Tsja, spannend holidays dat afwachten. Naturel, nog 1,5 maand afwachten en dan kun jij de HA weer bellen. Zou dan maar meteen ook om een doorverwijzing vragen naar de gyn. Ik ben daar nu echt wel 'voor' ook. Want het is nooit mis om gewoon alles even na te laten kijken, toch? Ook al is er niets aan de hand. Het is toch een belangrijk lichaamsdeel van een vrouw. En mocht er wel wat zijn-dan kan er meteen ook wat gedaan worden. Ik wil ook een pap uitstrijkje meteen vragen. Kijk wel uit naar de 29e, wil gewoon nu weten of er iets is of niet! Ben best benieuwd.. Hopen idd dat het bij ons allemaal toch gewoon ontpillen oid is!
Ja laten we hopen dat het in ieder geval makkelijk te verhelpen is.. Mijn man en ik willen allebei heel graag naar de huisarts terug.. Maar houden ons toch maar aan de gemaakte afspraak.. Dus nog heel even en dan mag ik bellen. Ik hoorde dat een huisarts soms ook eerst clomid voorschrijft om het op gang te helpen? Ben niet te beroerd om dat ook te proberen. Ben inmiddels van de pillen "foliumzuur" en "zwangerworden" af.. Wanneer mijn lichaam van start gaat, dan slik ik t wel weer.
@holidays; Dag 160 al weer! Jij blijft ook maar doortellen.. Hopelijk komt er voor jou gauw een eind aan. Ik ben het nu al totaal zat, denk niet dat ik de 160 zal volmaken.. Mja, you never know
Ja holidays jij hebt echt geduld Wel knap hoor! Denk niet dat ik het zo lang zou volhouden hihi. Naturel, weet je wat je ook kan doen.. toch al nu in December een afspraak maken dat je bijvoorbeeld meteen in de eerste week van januari naar een gyn kan? Dan heb je misschien het gevoel dat er toch wat schot in zit/je er al mee bezig bent. Ik lees wel vaker dat een huisarts eigenlijk gewoon meteen al mag doorverwijzen als een cyclus niet 'normaal' loopt. Maar dat ze dit bijna nooit willen/doen. Je kan natuurlijk overwegen gewoon al te gaan bellen. Het is jouw lichaam en als jij wil dat het nagekeken wordt, dan moeten ze dat eigenlijk wel doen. Jij betaald je zorgverzekering! Dat is ook de reden waarom ik al ben gegaan, mocht het niets zijn, prima. Maar dan weet je dat tenminste! Ze kunnen primolut of provera voorschrijven om de menstruatie op te wekken. Dat Clomid schrijven ze voor als je bijv. pcos hebt, dan kunnen ze daarmee een eisprong opwekken. Ik laat nu denk ik ook de teunisbloem olie staan, pff helpt volgens mij niets!! Ik slik alleen nog foliumzuur en vitamine D schijnt ook wel belangrijk te zijn. Heb hier bij de apotheek een pakje gezien wat foliumzuur + vit D is, dus dat haal ik volgende maand wanneer mn foliumzuur op is.. (zie topic: Fabeltjes rondom zwanger worden, in het zwanger worden forum)
Meis; hypofyse is een hormoonproducerende klier onderaan je hersenen, inderdaad zo'n beetje achter het midden van je ogen. Ik krijg de 27e een MRI scan om te kijken of de oorzaak van het hoge prolactine geen tumor is, en begin vandaag met de medicijnen om het prolactine te verlagen.. Naturel; ik herken het heel erg dat anderen verwachten dat je zwanger wordt.. Wij zijn altijd open geweest over onze kinderwens, maar wilde eerst mijn studie afmaken omdat dit voor mij niet goed te combineren was. Inmiddels meer dan een jaar afgestudeerd, een vast contract binnen, wonen sinds een half jaar in ons nieuwe huis.. Kortom niets zou verklaren waarom we nu nog zouden wachten.. Behalve dan dat het dus niet lukt door dat stomme prolactine!! Inmiddels weten een aantal mensen van de situatie, dat scheelt wel.. Over vitamine D en foliumzuur, deze zou ik toch wel blijven slikken. Is erg belangrijk als je zwanger wilt worden, en er is 4 weken nodig om een goede spiegel op te bouwen, dus je moet eigenlijk 4 wk voor de bevruchting al slikken.. We wachten natuurlijk al zo lang op een menstruatie, maar je hebt 2 weken daarvoor je eisprong, je kunt dus al zwanger zijn terwijl je nog wacht op je menstruatie.. Ik zou het dan niet fijn vinden als ik geen foliumzuur/vitD heb gebruikt.. Wat een getallen komen hier voorbij hè, wat moeten we een geduld hebben.. 112, 160.. Ik zit inmiddels zelfs al op 191!!!!
pommepom, bijna 200! volgens mij ben jij 1 van de weinigen die nog op me voor loopt kwa aantal dagen, kan van zulke getallen ook verder niks vinden op internet of forums.. Grtzz
Ik denk ook dat er dan meestal niet meer geteld wordt.. Maar het is rot hè als je het zo als getal uitdrukt..
Ja dat denk ik ook.. Het is inderdaad een behoorlijk getal zo he.. Vind dat van mij al erg. Hebben jullie verder nog symptomen of iets? Ik niet eigenlijk alleen af en toe nog wel ineens veel afscheiding..! Echt een hele klodder zeg maar wit/zacht gelig wat er ineens uitkomt. Maar dat is niet elke dag hoor. Bah.
Heb trouwens een topic in t zwanger worden clubs aangemaakt. Rare cyclus-binnenkort eerste afspraak ha of gyn. Misschien vind 1 van jullie het wel leuk om daarin ook te kletsen. Er is nog maar 1 ander meisje bij hahah
Hoi dames, ik breek even in hoor. Ik heb niet het hele topic gelezen alleen de laatste pagina en zag dat sommige toch al echt een lange cyclus hebben. Ik heb toendertijd een half jaar gewacht met naar de HA te gaan. Die zei toen al dat de meeste HA's je op dat punt nog naar huis zouden sturen maar hij vond dat gelukkig onzin en zag niet in waarom ik nog langer in stres zou hoeven te blijven zitten. Dus ik kreeg meteen een bloedonderzoek en doorverwijzing. In het zkh zei de FA ook tegen mij dat het echt onzin is om vrouwen zo lang aan te laten modderen en dat elke vrouw die langer dan 4 maanden geen menstruatie heeft gehad, al dan niet na pilstop, zich moet laten onderzoeken. Nu was toevallig bij mij de uitslag niet goed maar ik ben echt een extreem geval. Mijn punt is dat jullie je niet af moeten laten schepen wanneer een arts je langer dan 4 maanden aan laat modderen. Je hebt het recht om te weten wat er met je aan de hand is. Ook als er niets uit het onderzoek komt kan dit veel onzekerheid wegnemen doordat je wel bepaalde dingen uit kan sluiten. Dus kom vooral voor jezelf op. Succes...!!
Je hebt helemaal gelijk Natasja. Ik wilde dat eerst niet inzien en vond t beetje onzin (ook omdat we nog niet heel serieus bezig zijn). Maar afgelopen maand was ik t eigenlijk zat en wilde ik idd gewoon weten hoe het daar van binnen nou eigenlijk in elkaar zit.. Of alles wel klopt of dat er iets aan de hand is waardoor ik zon lange cyclus heb. Ik ben vorige week terug gegaan naar de ha (toen ik vorige maand ging zei ze dat t volkomen normaal was). Nu stuurde ze me gelukkig zonder moeite weg met een verwijsbriefje voor de gyn. En de 29e heb ik een afspraak. Ben best blij daarmee want dan komt er hopelijk iig een einde aan die onzekerheid. Ik las ook al ergens dat dokters eigenlijk al mogen/moeten doorverwijzen of verder kijken als je cyclus langer dan normaal (24-35 dagen) is maar dat ze dit vaak simpelweg niet willen. Wat gebeurt er bij jou nu?
hallo dames. Mag ik hier mee schrijven? Ik heb ook een lange cyclus en vrijdag ga ik bloed prikken en dan volgende week naar de gynaecoloog. Ben benieuwd. ik hoop net zoals jullie dat er iets aan gedaan kan worden...
Hier zit ik nu op dag 30,maar heb 2 dagen last gehad van lichtbruin slijm/afscheiding. T is nu weer opgehouden iemand enig idee?? En indd eerder een doorverwijzing al is t maar om dingen uit te sluiten. Ik wacht deze cyclus af en mocht ie weer langer duren dan de vorige trek ik ook aan de bel. Lijkt me bij het normale ontpillen dat de cyclus steeds korter wordt??
@simmy, nee geen idee eigenlijk, gebruik nog geen ov testen, of tempo. vorige maand wel gevoeld. Nu vanaf dag 15 wisselend steekjes.. Dus durf t niet te zeggen.
Nee ook nog niet, durf niet zo goed. bang voor teleurstelling..en voel me verder niet anders . Denk als t innesteling geweest is, dat ik toch te vroeg ben. Of??
wanneer had je lucht ruim dan? Ach gewoon een testje doen. Spannend. Is t negatief dan doe je t over een weekje nog een keer??