Ik zit hier met een beetje vergelijkbaar iets maar heb zelf Pcos, had je voordat je aan de pil ging wel een cyclus? heel veel sterkte! hopelijk komt je cyclus snel zelf op gang.
Jep 9 maanden en toen was het er weer opeens... Sindsdien regelmatige cyclus rond de 28/30 dagen. En 1x zwanger geweest dus het zit wel goed. Ik bedoelde dat het nooit kwaad kan om even met je huisarts te bespreken, misschien dat ze bij jou sneller actie ondernemen ivm kinderwens.
Mysterious: dank je wel! haha zal eens groene thee gaan drinken Secretangel: Ja s idd een optie.. hihi. Naturel: Ok hoelang wacht jij al? Ok jij neemt meteen stappen richting huisarts hihi. Nou hopelijk snel duidelijkheid En idd dan had ik ook langer nagedacht over pilgebruik e.d... maja ik wist er niks van... Zou dat pcos waar ik over gelezen heb geen verband hebben met pilgebruik? Ik vertrouw t niet meer zo moet ik zeggen maja bij anderen is alles meteen normaal na stoppen dusja... Knutselkitty: pff jij ook lange cyclussen, maja je hebt wel cyclussen, ik hoop ik ook gauw.. Maar idd komt toch neer op minder kansen lijkt me ook veel succes voor jou. Shart: goh wat dacht je toen je opeens onge werd na zo lang? haha EINDELIJK! hahaha sjongejonge toch niet normaal zo lang.. Maja wie weet ik ook Vandaag weer dagje zonder ongi erbij dus maar er is nog hoop dus voor me haha. en daarna werd t dus meteen regelmatig? Nou daar hoop ik dan maar op, dat als het doorbreekt meteen op orde is hihi Vandaag wel weer af en toe gevoel dat ik onge zou kunnen worden en als ik naar wc moet meteen ff checken, maar niks natuurlijk. en op dit moment beetje koppijn haha heb ik niet zo vaak maar is morgen denk weer over na een goede nachtrust Bedankt voor jullie reacties, meer dan ik verwachtte eigenlijk, dus tnx En als er nog meer mensen dit lezen en tips of ervaringen ermee hebben, graag hihi.
Oh jundi: sorry ik had je ff over t hoofd gezien hihi. Ik had voor ik aan de pil was wel normale cyclus zover ik me kan herinneren, ook echt een week en best veel de eerste dagen.. Maar heb t nooit geteld enzo.. maar als het 3 maanden uitbleef had ik dat wel gemerkt denk ik. Ooit 1x wel 1 maand overgeslagen dacht ik.. verder altijd normaal zover ik weet mar maakt dat uit? Ja ik ben soms ook bang dat ik pcos of iets zal hebben, dat hoopt niemand natuurlijk, al weet ik dat het niet het einde van de wereld is maar toch grtzz
Net je onderschirft gelezen trouwens dag 58! tjaa irritant he.. maja.. ik hoop voor jou ook snel normale cyclus
Hallo, Wat ontzettend rot voor je. Ik kan je hierbij misschien wel iets opbeuren. Ik heb toen ik gestopt was met de pil 152 dagen geen menstruatie gehad. Na 152 dagen begon het met onregelmatige cyclussen, maar inmiddels loopt het weer goed (hoop ik tenminste). Succes en misschien kun je altijd naar de HA gaan als je twijfels hebt, dan kun je doorgestuurd worden naar de gyn.
Ik zou even naar de dokter gaan, ze gaven mij destijds een kuurtje Primolut om de menstruatie op te wekken en zeiden dat het dan soms terug in een normale cyclus vervalt. Ik was soms 4 weken "ongesteld", achteraf bleken dat doorbraakbloedingen omdat mijn baarmoederslijmvlies dus nooit werd afgebroken -en ik had dus ook geen echte eisprong-. Hoe dan ook, zou wel even langs gaan bij de dokter en heel veel succes met zwanger worden.
@ Naomi: Was jij naar een dokter geweest? Zo ja rond de hoeveel dagen? Nou dan heb je ook wel ff afgezien of niet 152 dagen! Nouja ik ga dat misschien wel halen ook zit nu op 104, lijkt geen eind aan te komen en dan ben je zo een half jaar verder. @ Tempus: Oh das ook apart 4 weken ongesteld.. wat een hoop meiden met een hoop gedoe zo he mbt de menstruatiescyclus! Pff. En primolut is toch ook weer hormonen? Ik ben daar nu zoo voorzichtig mee, vertrouw al die hormonen en onzin troep niet meer..! Dus ik ga eerst proberen via acupunctuur en chinese kruiden mocht dat niks zijn dan toch maar eens een keer naar een huisarts.. En voor zekerheid doe ik van de week nog ff een testje maja zal niks zijn maja toch he. Tnx voor reacties again. Fijn weekend verder grtz
Vervelend! Ik weet dat het bij een vriendin 6 maanden heeft geduurd voor zij weer ongesteld werd. Als je het niet vertrouwd gewoon even langs de HA gaan en zeggen dat je je zorgen maakt. Ik ben zelf in november 2012 gestopt met de pil om mijn lichaam te laten wennen, en zijn in augustus 2013 begonnen met zwanger worden. Ik werd in december 2012 gelijk ongesteld tot nu toe elke maand met verschillende cyclussen variërend van 29 dagen tot 1 X 46 dagen (meestal 32 dagen). Deze maand nog niet ongesteld geworden zit vandaag op dag 44.
Ik zit nu op cyclus dag 128, heel vervelend! Wordt er ook zo onzeker van. Vorige maand bij de huisarts geweest en een inwendige echo gehad, deze was goed volgens de huisarts. Ik moet het nu weer een paar maanden aankijken. Ik ga aankomende week wel een afspraak maken voor accupunctuur, heb zoiets er bij 'baat t niet schaad t niet'
Zie mn onderschrift voor mijn verhaal. Maar een vriendin van me had eerst een cyclus van 4 maanden, de volgende ronde was ze zwanger. Met een simpele inwendige echo zien ze of het pcos is. Ik werd ook name 6 maanden al doorgestuurd.
Joh, gewoon terug gaan naar de huisarts. Met zo'n cyclus is een jaar afwachten pure onzin, dat geldt alleen voor vrouwen met een normale cyclus. Bij lange cyclussen heb je ook een grote kans dat er geen ovulatie is. Medicatie is vaak heel succesvol! Ik zit in t vak en ik kan er nooit zo goed tegen als ik lees dat huisartsen dan niet doorsturen, vandaar dat ik even reageer. Tenzij de vrouw natuurlijk zelf af wil wachten. Sorry, ff off topic.
Acupunctuur is zonde van je geld. Ik zou toch naar de huisarts gaan. En gewoon aangeven dat je liever geen hormonen wil. Dan kunnen ze wel onderzoek doen om te kijken wat er aan de hand is en dan kun je alsnog kijken wat je doet. Maar dan ben je wel van de onzekerheid af.
sweetnesz; Ja vervelend allemaal, gelukkig komt het wel best vaak voor, dan ben ik niet helemaal een apart geval Sterre: Pff ook al ! ik nu 105.. het gaat maar door haha. Ok, dus er hoeft niks aan de hand te zijn ook al duurt t zo lang das dan wel weer een fijn idee. Laat je weten of acupunctuur iets doet? Ik ben er ook naar op zoek maar weet nog niet welke enz. Hou je me op de hoogte? Ben benieuwd. Pippeke: Ook een heel verhaal zeg pff, hoop niet dat dat mij ook allemaal te wachten staat... Maanvrouwtje: ja ik hoor verschillende verhalen over acupunctuur ook heel positieve... maar weet nog niet of het bij menstruatieklachten ook werkt.. mar baad het niet dan schaad het niet.. Huisarts kan altijd nog toch Maar iig bedankt voor je reactie grtzz
Baat het niet schaad het niet geld niet helemaal... Citaat: Gevaren Behalve de algemene nadelen van *alternatieve geneeskunde zijn er aan acupunctuur specifieke risico's verbonden. Naalden kunnen afbreken of wel eens niet-steriel zijn, hetgeen tot ontstekingen of erger kan leiden. In Duitsland wordt geschat dat 10% van de hepatitisgevallen door acupunctuur is veroorzaakt. Diep ingestoken naalden kunnen hart, blaas, longen, ogen, en zenuwen beschadigen, en er zijn ook verscheidene dodelijke ongevallen bekend. Als de acupunctuurnaalden onder spanning gezet worden kan dat storingen van de hartwerking veroorzaken. Tegenover deze risico's staat geen enkel betrouwbaar gedocumenteerd effect.
@holidays Ondertussen zit ik op 61 dagen.. Voel me echt een jonkie als ik lees hoeveel andere dames al wachten of hebben gewacht.. Met mijn man afgesproken dat we volgende week nog 1 test er tegen aan gooien en als die negatief is dan even de huisarts bellen. Wil nu wel graag weten of het ooit nog op gang gaat komen. Tijdens mijn pilgebruik had ik erg last van afscheiding en doorbraakbloedingen.. Dus had gehoopt dat ik er sneller in zou rollen, helaas.. Ik heb idd ook geen vertrouwen meer in de pil.. Mijn man en ik hebben al afgesproken dat ik er niet meer aan hoef, dus dat is wel fijn. Ondertussen groene thee gedrinkt als een malle, maar helaas.. Nog geen ongesteldheid.. *zucht*
@ maanvrouwtje, aha bedankt daarvoor.. Maar daarom wil ik ook een goede acupunctuur vinden, de meesten gebruiken steriele naalden meteen uit de verpakking. en ja risico's zitten overal in het leven..ik zal ze niet graag expres opzoeken maar ik zal nog wat opzoeken en lezen over dat soort zaken. Naturel: Ja gaat ook lang duren... ik hoop voor je niet zo lang als bij mij...Ik ook getest, negatief als verwacht.. Ik had juist nooit doorbraakbloedingen, altijd netjes een stopweek ingelast behalve 1 of 2 x op vakantie in al die 9 jaren! Op t eind wel is een pil vergeten enzo maar verder altijd netjes gedaan maar ook dat maakt dus niet uit Echt als ik dat wist van tevoren, had ik wel gekozen voor iets anders. Pff.. maja...
Oh en maanvrouwtje, Als je in t vak zit, ik vraag me altijd af wat jaren pil slikken nu daadwerkelijk met vrouwenlijven doet.. Word hier onderzoek naar gedaan? Is er wat van bekend? Ik heb sterk het idee dat de pil meer kwaad doet dan ze zeggen of doen overkomen.. Het is ws niet erg genoeg omdat de meeste mensen uiteindelijk wel kinderen krijgen dus daardoor misschien word er niks mee gedaan. Maar miskramen, pcos e.d. hoor en lees je toch de laatste zoveel jaar veel meer, ok mensen worden ook meer open dan vroeger maar toch, ik vertrouw het niet zo meer. Vroeger voor de pil had ik altijd gewoon een flinke menstruatie enzo dusja.. Als je info heb of een site met meer info wat jaren de pil slikken zoal kan doenveroorzaken of iets.. het zou me iig niks verbazen als ik ooit lees: De Pil, het meest gebruikte anticonceptiemiddel toch niet zo onschuldig als altijd is gedacht.. zoiets niks tegen jou he dat snap je wel. En gelukkig maar dat er ook veel zijn waarbij het wel weer normaal werkt
Geloof niet dat ik me populair maak op dit forum met mijn mening... haha... maar ik ben al tevreden als ik iemand aan het denken kan zetten. Het feit dat je zoveel meer leest over PCOS en miskramen komt omdat: -de gemiddelde leeftijd waarop een vrouw zwanger word steeds hoger ligt -vrouwen steeds eerder zwangerschapstesten doen, vooral vroege zwangerschappen eindigen vaker in een abortus -er zijn steeds meer mensen met overgewicht (dus ook PCO en (verminderd) vruchtbaar) -er word steeds minder vaak genoegen genomen als het lukt niet om een kind te krijgen, dus gaat men het medische circuit in (helemaal terecht vind ik natuurlijk) -men heeft minder geduld dan vroeger, en men wacht minder lang af voordat men naar de dokter gaat (wereld word steeds maakbaarder) Ik bedoel dit niet veroordelend (als er iemand weinig geduld heeft, ben ik het wel) Er is heel veel onderzoek gedaan naar de bijwerkingen van de pil. De belangrijkste die naar voren kwamen zijn trombose, licht verhoogd risico op baarmoederhalskanker en borstkanker (daarentegen licht verlaagd risico op eierstokkanker en baarmoederkanker), licht verhoogd risico op hart-en vaatziekten. Het doet niets op de vruchtbaarheid, als je weer stopt met de pil ben je direct vruchtbaar. Ook het ontpillen is een hardnekkige fabel evenals een onregelmatige cyclus als gevolg van de pil. Overigens heb ik zelf nooit de pil gebruikt. Hoofdreden daarvoor was dat ik mijn eigen cyclus in de gaten wilde houden (het stelde mij erg gerust dat deze na jaren steeds regelmatiger werd).
Dank voor je reactie. Ga ik als ik mijn scriptie heb ingeleverd toch weer eens bellen. Voor pilgebruik was ik helaas ook al heel onregelmatig