te zijn,bij sommige duurt het gewoon een tijd voordat het lichaam het zelf weer oppakt na jaren pilgebruik.
Ik ben ook wel eens bang dat het bij mij pcos kan zijn. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet, moet nog even geduld hebben van mezelf voor ik weer naar de ha stap. Bij de een heeft t misschien meer tijd nodig dan bij de ander. Ik ben vandaag voor t eerst met teunisbloem olie begonnen. Kijken of dat positief effect heeft
Nou meis ik hoop echt dat ik niet ongi word. Op het begin was ik daar blij mee zo van mijn lichaam komt weer op gang, nu vind ik het alleen maar frustrerend want mijn rondes duren zo lang! Maar wie weet hè haha
Ik ben ook wel eens bang voor PCOS.. Maar dat komt denk ik ook doordat je er op dit forum zoveel over leest.. Ach ik hoop voor januari ongesteld te zijn geworden, en anders hoor ik wel wat de ha te zeggen heeft. Maandag even pilletjes 'zwangerworden' van etos halen. Wie weet schrikt mijn lichaam daar zo van dat het ongesteld wordt haha
Jaa haha.. dat zou fijn zijn! Ik ben nu aan de teunisbloem olie begonnen want ik heb hier geen etos in spanje haha. Wie weet helpt dat wat. En ik ga anders gewoon terug naar de HA als het binnen twee weken nog steeds niet op gang komt, dan wil ik misschien gewoon een verwijzing hoor..
Snap ik Meis28! Helemaal omdat je al een soort van cyclus had.. Laten we duimen op een goede afloop voor ons allen!
Idd!! Ja klopt en misschien is een onderzoek gewoon wel goed om iig te weten of er wel of niet iets aan de hand is. Wanneer dat niet het geval is, wacht ik gewoon rustig af en ga ik ovu testen doen
maline, bedankt voor je reactie! Hier alles hetzelfde, zometeen weer naar de acupunctuur. Dit kijk ik 2 / 3 maanden aan anders ga ik naar huisarts! Anders word t erg duur terwijl k ni eens weet of het wat doet en of het kan helpen. Zit nu alweer op dag 141. Grtzz.
Dit is toch jouw eerste cyclus na de pil stop, holidays? Ja ik zou ook niet te lang ermee wachten hoor.. En dan gewoon naar de HA stappen. Ook al is er niets aan de hand, dan weet je dat iig!
Hoi meiden, Ik heb niet alles gelezen, alleen de eerste en laatste blz. Toch wil ik hier graag even mee komen kletsen, aangezien jullie in een vergelijkbare situatie zitten. Mijn verhaal: In februari heb ik mijn spiraal (mirena) laten verwijderen. daarna 2 keer na 6 weken een heel lichte menstruatie, zonder eisprong. En daarna hield het op. Inmiddels op dag 173! Ik ben via de HA naar de gynaecoloog verwezen, daar is naast echo en lichamelijk onderzoek bloed geprikt en mijn man moest een potje inleveren. Helaas heel lange wachttijden hier, dus steeds minimaal 6wk voor volgende afspraak. Vrijdag eindelijk weer naar de gyn voor uitslagen, maar dus nog steeds uitblijvende menstruatie, krijg het nu wel weer benauwd. En die kinderwens is zooo enorm! hoop voor jullie allemaal dat er snel duidelijkheid en natuurlijk het belangrijkste een positieve test gaat komen!
Spannend pommepom, laat je weten wat er vrijdag uitkomt? Hoe was de acupunctuur vandaag holidays? Ik kreeg te horen van de verloskundige op dit forum dat het nog geen zin heeft naar een gyn te gaan en dat t heel goed kan dat m'n cyclus gewoon nog ontregeld is na de pilstop! Ik moet t dus nog afwachten tot er een jaar voorbij is!
Hey meis, nee ik was 1x na 42! dagen licht ongesteld van max 2 dagen. Wel helderrood dusja.. Daarna niks meer.. hmm een jaar wachten... pommepom, pff ook vervelend zeg dag 173???!!!! damn.. Ik ga ook aardig die kant op! Maar alle uitslagen tot nu toe geeft niks byzonders aan of moet je alle uitslagen nog krijgen? Ik vandaag bij acupunctuur geweest, heb wel het idee dat ik nu af en toe wat steekjes of iets voel onderin mn buik, zou er binnenkort wat gaan komen of zou het weer vals alarm zijn? Noujaa verder wachten maar weer, zit niks anders op haha. Verder ging t wel goed hoor. Is elke keer zo gedaan 3 kwartier, even bijpraten, liggen, naaldjes erin en ook bij mn oor kleine balletjes erin en dan weer gaan hahaha. Ze zette deze keer de naalden wel iets anders, hopelijk heeft het effect Grtzz voor nu.
Hoop het ook voor je! Zou echt fijn zijn, dat t iig weer komt opzetten zodat je weer een volgende cyclus kan bekijken hoe het gaat. Ik had zondagavond een massage in het hotel waar ik werk. En toen ik thuis was voelde ik ook wat krampjes enzo en gister ook heel licht. Maar tot nu toe niks. Ik blijf elke dag teunisbloem olie slikken en ik hoop nu ik donderdag vakantie heb, dat het dan gauw komt opzetten (misschien dat t toch wat stress is, vermoeidheid, niet goed voor mezelf zorgen ivm veel werken). Vriendlief heeft al vakantie dus is al lekker aan het koken geslagen, dat zal ook wel helpen want hij kookt altijd heel gezond. Volgende ronde ga ik ovu testen doen
@ pommepom jeetje wat een verhaal! Dat is wel erg lang! Fijn dat je iig door bent gestuurd, maar die lange wachttijden zijn ook niks hè. @ holidays hoop ook voor je dat het werkt! Mij heeft het toen iig met mijn eczeem heel goed geholpen dus ik geloof er wel in! @ meis, heb ik de eerste ronde ook gedaan, de gynaecoloog van hier gevraagd. Geeft toch f iets meer duidelijkheid van de professional. Het klopt dat het weer op gang miet komen. Ik dacht dat na mijn 1 e ronde van 79, en toen 41 en toen 43 het al wat constanter zou worden, maar heb geloof ik deze ronde wel 30 ovu testen gebruikt om mijn ei te vinden, en nu ik hem eenmaal heb gevonden kom ik alweer op een cyclus van 50 dagen uit.... Zucht.
Hey iedereen, Net als pommepom ook al sinds het verwijderen van mirena niet meer ongesteld geweest. Ik zit nu ook al op dag 114! Gelukkig ben ik wel al naar het ziekenhuis mogen gaan. Donderdagmiddag wordt ik teruggebeld door de arts. Ben benieuwd.... Vind het wel een hele opluchting dat het vaker voorkomt...al begin ik me af te vragen of iedere vorm van anticonceptie blijvende schade veroorzaakt :/
Hallo allemaal, Ik ben vanaf gisteren met "MultiZwangerWorden" van de Etos begonnen. Laten we maar hopen dat het snel zal helpen! Maar jemig.. Wat een pillen zijn dat! Je moet niet een moeilijke pillenslikker zijn, want dan wordt het knap lastig!! @Elisa156, spannend hoor! Hopelijk valt de uitslag mee. Gelukkig voor jou, kreeg je al gauw een doorverwijzing. @Pomepom, Spannede tijden, hopelijk vallen de uitslagen bij jou ook mee! @Meis28, Ik las hier ook op t forum, dat anderen het tegendeel zeggen. Ik denk dat het er uiteindelijk op neer komt, waar je zelf het beste bij voelt. Mijn huisarts wilt me in Januari terugzien als ik nog geen menstruatie heb. Dan ga ik ook zeker hameren op een doorverwijzing. Zelf heb ik gelezen dat je wel wat rommelig cyclus kan hebben, maar dat er grenzen zijn aan de duur er van.
Idd naturel.. dan mag er wel een x verder gekeken worden toch? Ik zie het ook nog maar even aan, kan niet anders! Mocht het echt uitblijven en ik over een maand nog steeds niet ongesteld worden, ga ik misschien wel even terug. Maar hoop t natuurlijk niet! Ik wil die etos pillen ook proberen maar die hebben ze hier niet in Spanje natuurlijk! Misschien koop ik ze als ik in NL ben. Maar nu dus aan de teunisbloem olie, misschien doet dat ook wat
Bedankt voor de reacties meiden. Fijn om te merken dat je niet alleen bent. Vrijdag krijgen we de uitslagen van mijn hormonen en mijn man zijn zaadonderzoek.. Spannend is het zeker, ben er nu weer heel erg mee bezig.. Ik hoop bijna dat het PCO is, niet dat dat een pretje is, maar dan weet je wat en kan er met medicatie hopelijk wel een eisprong komen. Ik vind het nu vooral heel moeilijk dat we 9 mnd geleden eindelijk voor een kindje konden gaan (wilden we al heel lang), maar dat we nog nul kans hebben gehad.. Bewust ook na mirena ipv pil omdat je dan niet hoeft te ontpillen.. Maargoed nog even afwachten dus tot vrijdag. @Naturel bij jou duurt het ook lang.. ontpillen kan natuurlijk best even duren, maar je wil zo graag dat je lichaam het oppakt! @holidays wat is precies de insteek van de acupunctuur? Is het doel om je lichaam in balans te krijgen of echt specifiek om een eisprong te krijgen? @Elisa bij jou dus ook geen menstruatie na de mirena. Ze zeggen dat je gelijk je eigen cyclus terug moet hebben en er dus niet zoiets is als ontpillen. Had jij voor je mirena een goede cyclus?