pommepom: Ok nou tis weer bijna vrijdag, ik hoop dat het meevalt maar duidelijkheid schept. Acupunctuur om alles in balans te krijgen waardoor mn lichaam hopelijk zelf de cyclus op pikt ipv weer hormonen te krijgen oid om het op te wekken enzo... maja t schiet nog niet op. Zit op dag 143.. Voelde laatst wel wat na de acu maar nog niks doorgezet dusja.. afwachten ma weer. grtzz.
@ pommepom: ja voor mirena had ik een regelmatige cyclus. Wel wat langer dan standaard, meestal rond de 5 weken. Voor de mirena had ik Microgynon 30. Hiermee ben ik (om te checken of alles nog op gang zou komen) een half jaar mee gestopt voordat ik de mirena kreeg. Ik werd ook na de pil mooi iedere keer op tijd ongesteld. Aangezien ik toen nog te druk was met mijn studie en het nog een tijdje wilde uitstellen aan de Mirena gegaan. Net als jij met het idee dat je dan je eigen cyclus behoud en direct zwanger zou kunnen raken. Nou, mooi niet dus. Heb echt ontzettend veel spijt dat ik aan de Mirena ben gegaan! Het heeft mijn lichaam helemaal door de war gehaald. En dat terwijl ik hem (vanwege de vele klachten) maar 3 maanden heb gehad! Ik krijg morgenmiddag de uitslag van de bloedonderzoeken. Ik hoop echt dat het geen PCO is gezien de gevolgen die dit voor mij zal hebben in de relationele sfeer. Lijkt me ook raar dat dit door de Mirena zo ineens getriggered zou kunnen zijn :S
Ik heb ook geen idee of t veel uitmaakt qua anticonceptie maar aan jouw verhaal te horen lijkt dat er wel op. Want jij had dus na t stoppen met de pil wel een nette cyclus.. Zou t ook uitmaken hoe lang je de anticonceptie hebt gehad? Hebben jullie allemaal lang aan de pil gezeten? Ik ruim 10 jaar. Nog steeds niet ongesteld trouwens en al op dag 77..:-/
Pff, frustrerend dit, hè? Ik ben 11 jaar aan de pil Microgynon 30 geweest. Ik had even hoop op een normale cyclus, maar daar ziet het niet naar uit nu. Geen idee of het echt door de pil zelf komt of door stress oid. Ik probeer er maar niet te veel mee bezig te zijn...
Ja heel irritant. Wat kunnen we dan blij zijn met een menstruatie..pff haha..! Wat zouden jullie in mijn situatie doen meiden? Ben vorige week al naar de HA geweest ivm onregelmatige/lange cyclus maar ze zei dus dat dit heel normaal kan zijn. Hoe lang zouden jullie nog wachten met teruggaan? Ik zit nu bijna op de 80 dagen. Moet ik ergens een limiet nemen? Of gewoon net zo lang afwachten
Nogsteeds niet ongesteld danes? Tjonge, en ik maar duimen draaien voor jullie meis28: ik zal teruggaan naar de HA en je zorgen(nogmaals) uitspreken... Ik weet niet hoe je HA is maar die van mij onderneemt snel actie...maarja, dat is per HA verschillend natuurlijk. Ik vind 3 maanden wachten op een menstruatie eigenlijk veeeel te lang, ondanks dat het "normaal" kan zijn... Ik zou dus gaan! Boeiend als ze je een zeur vinden...(tenminste, ik voel me een zeur als ik naar de arts ga)
Ja.. ik hoorde van de verloskundige van dit forum ook dat het heel normaal kan zijn en dat je het echt een jaar de tijd moet geven. En een ander lid zei weer dat vanaf 3 maanden het ´niet normaal´ meer is en dat ik dan wel terug kan gaan. Ik zit over zo´n 2 weken op 3 maanden zonder menstruatie.. Als het over zo´n drie weken ofzo nog niet is gekomen ga ik denk ik toch maar terug
ik heb dat ook gehad ( maar had pco ) uiteindelijk toch zonder hormonen zwanger geraakt nu een kindje van 7 maand rondkruipen. en nu is mijn cyclus zelfs soms 22 dagen maar het is bijna geen menstruatie te noemen zo weinig bloed.. maar ook al is het heeeel weinig je mag het toch menstruatie noemen, nu weer een wat langere cyclus. het kan een jaar duren hoor ontpillen. wat je kan doen is tarwekiemolie capsules slikken elke dag dat helpt een handje mee
Nou dames, ik zit vandaag precies op de 100 dagen! Op dag 97 gestart met de zwangerschapspillen van de Etos.. Ben benieuwd! Ik heb 12 jaar de pil geslikt. Geen idee meer wat mijn cyclus daarvoor zou zijn en toen ook niet gedacht dat het invloed zou hebben op mijn cyclus. Tijdens het pilgebruik echter wel doorbraakbloedingen en oud bloed. Dus ik verwachtte dat wanneer ik met de pil zou stoppen, ik vrolijk verder kon.. Niet dus.
zwangerschapspillen van de etos zorgen wel dat je moeilijker zwanger raakt... is ook een stukje van op internet, het houd namelijk je lichaam voor de gek. ( even googlen )
Wat herkenbaar toch allemaal!!!! Hier zit ik al op dag 72 ondertussen, om gek van te worden. Ik heb nog geen normale cyclus gehad nadat ik ben gestopt met de pil op 14 augustus, alleen een ontrekkingsbloeding Ik ben verpleegkundige en vorige week maar eens even aan een van de gyneacologen gevraagd hoe of wat. Ik mag gelukkig binnenkort bij haar langskomen, dan kijken we even. Ik ben 21 jaar aan de pil geweest en weet dus ook echt niet meer hoe mijn cyclys daarvoor was
ik denk dat het idd te maken kan hebben met de soort anticonceptie. Pil gaat namelijk via de bloedbaan en mirena zorgt ervoor dat het hormoon direct in de baarmoeder terecht komt...misschien dat ik gevoeliger ben voor de mirena daardoor....vind het iig erg vervelend allemaal.
Wat een herkenbare verhalen. Ik ben in augustus gestopt met de pil, niet eens om zwanger te worden maar om te kijken of ik na 11 jaar pilgebruik nog een cyclus heb. Niet dus. Zit nu op dag 76 en nog steeds niks. Wel een vette huid gekregen en wat puistjes. De dokter zou me doorsturen als ik over een half jaar nog niet ongesteld was. Dat word dus in Februari. Zijn jullie ook bang voor PCOS?
pco wil niet zeggen dat je niet zwanger kan worden hoor. en pco kan ook weer verdwijnen. na mijn zwangerschap geen kralenkring meer! maar kan wel weer terugkomen maar hoeft niet. ik heb anderhalf jaar in mmm gezeten maar uiteindelijk zonder zwanger geraakt. je heb ook heel veel verschillende vormen pco. de 1 heeft overgewicht de anders is heel mager. de ander heeft enkel verhoogte bloedwaardes en de ander heeft enkel een kralenkrans. of beide. de gyns zeggen met pco heb je geen eisprong. dat is dus niet waar. je kan wel een eisprong hebben.zelfs in een mega lange cyclus. dus hou wat hoop
pff meis28, bijna op de 80! Ik heb dit topic geopend voorbij de 100 dagen zonder menstruatie, nu ben jij daar bijna, hopelijk voor die tijd ongesteld of zwanger Neve, ik ook microgynon 30 en later een paar varianten ervan gehad. Ik heb er 9 jaar aan gezeten geloof ik. Naturel 100 dagen! wat een mijlpaal! hahaha grapje! Echt lang he!!! Ik ken het! Pfffff.. Tazzy, zoo das een lange tijd aan de pil! haha. Maja 21 jaar of 9.. maakt blijkbaar geen verschil kwa beter cyclussen oid Padmee, ja hoe langer het gaat duren hoe meer ik ga denken dat er toch wel wat mis MOET zijn zeg maar.. toch hoop ik van niet en dat het gewoon nog op gang moet komen ofzo... Voor mij dag 144 vandaag.. Bijna 150!! Grtzz
Jeetje wat een herkenbare verhalen over het ontpillen! Ik ben in April/Mei 2013 gestopt omdat we graag na de verhuizing voor ons eerste kindje wilden gaan. Ik had toen uiteraard direct de onttrekkingsbloeding en 2 weken later was ik alweer ongesteld. En weer 2 weken later wéér ongesteld. Beide keren ook best heftig zoals ik gewend was. Vervolgens ben ik tot en met eind Juli niet ongesteld geweest en was de cyclus ineens heel lang. Daarna werd ik keurig na 27 dagen ongesteld tot 2 keer toe en had ik verwacht dat ik weer een normale cyclus zou zitten. Nu is het inmiddels 30 dagen, dus nog niet abnormaal, aangezien een normale cyclus tot circa 34 dagen loopt. Maar toch, ik had stiekem gehoopt dat ik keurig weer op 27 dagen zou zitten.. Wat ik ook zo raar vind is dat ik begin van de week ineens veel meer slijmverlies had. Dus ik denk ja nu komt het (kwam precies overeen met de 27 dagen) maar geen druppeltje gezien. Nu denk ik: misschien had ik toen wel de eisprong... We gebruiken overigens nog condoom, omdat ik pas vanaf 10 November aan de minimale looptijd Foliumzuur zit. Dus wat dat betreft hebben we alle tijd, maar toch baal ik er van.. Maar ik houd abrupt op met zeuren als ik hier mensen zie van meer dan 100 dagen!! Sterkte meiden.. Ik hoop dat we allemaal snel regelmatig worden!
Sprankelkind hoe is dat gegaan bij jou, dat je pcos had maar toch zwanger bent geraakt zonder medicatie? Gewoon toeval? Ik weet nu niet meer wat beter is om te slikken in mijn geval: teunisbloem of tarwekiem..! Heb beide in huis en ben nu net een paar dagen geleden met teunisbloem begonnen.. Hier nog niks, voel ook niks opkomen.. Maar ja afwachten maar
@ holidays: 144 pffft dat is wel lang. Heb jij een "punt" gezet van wanneer je naar de huisarts gaat. Ikzelf heb tegen mezelf gezegd dat ik een half jaar wacht, en dan ga. Misschien dat ze je niet meteen aan de hormonen zetten. Met een echo kunnen ze ook al veel zien. @ Meis28: Lijkt me erg frustrerend om eerst wel een cyclus te hebben en nu ineens niet meer. Hopelijk komt het snel weer. Succes met tellen allemaal
Ik was na 3 maanden niet ongesteld naar de dokter gegaan voor het eerst,toen werd alleen mijn bloed geprikt en werd er getest op bijvoorbeeld de overgang. Toen ik 6 maanden niet ongesteld was kreeg ik Primolut om het op te wekken maar dat heeft niet geholpen,want na die ontrekkingsbloeding kwam er weer niks. Pas na 8 maanden niet ongesteld kreeg ik (op aandringen!) een doorverwijzing. De meeste dokters laten je zeker een half jaar wachten voordat ze je doorverwijzen is wat ik vaak hoor.En dat is aan de ene kant ook wel logisch,want soms is het ook echt gewoon ontpillen en is het een kwestie van geduld hebben (helaas) Ik ken ook 2 dames die 7 en 8 maanden NIET ongesteld waren,maar toen het eenmaal op gang kwam waren ze binnen paar maanden zwanger. Bij mij dacht de dokter niet aan PCOS omdat ik slank ben en het bijna altijd bij dikkere dames voorkomt..maar helaas..
het was 1 grote puinhoop. eerstste instantie dacht ik dat ik aan het ontpillen was, maar later gingen er belletjes rinkelen bij mij dat het weleens een andere reden kon zijn. ( ik was namelijk 16 toen ik voor het eerst ongesteld werd. en dat door 1 pilletje van de homeophaat ) ik heb negen maanden geprobeerd en ben toen naar de gyn gestapt. had temperatuurlijstjes etc allemaal mee. maar die wilde de gyn niet zien want die vertelde nee ik weet zeker dat je met zon lange cyclus geen eisprong kan hebben. dus van allerlei bloed testen en echos. op de eerste echo was al duidelijk op beide eierstokken een kralenkrans te zien. en later bevestigde de bloedwaardes het ook pco. dus toen starten met clomid. heb ik alle dosissen van gehad. het deed helemaal niks. toen puregon spuiten en pregnyl in mijn buik gaan zetten. deed ook niet gelijk wonderen. maar ik kreeg een eitje. werd er niet zwanger van. heb ook al meerdere malen gehad dat er onverklaarbare bloedwaardes waren tijdens de behandelingen. ( achteraf gezien denk ik dat ik gewoon eisprongen had alleen pas later in mijn cyclus ) maar de gyn brak mijn cyclus steeds ag op dag 35 als ze daarvoor niks zien. dan kreeg ik ik dacht primolut om menstruatie op te wekken.( meerdere keren werkte dit niet ) waarschijnlijk omdat mijn lichaam een eisprong aan het voorbereiden was. ( wat volgens gyn niet kon ) uiteindelijk naar rdam geweest omdat ik mijn ziekenhuis niet meer vertrouwde . ( er was een hoop voorgevallen en fouten gemaakt ) ik kreeg door de hormomen cystes van 5cm voordat we naar het andere ziekenhuis over gingen hebben we een rustmaand genomen. ( eenmaal op intake in rdam zag ze op de echo dat ik een eisprong had gehad. en ja uit mezelf en wat bleek 1 week daarna bleek ik zwanger ) en volgens haar kan je gewoon met pco eisprongen krijgen zelfs met hele lange cyclussen. ( anders kon je volgens haar niet gaan menstrueren want een menstruatie treed vaak alleen op na afstoting van progesteron. en progesteron maak je aan na een eisprong ) maar ze vertelde wel dat vaak de eitjes van iets mindere kwaliteit kunnen zijn omdat ze wat ouder zijn. nu is mijn zoontje inmiddels 7 maandjes. en heb ik cyclussen van 22 dagen en van 35 dagen. ( varieert een beetje) en de ene x verlies ik heel veel bloed en de andere x nauwelijks iets. maaar de lange cyclussen zijn verleden tijd en ik weet zeker dat ik eisprongen heb. ik voel ze en het klopt precies met de tijden. ( ik slik nu wel tarwekiemolie capsules ) mischien dat dat ook geholpen heeft. wat ik wil zeggen. aan de hormonen gaan is echt geen pretje. je word in een enorme sleur gegooit en is erg stressvol.en vaak meerdere malen teleurstellend.stress is namelijk ook een reden waardoor zwanger worden moeilijk is. het lastige van lange cyclussen is dat je niet weet wanneer de eisprong plaatsvind. ik kan het nu herkennen. als mijn afscheding doorzichtg begint te worden komt er een eisprong aan.ik heb dan ook een paar dagen steken. als ik ongie ga worden heb ik ook paar dagen daarvoor steken. ook kan je het merken tijdens de gemeenschap: hoe vochtiger je bent hoe vruchtbaarder. als het droger is dan ben je nog niet vruchtbaar. ( daar bedoel ik niet mee dat je vochtig word van de opwinding maar dat je het al bent ..) mijn tip met lange cyclussen. probeer 2x per week gemeenschap te hebben als je denkt iets vochtiger te zijn. gus klinkt allemaal heel smerig maar kan het niet anders uitleggen.. dus het beste om erachter te komen dat je vruchtbaar ben is door gemeenschap te hebben. dan voel je of je cervixslijm hebt. bij sommige vrouwen blijft het namelijk bij de baarmoedermond zitten en zie je het niet aan de buitenkant sorry voor mijn iets wat genante opmerkingen hihi