al meer dan 100 dagen niet ongesteld!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door holidays, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoop t ook voor je..! En voor ons allemaal natuurlijk :D

2. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Hallo allemaal, ik heb veel gelezen over een lange cyclus onder andere ook wat doorgelezen in dit topic.
    Ik heb dus ook dit probleem. Het is zo frustrerend dat je hier geen controle over hebt..

Even kort vertellen hoe en wat bij mij: ik ben vanaf 30 juli 2013 gestopt met de pil. 17 augustus laatste menstruatie gehad. Sindsdien niet meer, hierdoor nu al 96 dagen niet. Ik was 8 jaar aan de pil, voor de pil zeer onregelmatig ongesteld daarom moest ik toen van de huisarts aan de pil.
    Door darmklachten die ik al enkele jaren heb, word ik sinds enkele maanden gericht onderzocht naar mijn darmproblemen. Uit een echo is een adenoom in mijn lever ontdekt. Gelukkig is dit klein en goedaardig en kon ik volgens de arts zonder problemen een zwangerschapswens hebben met de nodige hormonen (hormonen kunnen een adenoom laten groeien).

Ik heb voor de zekerheid voor volgende week een afspraak gemaakt met mijn huisarts. Dan zit ik namelijk over de 100 dagen met mijn cyclus. Vanochtend weer maar eens een zwangerschapstest gedaan ook deze was negatief.
    Ik begrijp dat je lichaam tijd nodig heeft om te ''ontpillen".. maar als je iets heel graag wil blijft het lastig om daar geen vat op te hebben.

Jullie ook succes en sterkte met dit langzame proces!

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Welkom Alou, vervelend zeg.. Goed van je dat je toch maar vast naar de HA gaat, wie weet kan hij/zij vast wat voor je betekenen.. Hou je ons op de hoogte? Ik heb vanmorgen bloed geprikt en volgende week woensdag heb ik een afspraak bij de HA aangezien ze dan de resultaten zal hebben. Ben benieuwd of daar alvast wat uit komt..

4. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Ja dat ga ik doen.

@Meis28;
    Spannend zeg! duimen op meer duidelijkheid!

5. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hallo Alou,

Ik heb zo'n zelfde cyclus gehad toen ik gestopt was met de pil. Ben destijds op 13 juli gestopt, daarna onttrekkingsbloeding en daarna voor het eerst ongesteld geworden op 8 december! Ik vermoed dat ik daarna een cyclus van rond de 35 dagen had, want in die ronde ben ik in verwachting geraakt. Al met al heel snel dus. Maar wat duurde dat ontpillen lang zeg....pfff. Zo frustrerend als je zo graag wilt!

Succes!

6. linnie88

linnie88 Actief lid

6 aug 2013
    223
    10
    18
    Ik lees hier mijn verhaal zowat..
    10 juni gestopt na 8,5 jaar gebruik van de pil.
    14 juni ontrekkingsbloeding.
    15 juli en 16 augustus normale menstruatie.
    september en oktober overgeslagen.
    En gisteren 19 nov. pas weer ongesteld geworden, cyclusdag 94 net nadat ik een afspraak bij de arts had gemaakt!

Wellicht dat jij Clomid krijgt om je menstruatie op te wekken. Maar het is erg frustrerend omdat je niet doelgericht kunt klussen! En als de zwangerschapstesten ook telkens negatief zijn, want telkens hoop je toch omdat je denkt dat je overtijd bent..
    Succes, hopelijk snel duidelijkheid voor je!

7. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem. En helemaal fijn en goed om te lezen dat het bij jou ondanks die ellende lange cyclus toch gelukt is!
    Dank voor dit positieve berichtje!

8. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Jeetje inderdaad komt heel wat overeen.
    Wat fijn dat je na z'n lange cylcus weer recent ongesteld bent geworden! hele opluchting lijkt me dat je lichaam wel gewoon werkt na dat lange wachten.
    Ik moet dinsdag naar de huisarts, dus ben benieuwd! Jij ook succes!

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Jeetje, dan ben je toch nog ineens snel zwanger geraakt gizzie! Was dat toeval of heb je toen ovu testen of iets gebruikt? Ik hoop dat het bij ons gewoon een kwestie is van een provera of primolut kuur om alles op te wekken en dat t lichaam t dan weer zelf overneemt. Hoop echt dat ik niet in de mmm hoef te komen en hoop hetzelfde voor jullie meiden!

10. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    #410 Padmee, 21 nov 2013
    Laatst bewerkt: 21 nov 2013
    Gisteren ben ik dan eindelijk ongesteld geworden. Ik zat op dag 96.
    Ik zag het helemaal niet aankomen. Geen steken, geen pijnlijke bosten of wat dan ook. De 1e dag dat ik bloed zag dacht ik nog van "het zal wel een adertje zijn die gesprongen is, morgen zal het wel weg zijn." Maar dat was het dus niet :).
    Wil nog niet zeggen dat ik nu ook meteen een cyclus heb, maar toch ben ik blij.
    Ben benieuwd wat december ons brengt :)

Ik hoop dat het bij jullie ook snel mag komen!
    Sterkte met wachten meiden!

11. holidays

holidays Actief lid

22 apr 2013
    475
    0
    0
    NULL
    NULL
    welkom nieuwen! haha.

Succes maar weer allemaal! Ik lees mee hoor! Alleen heb ik steeds zo weinig te vertellen dusja..

Voor de nieuwen: Mijn situatie: 27 april gestopt met pil(na ongeveer 9 jaar gebruik), toen na 42 dagen een lichte menstruatie. Toen niks meer, zit nu op dag 165 (moest ff in agenda kijken) en nog niks. In oktober begonnen met acupunctuur voor dit probleem. Ze moest eerst mn energie verbeteren en nu is ze bezig met verspreiding ofzo. Nja klinkt vaag. En ik heb kruiden, nu weer andere als eerst. Ik kijk dit nog aan tot iig eind december anders stop ik denk met acupunctuur. En dan zal de volgende stap ook voor mij huisarts worden maar liever geef ik mn lichaam wat tijd en zoiezo het liefst natuurlijk ipv opwektroep..

IK lees elk berichtje maar weet soms nie meer wat ik erop moet zeggen.. We zitten hier allemaal met hetzelfde probleem ongeveer dus succes en ik volg.

PADMEE: Fijn! NU wij nog eens eindelijk n keer! haha

grtz

12. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Heh wat fijn! Gelukkig! Is dit je eerste cyclus? Verlies je ook echt bloed of is het van dat oude bruine bloed? Ik zit nu precies op de 100 dagen...! Van mij mag het dus ook wel komen.. maar dan liever NU of pas na volg.week vrijdag, want dan moet ik dus bij de gyn zijn voor een onderzoek hihi.. dan liever niet ongesteld

13. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Ik ben in Augustus gestopt met de pil. Eerst gewoon een doorbraakbloeding gehad en toen dus begonnen met tellen. Dit was dus mijn eerste echte cyclus :)
    Het is echt helder rood bloed (eigenlijk veel helderder dan met de doorbraakbloedingen). En ook redelijk veel.

Veel succes bij de gyn! Ik zal voor je duimen!

14. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok dat klinkt dus wel goed! Hoop voor je dat deze cyclus korter wordt.. Ga je ook ovutesten of tempen? Of dat nog niet.
    Thanks!

15. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Nou op dit moment zijn we niet bezig voor ons eerste kindje. Ik wilde alleen na 11 jaar eens stoppen met de pil om te kijken of ik nog een cyclus had. Ben blij dat ik dat heb gedaan, anders lijkt het me nog moeilijker te wachten.

Ik hou wel een beetje mijn cervixslijm in de gaten. En kijken of ik over 14 dagen misschien iets voel wat dan misschien een eisprong kan zijn. Ik had ongeveer 2 weken geleden wel 4 dagen last van krampen. Dus misschien was dat ook wel een eisprong, maar misschien was het ook wel niks :). Ik ga op dit moment dus nog geen testen gebruiken.

16. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

Ik lees nog steeds mee hoor, reageer alleen erg weinig.. Eigenlijk om de zelfde reden als Holidays. Voor de nieuwen onder ons. Ik ben 20 juli gestopt met de pil en na de ontrekkingsbloeding niks meer gespot. In januari ga ik naar de HA omdat ik dan al een half jaar aan het wachten ben op een menstruatie. De dagen tel ik nu niet meer, werd er niet gelukkig van.

Ik hoop dat het voor ons allemaal gegund is en dat we snel wat duidelijkheid hebben, want dit is echt niet leuk!

@meis28 ik zal op je topic meekletsen wanneer ik bij de huisarts ben geweest ;)

17. holidays

holidays Actief lid

22 apr 2013
    475
    0
    0
    NULL
    NULL
    meis, 100 dagen!! gefeliciteerd! NOT! hahaha sjonge! Ach ik ga langzaam richting de 200 joh!

grtz

18. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Haha ja whaaa bedankt he ;) ik heb ook geen zin meer om te zitten tellen, t wordt zo kansloos he.. Hihi. Zit nu eerder te wachten op het bezoek aan de ha aankomende woensdag voor de uitslag van de bloedtest en dan vrijdag gyn. Pas dan heb ik weer wat om over na te gaan denken want nu staat alles natuurlijk stil. Mochten ze t op willen wekken heb ik daar geen problemen meer mee. Het moet er toch een x uit komen.. Ach ja afwachten maar

19. mama86s

mama86s Lid

10 okt 2013
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat wachten is indd dramatisch. mijn langste was 81 (wel opgewekt met primolut) hopelijk nu steeds korter. Nu pas dag 33 maar lijk wel vanalles te voelen.. Vooral steekjes bij mijn baarmoeder, en n week geleden bruin slijm bij afvegen hopelijk was dit mijn eisprong, volgende week weer testen..

20. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Dat was echt toeval. Ik testte elke twee weken, op 27 januari 2012 testte ik ineens positief! Enorm verrast :).

Deel Deze Pagina